Jak skutecznie prowadzić media społecznościowe restauracji

Media społecznościowe restauracji są wielką szansą na rozwój dla biznesu, zwiększenie przepływu klientów i zysków.
Dzięki dobrej obecności i zarządzaniu sieciami społecznościowymi, więcej osób pozna ofertę Twojej restauracji i zostanie zachęconych do jej odwiedzenia.
Jest to jednak dziedzina, która wymaga ostrożności, jeden błąd może wywołać bezprecedensowy kryzys komunikacyjny w Twojej firmie
Tak, sieci społeczne restauracji – jak również każdy biznes – są zmienne. Jak więc skutecznie nimi zarządzać?
Zastosuj wskazówki, które dajemy Ci do zarządzania restauracją sieci społecznych z powodzeniem i zacząć zauważać wzrost w krótkim czasie.
¿Qué encontrarás en este artículo?
- 1 Klucze do dobrego zarządzania sieciami społecznościowymi restauracji
- 2 Ulepsz swoją restaurację na Facebooku za pomocą tego klucza
- 3 Czy masz Instagram? Popraw ją dzięki tym wskazówkom
- 4 Jeśli TripAdvisor przyprawia Cię o ból głowy, przeczytaj to
- 5 Treści w mediach społecznościowych restauracji
- 6 Czy zamierzasz prezentować swoje potrawy w mediach społecznościowych? Użyj tych naczyń
Klucze do dobrego zarządzania sieciami społecznościowymi restauracji

Sieci społecznościowe są ważnym narzędziem do wdrażania strategii marketingowych, które pozwalają Twojej firmie dotrzeć do nowych klientów.
Aby osiągnąć cel strategii, które są podnoszone do sieci społecznych restauracji, ważne jest, aby wziąć najlepsze praktyki, które zostały udowodnione w różnych sektorach, w czasie.
Profil firmy
Zakładając konto restauracji w mediach społecznościowych, najlepiej, aby był to profil biznesowy.
Dzięki profilowi firmy masz dostęp do ważnych danych.
Wśród najważniejszych: najbardziej szczegółowe statystyki Twojego konta, gdzie możesz poznać swoją publiczność, poziomy interakcji, zasięg Twoich publikacji, wśród innych interesujących Cię danych.
Zorganizuj miesięczny kalendarz treści
Konieczne jest zorganizowanie miesięcznego kalendarza treści. Jest to najprostszy sposób, aby wiedzieć, co i ile razy dziennie należy publikować na portalach społecznościowych restauracji.
W tej agendzie możesz również dodać szczegóły, które są częścią projektu postów do opublikowania i sieci społecznych, do których będą one przeznaczone.
Wgraj zdjęcia o dobrej jakości
Zadbaj owizerunek w sieciach społecznościowych restauracji, a także o każdy szczegół jej kompozycji.
Zdjęcie nieostre lub takie, na którym elementy potraw nie są docenione, raczej nie przykuje uwagi followersów.
W tym miejscu warto przypomnieć popularne powiedzenie: jemy oczami.
Ustal, czego szukasz w treści restauracji
Zanim zaczniesz publikować treści na portalach społecznościowych restauracji, musisz usiąść i ustalić, jakie są cele, które chcesz osiągnąć za ich pomocą.
Przykładowo, jednym z celów może być zdobycie zwolenników lub dotarcie do szerszego grona odbiorców, którzy staną się potencjalnymi klientami restauracji.
Treść powinna być dostosowana do grupy docelowej. Mów o swoich zainteresowaniach i będziesz miał zwycięską formułę grając na swoją korzyść.
Wykorzystanie reklamy
Każdego dnia, organiczny zasięg sieci społecznych jest ograniczona, dając więcej wagi do firm, które płacą kampanie reklamowe.
Zainwestuj w reklamę w każdej z restauracji sieci społecznych, a otrzymasz lepsze wyniki.
Bez konieczności płacenia setek euro za reklamę, zobaczysz jak Twoja restauracja stanie się znana wśród ludzi interesujących się biznesem takim jak Twój.
Przystępne informacje kontaktowe
Klienci zawsze chcą mieć swoje dane kontaktowe w łatwo dostępnym miejscu, bez konieczności przeszukiwania postów.
Umieść informacje kontaktowe w bio każdego z kont restauracji w mediach społecznościowych i upewnij się, że są one kompletne.
Rzeczy, które można dodać do informacji kontaktowych to numer telefonu, strona internetowa, e-mail, adres, godziny pracy i menu.
Uwaga ciągła
Sieci społecznościowe restauracji powinny być sposobem na ciągłą obsługę klienta.
To znaczy, uwaga powinna być 24 godziny na dobę każdego dnia w roku, aby odpowiedzieć na wszelkie pytania lub sugestie użytkowników, a nawet umożliwić ludziom dokonywanie rezerwacji w ostatniej chwili.
Nie możesz zaoferować 24-godzinnej uwagi na portalach społecznościowych? Następnie upewnij się, że jest to, co najmniej, w czasie, gdy Twoja firma jest otwarta.
Nie odpowiadając na wiadomości followersów, prawdopodobnie stracą oni zainteresowanie Twoją restauracją i stracą potencjalnego klienta.
Przyciągające uwagę i ciekawe posty dla followersów
Treść, która jest umieszczona w postach, które mają być opublikowane powinny być przyciągające wzrok, zgodnie z typem restauracji, która jest promowana i zainteresowania zwolenników
Nie zapomnij sprawdzić swojej konkurencji.
Dobrą praktyką jest wiedzieć, co się u nich sprawdza, jaką strategię stosują w zarządzaniu i w ten sposób uwzględniać tę wiedzę przy kolejnych kampaniach.
Śledź wyniki i kampanie
Na koniec kampanii reklamowej – lub przynajmniej co miesiąc – ważne jest, aby przejrzeć i przeanalizować statystyki sieci społecznych restauracji.
Statystyki dostarczą Ci istotnych danych.
Dzięki nim dowiesz się, czy cele strategii marketingowych zostały osiągnięte, czy też trzeba coś zmienić w dotychczasowej drodze.
Ulepsz swoją restaurację na Facebooku za pomocą tego klucza

Facebook jest jedną z sieci społecznościowych z większą liczbą zwolenników na świecie . Jest ich tak wiele, że mogłyby być jednym z najbardziej zaludnionych krajów na świecie.
Ponadto, platforma ta posiada kilka narzędzi, które ułatwiają badanie wyników strategii restauracji w mediach społecznościowych.
Przykładowo, dzięki Facebook Analytics możesz obserwować statystyki konkurencji w zestawieniu z Twoimi . Dzięki temu narzędziu możesz zobaczyć, jakie są różnice między tymi dwoma strategiami i czy powinieneś poprawić lub utrzymać tę, której używasz.
Facebook pozwala również użytkownikom na pozostawianie komentarzy lub ocen na temat usług restauracji, więc zwolennicy będą mieli różne opinie, które zmotywują ich do odwiedzenia Twojego biznesu.
Jeśli chodzi o kampanie reklamowe, Facebook Ads będzie Twoim sprzymierzeńcem do planowania i publikowania kampanii , które opracowałeś dla sieci społecznych restauracji.
Czy masz Instagram? Popraw ją dzięki tym wskazówkom

Twoja restauracja – tak lub tak – musi mieć konto na Instagramie, ponieważ w ostatnich latach jest to jeden z najczęściej używanych na całymświecie.
Użytkownicy Instagrama szukają treści, które do nich przemawiają i są zgodne z ich zainteresowaniami, dlatego należy to uwzględnić w strategii społecznościowej restauracji.
Twórz publikacje dwa lub więcej razy dziennie, w których możesz zamieścić zdjęcia lub filmy z procesami zachodzącymi w kuchni, aby łatwiej przykuć uwagę ludzi.
W opisie lub podpisie każdej publikacji powinieneś napisać krótki komunikat, ale taki, który przykuje uwagę followersów. Uzupełnij go również o hashtagi związane z treścią.
Instagram ma również pewne narzędzia, takie jak Stories, IGTV lub filmy na żywo , w których można stworzyć bliskość z zwolennikami, pokazując, jak gotować lub talerz niektóre z opcji w menu.
Wreszcie, Instagram pozwala na udostępnianie zdjęć lub historii, w których klienci wspomnieli o Tobie. Dzieląc się nimi, klienci będą wiedzieli, że cały czas nadążasz za nimi.
Jeśli TripAdvisor przyprawia Cię o ból głowy, przeczytaj to

Oczywiście, TripAdvisor nie może być pominięty w mediach społecznościowych restauracji.
Będąc jedną z głównych sieci społecznych opinii restauracji, firm gastronomicznych i wszystkiego, co związane z branżą hotelarską, ważne jest, aby mieć obecność i dobre zarządzanie profilem.
Posiadać kompletne i zawsze aktualne informacje. Nie powinno zabraknąć numeru kontaktowego, menu, godzin otwarcia czy strony internetowej.
Reaguj asertywnie na każdą recenzję, krytykę lub sugestię od swoich klientów. Z drugiej strony, unikaj zamieszczania fałszywych recenzji, aby TripAdvisor nie zawiesił Twojego konta.
Poza tymi wskazówkami, najlepszą rzeczą, jaką możesz zrobić, aby Twoje konto na TripAdvisor było jak najlepsze, jest zapewnienie wysokiej jakości usług i pięciogwiazdkowej oceny.
Treści w mediach społecznościowych restauracji

Treści dla restauracji na portalach społecznościowych muszą przykuć uwagę followersów, zmotywować ich do odwiedzenia restauracji lub zamówienia dostawy.
Jeśli treści, które publikujesz, różnią się od konkurencji pod względem jakości i wyobraźni, natychmiast zaangażujesz ludzi, którzy szukają innowacyjnych restauracji, takich jak Twoja.
Przedstaw się swojej publiczności
Pokaż cechy i historię swojej restauracji, tak aby ludzie stali się lojalni wobec Twojej koncepcji biznesowej.
Opublikuj zdjęcia lokalu, poświęcając więcej uwagi kuchni i recepcji
Możesz również zamieścić zdjęcia pracowników restauracji i obszarów, w których się wyróżniają.
Klient jest bohaterem opowieści
Klient powinien zawsze wyróżniać się w sieciach społecznościowych restauracji, więc powinieneś być świadomy wszelkich opinii i zdjęć, w których jesteś wspomniany.
Odpowiadaj na pytania klientów w komentarzach, reaguj na ich recenzje i publikuj ponownie zdjęcia lub historie, w których zostałeś wspomniany.
Oferowane przez Państwa opcje
Ujawnienie menu poprzez kanały social media restauracji pozwala klientom zobaczyć, jaki rodzaj jedzenia oferujesz.
Oprócz podania opcji menu, zamieść zdjęcia potraw, aby klienci wiedzieli o czym jest każde danie oraz informacje o alergenach.
Pamiętaj,aby odróżnić opcje wegetariańskie od wegańskich i mięsnych.
Nagłaśniaj swoje oferty i nie zapominaj o promocjach
W ramach zawartości sieci społecznościowych restauracji nie powinno zabraknąć ofert lub promocji dnia, tygodnia lub miesiąca.
Sieci społecznościowe restauracji są dobrym sposobem na upublicznienie ofert dla częstych klientów restauracji. Lojalność!
Czy kochasz środowisko naturalne? Pokaż to!
Dbałość o środowisko naturalne jest zadaniem, które ludzie traktują poważnie od wielu lat. Jeśli Twoja restauracja prowadzi działalność proekologiczną, warto, aby ludzie o tym wiedzieli.
Wskaż, że używasz opakowań i produktów gastronomicznych, które ulegają biodegradacji lub nie mają negatywnego wpływu na środowisko, np. zwiększając zanieczyszczenie.
Bądź ambasadorem recyklingu w mediach społecznościowych w społeczności hotel arskiej i wspieraj organizacje, których celem jest odwrócenie zmian klimatycznych.
Przyciągnij uwagę grup
Wykorzystaj media społecznościowe restauracji do promowania uroczystości grupowych, takich jak urodziny, wesela czy spotkania biznesowe.
W każdym przypadku pokaż rodzaj menu, które zostało opracowane na różne okazje, zaznaczając, że zmiany mogą być dokonywane w zależności od rezerwacji.
Filmy? Oto kilka mocnych pomysłów
Filmy do restauracji powinny oddawać atmosferę panującą w Twojej firmie
Zamieść filmy z codziennej rutyny restauracji: specjalne uroczystości – za zgodą osób, które je zorganizowały -, układanie menu i część procesu gotowania to dobre pomysły.
Jeśli chcesz rozśmieszyć swoich zwolenników, możesz również dodać fałszywe ujęcia z nagranego filmu.
Czy zamierzasz prezentować swoje potrawy w mediach społecznościowych? Użyj tych naczyń

Aby robić zdjęcia i filmy z potraw z menu, ważne jest, aby zastawa stołowa była wysokiej jakości i podkreślała każdy szczegół potrawy.
W Monouso, naszym sklepie internetowym, mamy najbardziej przyciągające wzrok talerze, tace i inne naczynia, które sprawią, że Twoje zdjęcia w mediach społecznościowych będą najlepsze.
Każdy z tych produktów jest wytwarzany z innych materiałów, z myślą o zaoferowaniu Państwu jakości, doskonałych cen i wizerunku zgodnego z Państwa wystrojem
Musisz kupić, ale nie chcesz wychodzić z domu? Nie ma problemu, możemy wysłać Twój zakup na wskazany przez Ciebie adres. Dla zamówień powyżej 59 € wysyłka jest darmowa.
PODSTAWOWE INFORMACJE O OCHRONIE DANYCH OSOBOWYCH
Przeznaczenie: Gestionar las solicitudes realizadas a través del sitio web, enviar comunicaciones comerciales y, en su caso, compras en línea.
Prawa: Acceso a, Corrección, cancelación, oposición y otros derechos como se explica en la “Información adicional”.
Odbiorcy: Los datos sólo se transmiten a los proveedores que tienen una relación contractual con Monouso.
Legitymizacja: Consentimiento del interesado.
Odpowiedzialny: Envalia Group, S.L.
Informacje dodatkowe: You can find additional information on data protection in our privacy policy