fbpx

Jak wybra膰 najlepsze kolory dla restauracji?

Jak wybra膰 najlepsze kolory dla restauracji?

Je艣li masz na my艣li za艂o偶enie restauracji, musisz przyci膮gn膮膰 uwag臋 klient贸w tak, aby zauwa偶yli Tw贸j lokal, a tak偶e zaoferowa膰 im najlepsz膮 obs艂ug臋.

Aby przyku膰 ich uwag臋, dekoracja jest g艂贸wnym czynnikiem w pierwszym wra偶eniu, 偶e ludzie b臋d膮 mieli po wej艣ciu do pomieszcze艅. To w艂a艣nie tutaj kolory dla restauracji staj膮 si臋 bohaterami, wierzcie lub nie.

W restauracjach klienci bior膮 pod uwag臋 nie tylko uwag臋, smak czy spos贸b prezentacji potraw, ale r贸wnie偶 wystr贸j i kolory, kt贸re s膮 jego cz臋艣ci膮, aby wywo艂a膰 wra偶enia i wywo艂a膰 uczucia.

Je艣li chcesz dowiedzie膰 si臋 nieco wi臋cej na temat kolor贸w i ich znaczenia dlaosobowo艣ci Twojej restauracji, odkryj poni偶ej, jaki kolor jest najlepszy dla tematu Twojej restauracji.

Pierwsze wra偶enie robi膮 oczy

Wiele bada艅 naukowych i statystyk wykaza艂o, 偶e prezentacja potraw jest jednym z czynnik贸w, kt贸ry powoduje wi臋kszy apetyt u ludzi.

Je艣li klientowi zaserwuje si臋 nudne i md艂e danie, nie b臋dzie mia艂 ochoty go zje艣膰 i z pewno艣ci膮 zawo艂a kelnera, aby zmieni艂 zam贸wienie.

Z drugiej strony, podaj膮c im danie o wyrazistym smaku i kolorowym wygl膮dzie, zrobisz r贸偶nic臋 i oczarujesz ich.

Kiedy patrzysz na jedzenie, hormon wywo艂uj膮cy g艂贸d, znany jako grelina, zwi臋ksza lub zmniejsza st臋偶enie we krwi, generuj膮c lub eliminuj膮c apetyt.

Opr贸cz zaspokojenia potrzeby jedzenia klienta, potrawy maj膮 ten czynnik wizualny, kt贸ry tworzy wra偶enia i emocje, poprzez kt贸re mo偶na sprzedawa膰.

W uzupe艂nieniu do tego, na 艣cianach restauracji zastosowano r贸偶ne kolory, aby stworzy膰 wizualny czynnik wystroju, a w po艂膮czeniu z jedzeniem, stworzy膰 jednolite do艣wiadczenie dlago艣ci.

Psychologia ka偶dego koloru dla Twojej restauracji

Opr贸cz jedzenia i koloru 艣cian, wa偶ne s膮 r贸wnie偶 kombinacje u偶yte w logo firmy, menu, sto艂ach, krzes艂ach, serwetkach, obrusach, szklankach i talerzach.

Ka偶dy z element贸w lokalu posiada odcienie, kt贸re przedstawiaj膮 jeden lub wi臋cej kolor贸w wywo艂uj膮cych r贸偶ne odczucia u go艣ci, w艣r贸d kt贸rych mo偶emy wymieni膰: komfort, bezpiecze艅stwo i spok贸j.

Tutaj wyja艣nimy, jak pod艣wiadomo艣膰 ludzi reaguje podczas wizyty w zak艂adzie w zale偶no艣ci od kolor贸w, kt贸re tworz膮 dekoracj臋.

呕贸艂ty

呕贸艂ty jest kolorem, kt贸ry pobudza do pracy analityczn膮 cz臋艣膰 m贸zgu, dlatego kolor ten u艂atwia ludziom podj臋cie decyzji o spo偶yciu potraw, na kt贸re maj膮 ochot臋.

>Najlepsze plastikowe kubki Gin Tonic

Mo偶e by膰 u偶ywany jako przewodnik do przekazywania emocji takich jak entuzjazm, szcz臋艣cie i optymizm. Og贸lnie rzecz bior膮c, jest on u偶ywany jako element perswazji.

Zastosowanie 偶贸艂tego b臋dzie zale偶e膰 od tego, co chcesz pokaza膰, je艣li u偶ywasz silnego tonu , idea艂em jest, aby po艂膮czy膰 go z neutralnym kolorem, aby przeciwdzia艂a膰 jego efekt.

Inn膮 opcj膮 jest zastosowanie subtelnych odcieni 偶贸艂ci, kt贸re pozwol膮 osi膮gn膮膰 stan relaksu u klient贸w podczas ich pobytu w lokalu.

Niebieski

Kolor niebieski jest u偶ywany przez konserwatywne i tradycyjne firmy, symbolizuje bezpiecze艅stwo i pewno艣膰 siebie.

Nie jest to jeden z najcz臋艣ciej u偶ywanych kolor贸w w restauracjach wszelkiego rodzaju, zw艂aszcza tych luksusowych.

Jednak w po艂膮czeniu z biel膮 nadaje nastr贸j restauracjom serwuj膮cym dania kuchni 艣r贸dziemnomorskiej, poniewa偶 kojarzy si臋 z morzem.

Bia艂a

Bia艂y jest jednym z najcz臋艣ciej u偶ywanych kolor贸w w 艣wiecie hotelarskim i gastronomicznym, poniewa偶 wywo艂uje u klient贸w uczucie 艣wie偶o艣ci, czysto艣ci i czysto艣ci.

Jest to kolor uniwersalny, kt贸ry mo偶e by膰 艂膮czony z ka偶dym kolorem, aby nada膰 wi臋cej 偶ycia motywowi przewodniemu Twojej restauracji.

Dodatkowo generuje wra偶enie przestronno艣ci i jasno艣ci, co sprzyja ma艂ym lokalom z brakami w dost臋pie do naturalnego 艣wiat艂a.

Czerwony

Czerwie艅 symbolizuje energi臋, pasj臋 i mi艂o艣膰. Poprawia apetyt i jest znany z tego, 偶e zwi臋ksza energi臋.

Jest on szybciej dostrzegany przez ludzkie oko i zwi臋ksza ilo艣膰 impuls贸w nerwowych. Czerwie艅 powinna by膰 u偶ywana z rozwag膮, aby nie przesadzi膰 z poziomem intensywno艣ci w danym miejscu.

Zaleca si臋 艂膮czenie go z neutralnymi lub ja艣niejszymi odcieniami, aby zachowa膰 r贸wnowag臋 w dekoracji pomieszcze艅.

Br膮zowy

Br膮zowy przywo艂uje po艂膮czenie z ziemi膮, reprezentuje komfort, szczero艣膰 i spok贸j.

Wi臋kszo艣膰 restauracji, kt贸re u偶ywaj膮 tego koloru, stosuj膮 go ze wzgl臋du na zwi膮zek z produktami, kt贸re sprzedaj膮, zwykle u偶ywany w kawiarniach lub sklepach z czekolad膮.

Br膮zowy kolor jest r贸wnie偶 u偶ywany do zapewnienia naturalnego wygl膮du w restauracjach, mo偶e by膰 艂膮czony z zielonymi tonami, aby zwi臋kszy膰 spok贸j w艣r贸d go艣ci.

Pomara艅czowy

Pomara艅czowy to kolor ,kt贸ry przekazuje energi臋, optymizm, rado艣膰 i 艣mia艂o艣膰.

Jednak偶e, musi by膰 stosowany w subtelnych odcieniach lub neutralnych kolorach, aby nie sprawia膰 wra偶enia powierzchowno艣ci i niedojrza艂o艣ci.

Kolor ten przenosi na klient贸w rado艣膰 i witalno艣膰, potrafi zmieni膰 nastr贸j go艣ci ju偶 po samym wej艣ciu do lokalu

Pomaga r贸wnie偶 promowa膰 rozmowy mi臋dzy klientami, tworz膮c nowe przestrzenie do komunikacji.

Czarny i szary

Kolory czarny i szary przekazuj膮 silne wra偶enia, kt贸re mog膮 przyt艂oczy膰 go艣ci, ograniczaj膮c uczucia rado艣ci i spokoju.

Czer艅 kojarzy si臋 z klasyk膮, elegancj膮 i wyrafinowaniem. Natomiast szary symbolizuje pewno艣膰 siebie i dojrza艂o艣膰.

>艁a艅cuchy 偶ywno艣ciowe i bezpiecze艅stwo 偶ywno艣ciowe: czym one s膮?

Kiedy u偶ywasz tych kolor贸w, idealnie jest po艂膮czy膰 je z mocnymi i neutralnymi kolorami, zgodnie z koncepcj膮 lub tematem Twojej restauracji. W ten spos贸b b臋dzie mo偶na wyeksponowa膰 r贸偶ne obszary restauracji.

Zielona

Zielony symbolizuje r贸wnowag臋, natur臋, kreatywno艣膰, harmoni臋 i relaks.

Poprzez wykorzystanie zieleni w wystroju lokalu sprawisz, 偶e klienci b臋d膮 kojarzy膰 biznes ze sprzeda偶膮 zdrowej, wegetaria艅skiej lub organicznej 偶ywno艣ci.

Og贸lnie rzecz bior膮c, pomieszczenia o takich odcieniach zapewniaj膮 poczucie dobrego samopoczucia i spokoju.

Wyj膮tki od psychologii koloru

Czerwony to intensywny kolor, kt贸ry wywo艂uje w ludziach potrzeb臋 szybkiej reakcji, wi臋c zamawiaj膮 pierwsze danie, kt贸re przykuje ich uwag臋, a je艣li jest u偶yty w obrusach, osoba ma tendencj臋 do zamawiania wi臋kszej ilo艣ci jedzenia.

Je偶eli ty wybierasz pomara艅czowego ty mo偶esz u偶ywa膰 je jako g艂贸wny colour, ale ja musi towarzyszy膰 neutralny colour zdolny utrzymywa膰 pozytywnych uczucia kt贸re ten cie艅 przynosi.

Je艣li otwierasz restauracj臋 typu fast food, 偶贸艂ty jest odpowiednim kolorem do osi膮gni臋cia rotacji klient贸w w Twojej firmie, poniewa偶 jest to mocny kolor, kt贸ry ma tendencj臋 do generowania presji na ludzi, aby szybko opu艣ci膰 miejsce. W ten spos贸b mo偶na obs艂u偶y膰 nowych go艣ci, nie ka偶膮c im czeka膰 w d艂ugich kolejkach.

Czarny i szary nie mog膮 by膰 u偶ywane razem bez innego koloru, poniewa偶 powoduje to uczucie smutku w jadalni . Dlatego te偶 zaleca si臋 stosowanie weso艂ych kolor贸w lub u偶ywanie ich jako towarzystwo dla mocnych barw, aby klient nie czu艂 si臋 skr臋powany.

Znaczenie koloru dla restauracji

Ka偶dy z element贸w kolorystycznych tworz膮cych restauracj臋 w harmonii, pozwoli Ci odnie艣膰 wi臋kszy sukces w 艣wiecie gastronomii i w por贸wnaniu z konkurencj膮.

Dob贸r odpowiedniej palety kolor贸w pozwala na podkre艣lenie pewnych istotnych dla klienta aspekt贸w:

  • Decyzja o zjedzeniu w Pa艅stwa restauracji
  • Szybki wyb贸r menu
  • Pozostawanie zrelaksowanym w lokalu podczas oczekiwania na swoje danie
  • Ciesz膮c si臋 porz膮dkiem
  • Opuszczenie restauracji z dobrym wra偶eniem o firmie i zadowolenie z obs艂ugi.

Z drugiej strony, u偶ycie kilku mocnych kolor贸w lub odcieni, kt贸re do siebie nie pasuj膮 powoduje, 偶e klient czuje si臋 zirytowany i niekomfortowo, woli wybra膰 inn膮 restauracj臋.

Opr贸cz wywo艂ywania wra偶e艅 u ka偶dego z ludzi, kolory dzia艂aj膮 jako strategia marketingowa

Ludzie, kt贸rzy p贸jd膮 zje艣膰 w Twojej restauracji i cieszy膰 si臋 miejsce, uwag臋 i dobr膮 obs艂ug臋 b臋d膮 poleca膰 firm臋 do ludzi blisko nich, tak, 偶e mog膮 one r贸wnie偶 cieszy膰 si臋 niesamowite do艣wiadczenie, tak jak oni.

Dodaj komentarz

Tw贸j adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola s膮 oznaczone *

BASIC DATA PROTECTION INFORMATION

Responsible: Envalia Group, S.L.

Purpose: Gestionar las solicitudes realizadas a trav茅s del sitio web, enviar comunicaciones comerciales y, en su caso, compras en l铆nea.

Legitimation: Consentimiento del interesado.

Recipients: Los datos s贸lo se transmiten a los proveedores que tienen una relaci贸n contractual con Monouso.

Rights: Acceso a, Correcci贸n, cancelaci贸n, oposici贸n y otros derechos como se explica en la 鈥淚nformaci贸n adicional鈥.

Additional information: You can find additional and detailed information on data protection in our privacy policy