Jak wybrać najlepsze kolory dla restauracji?

Jeśli masz na myśli założenie restauracji, musisz przyciągnąć uwagę klientów tak, aby zauważyli Twój lokal, a także zaoferować im najlepszą obsługę.
Aby przykuć ich uwagę, dekoracja jest głównym czynnikiem w pierwszym wrażeniu, że ludzie będą mieli po wejściu do pomieszczeń. To właśnie tutaj kolory dla restauracji stają się bohaterami, wierzcie lub nie.
W restauracjach klienci biorą pod uwagę nie tylko uwagę, smak czy sposób prezentacji potraw, ale również wystrój i kolory, które są jego częścią, aby wywołać wrażenia i wywołać uczucia.
Jeśli chcesz dowiedzieć się nieco więcej na temat kolorów i ich znaczenia dlaosobowości Twojej restauracji, odkryj poniżej, jaki kolor jest najlepszy dla tematu Twojej restauracji.
¿Qué encontrarás en este artículo?
Pierwsze wrażenie robią oczy

Wiele badań naukowych i statystyk wykazało, że prezentacja potraw jest jednym z czynników, który powoduje większy apetyt u ludzi.
Jeśli klientowi zaserwuje się nudne i mdłe danie, nie będzie miał ochoty go zjeść i z pewnością zawoła kelnera, aby zmienił zamówienie.
Z drugiej strony, podając im danie o wyrazistym smaku i kolorowym wyglądzie, zrobisz różnicę i oczarujesz ich.
Kiedy patrzysz na jedzenie, hormon wywołujący głód, znany jako grelina, zwiększa lub zmniejsza stężenie we krwi, generując lub eliminując apetyt.
Oprócz zaspokojenia potrzeby jedzenia klienta, potrawy mają ten czynnik wizualny, który tworzy wrażenia i emocje, poprzez które można sprzedawać.
W uzupełnieniu do tego, na ścianach restauracji zastosowano różne kolory, aby stworzyć wizualny czynnik wystroju, a w połączeniu z jedzeniem, stworzyć jednolite doświadczenie dlagości.
Psychologia każdego koloru dla Twojej restauracji

Oprócz jedzenia i koloru ścian, ważne są również kombinacje użyte w logo firmy, menu, stołach, krzesłach, serwetkach, obrusach, szklankach i talerzach.
Każdy z elementów lokalu posiada odcienie, które przedstawiają jeden lub więcej kolorów wywołujących różne odczucia u gości, wśród których możemy wymienić: komfort, bezpieczeństwo i spokój.
Tutaj wyjaśnimy, jak podświadomość ludzi reaguje podczas wizyty w zakładzie w zależności od kolorów, które tworzą dekorację.
Żółty
Żółty jest kolorem, który pobudza do pracy analityczną część mózgu, dlatego kolor ten ułatwia ludziom podjęcie decyzji o spożyciu potraw, na które mają ochotę.
Może być używany jako przewodnik do przekazywania emocji takich jak entuzjazm, szczęście i optymizm. Ogólnie rzecz biorąc, jest on używany jako element perswazji.
Zastosowanie żółtego będzie zależeć od tego, co chcesz pokazać, jeśli używasz silnego tonu , ideałem jest, aby połączyć go z neutralnym kolorem, aby przeciwdziałać jego efekt.
Inną opcją jest zastosowanie subtelnych odcieni żółci, które pozwolą osiągnąć stan relaksu u klientów podczas ich pobytu w lokalu.
Niebieski
Kolor niebieski jest używany przez konserwatywne i tradycyjne firmy, symbolizuje bezpieczeństwo i pewność siebie.
Nie jest to jeden z najczęściej używanych kolorów w restauracjach wszelkiego rodzaju, zwłaszcza tych luksusowych.
Jednak w połączeniu z bielą nadaje nastrój restauracjom serwującym dania kuchni śródziemnomorskiej, ponieważ kojarzy się z morzem.
Biała
Biały jest jednym z najczęściej używanych kolorów w świecie hotelarskim i gastronomicznym, ponieważ wywołuje u klientów uczucie świeżości, czystości i czystości.
Jest to kolor uniwersalny, który może być łączony z każdym kolorem, aby nadać więcej życia motywowi przewodniemu Twojej restauracji.
Dodatkowo generuje wrażenie przestronności i jasności, co sprzyja małym lokalom z brakami w dostępie do naturalnego światła.
Czerwony
Czerwień symbolizuje energię, pasję i miłość. Poprawia apetyt i jest znany z tego, że zwiększa energię.
Jest on szybciej dostrzegany przez ludzkie oko i zwiększa ilość impulsów nerwowych. Czerwień powinna być używana z rozwagą, aby nie przesadzić z poziomem intensywności w danym miejscu.
Zaleca się łączenie go z neutralnymi lub jaśniejszymi odcieniami, aby zachować równowagę w dekoracji pomieszczeń.
Brązowy
Brązowy przywołuje połączenie z ziemią, reprezentuje komfort, szczerość i spokój.
Większość restauracji, które używają tego koloru, stosują go ze względu na związek z produktami, które sprzedają, zwykle używany w kawiarniach lub sklepach z czekoladą.
Brązowy kolor jest również używany do zapewnienia naturalnego wyglądu w restauracjach, może być łączony z zielonymi tonami, aby zwiększyć spokój wśród gości.
Pomarańczowy
Pomarańczowy to kolor ,który przekazuje energię, optymizm, radość i śmiałość.
Jednakże, musi być stosowany w subtelnych odcieniach lub neutralnych kolorach, aby nie sprawiać wrażenia powierzchowności i niedojrzałości.
Kolor ten przenosi na klientów radość i witalność, potrafi zmienić nastrój gości już po samym wejściu do lokalu
Pomaga również promować rozmowy między klientami, tworząc nowe przestrzenie do komunikacji.
Czarny i szary
Kolory czarny i szary przekazują silne wrażenia, które mogą przytłoczyć gości, ograniczając uczucia radości i spokoju.
Czerń kojarzy się z klasyką, elegancją i wyrafinowaniem. Natomiast szary symbolizuje pewność siebie i dojrzałość.
Kiedy używasz tych kolorów, idealnie jest połączyć je z mocnymi i neutralnymi kolorami, zgodnie z koncepcją lub tematem Twojej restauracji. W ten sposób będzie można wyeksponować różne obszary restauracji.
Zielona
Zielony symbolizuje równowagę, naturę, kreatywność, harmonię i relaks.
Poprzez wykorzystanie zieleni w wystroju lokalu sprawisz, że klienci będą kojarzyć biznes ze sprzedażą zdrowej, wegetariańskiej lub organicznej żywności.
Ogólnie rzecz biorąc, pomieszczenia o takich odcieniach zapewniają poczucie dobrego samopoczucia i spokoju.
Wyjątki od psychologii koloru

Czerwony to intensywny kolor, który wywołuje w ludziach potrzebę szybkiej reakcji, więc zamawiają pierwsze danie, które przykuje ich uwagę, a jeśli jest użyty w obrusach, osoba ma tendencję do zamawiania większej ilości jedzenia.
Jeżeli ty wybierasz pomarańczowego ty możesz używać je jako główny colour, ale ja musi towarzyszyć neutralny colour zdolny utrzymywać pozytywnych uczucia które ten cień przynosi.
Jeśli otwierasz restaurację typu fast food, żółty jest odpowiednim kolorem do osiągnięcia rotacji klientów w Twojej firmie, ponieważ jest to mocny kolor, który ma tendencję do generowania presji na ludzi, aby szybko opuścić miejsce. W ten sposób można obsłużyć nowych gości, nie każąc im czekać w długich kolejkach.
Czarny i szary nie mogą być używane razem bez innego koloru, ponieważ powoduje to uczucie smutku w jadalni . Dlatego też zaleca się stosowanie wesołych kolorów lub używanie ich jako towarzystwo dla mocnych barw, aby klient nie czuł się skrępowany.
Znaczenie koloru dla restauracji

Każdy z elementów kolorystycznych tworzących restaurację w harmonii, pozwoli Ci odnieść większy sukces w świecie gastronomii i w porównaniu z konkurencją.
Dobór odpowiedniej palety kolorów pozwala na podkreślenie pewnych istotnych dla klienta aspektów:
- Decyzja o zjedzeniu w Państwa restauracji
- Szybki wybór menu
- Pozostawanie zrelaksowanym w lokalu podczas oczekiwania na swoje danie
- Ciesząc się porządkiem
- Opuszczenie restauracji z dobrym wrażeniem o firmie i zadowolenie z obsługi.
Z drugiej strony, użycie kilku mocnych kolorów lub odcieni, które do siebie nie pasują powoduje, że klient czuje się zirytowany i niekomfortowo, woli wybrać inną restaurację.
Oprócz wywoływania wrażeń u każdego z ludzi, kolory działają jako strategia marketingowa
Ludzie, którzy pójdą zjeść w Twojej restauracji i cieszyć się miejsce, uwagę i dobrą obsługę będą polecać firmę do ludzi blisko nich, tak, że mogą one również cieszyć się niesamowite doświadczenie, tak jak oni.
PODSTAWOWE INFORMACJE O OCHRONIE DANYCH OSOBOWYCH
Przeznaczenie: Gestionar las solicitudes realizadas a través del sitio web, enviar comunicaciones comerciales y, en su caso, compras en línea.
Prawa: Acceso a, Corrección, cancelación, oposición y otros derechos como se explica en la “Información adicional”.
Odbiorcy: Los datos sólo se transmiten a los proveedores que tienen una relación contractual con Monouso.
Legitymizacja: Consentimiento del interesado.
Odpowiedzialny: Envalia Group, S.L.
Informacje dodatkowe: You can find additional information on data protection in our privacy policy