Co to jest dostawa i po co stosować ją w swojej restauracji

Qué es delivery y por qué aplicarlo a tu restaurante

Od kilku lat kilka restauracji rozszerzyło swoje usługi poprzez wdrożenie usługi dostawy.

Dostawa jest rozwiązaniem dla osób, które nie mają czasu na zakupy, nie chcą wychodzić z domu, a nawet tych, które nie mają ochoty na gotowanie. Może to być również koniecznością, jak podczas pandemii Covid-19.

Jeśli wdrożysz dostawę żywności, przyciągniesz nowych klientów. Z kolei osoby często spożywające posiłki będą wiedziały, że mogą zjeść Twoje potrawy w dowolnym miejscu, a Twoja firma będzie generować większe dochody.

Zwróć uwagę na klucze i kroki, które musisz podjąć, aby usługa dostawy do Twojej restauracji odniosła sukces w sprzedaży.

Co to jest usługa dostawy do restauracji?

¿Qué es servicio de delivery para restaurantes?

Dostawa żywności polega na przeniesieniu – w możliwie najkrótszym czasie – zamówionych przez klientów potraw na adres, pod którym się one znajdują.

Usługa doręczenia jest realizowana za pośrednictwem połączeń do zakładu. Istnieją również platformy cyfrowe przeznaczone do realizacji dostaw do domu.

Naczynia zamawiane przez jadłodajnie są podawane w specjalnych pojemnikach dostaw czych, aby uniknąć rozlania lub dostarczenia zimnej żywności.

Niezależnie od tego, czy osoba dostarczająca pracuje dla firmy, czy restauracja ma własną osobę dostarczającą, ważne jest, aby kontenery mogły być przewożone samochodem, motocyklem, a nawet rowerem przy zachowaniu oczekiwanego bezpieczeństwa.

Składniki, których potrzebujesz, aby zaoferować usługę dostawy żywności

Ingredientes que necesitas para ofrecer servicio de delivery comida

Aby zacząć oferować usługę dostawy w swojej restauracji, musisz najpierw upewnić się, że posiadasz pewne elementy.

Będziesz potrzebował czterech narzędzi, które będą miały duży wpływ na sprzedaż i proces budowania lojalności klientów.

Kanał telefoniczny i komunikacyjny

To tradycyjny sposób komunikowania się z klientami. Za pośrednictwem tego kanału będą mogli komunikować się z Twoją placówką, znać menu, koszty obsługi i złożyć zamówienie.

Telefon używany do zamówień usług dostawy musi mieć wysoki ton, aby Twój operator odebrał połączenie i nie kazał gościom czekać.

Personalizowana uwaga

Uwaga, którą należy poświęcić klientom, musi być zawsze spersonalizowana. Z tego powodu konieczne jest, aby uczestniczyli w nich recepcjoniści.

Recepcjoniści, którzy mają zostać zatrudnieni, muszą mieć cierpliwość, doświadczenie i znać każde danie z menu.

Musi być osobą uporządkowaną, z możliwością odnotowania każdego żądania klienta , odpowiadającą na wszelkie pytania, które mogą się pojawić w trakcie procesu.

Specjalne opakowanie do dostawy

Przy wysyłce żywności w drodze dostawy konieczne jest podanie potraw w pojemnikach, które zachowują właściwości żywności.

Z tego powodu należy inwestować w opakowania, które utrzymują temperaturę żywności. Nie zapomnij o zakrywkach, które są niezbędne, aby uniknąć rozlania lub strat.

Dobrze jest mieć jakiś element indywidualizacji opakowania, z Państwa logo lub kolorami firmowymi.

Skomputeryzowane zarządzanie i specjalistyczne oprogramowanie

Zamiast robić notatki na zamówieniach klientów, komputery mogą ułatwić zarządzanie , skrócić czas przygotowania i usprawnić dostawę.

Specjalista może zostać wynajęty do opracowania oprogramowania dla Twojej restauracji w celu stworzenia bazy danych poleceń i pozycji menu.

Można również przeanalizować szeroki zakres opcji dostępnych na rynku.

Podstawowe klucze do oferowania dostaw żywności

Claves elementales para ofrecer delivery de comida

Oprócz posiadania odpowiednich narzędzi do rozpoczęcia świadczenia usług gastronomicznych, istnieją pewne tajemnice, które wyróżnią Twoją usługę od reszty restauracji.

Oto podsumowanie najważniejszych z nich:

Specjalne menu dla dostaw

Musisz zdecydować, która opcja będzie najbardziej opłacalna dla usługi, podać to samo menu dla usługi dostawy lub zorganizować specjalne menu.

Podejmując tę decyzję, należy wziąć pod uwagę, które dania są najbardziej opłacalne, najłatwiejsze do zapakowania i takie, które zachowują swoją prezentację po dostawie.

Na koniec przeanalizujcie możliwość dodania kombajnów rodzinnych, w których oferujecie dania dla rodzin od 4 do 6 członków, w rozsądnych cenach.

Komunikacja zróżnicowana

Utrzymuj wyraźną i bezpośrednią komunikację z użytkownikami poprzez stronę internetową restauracji lub serwisy społecznościowe, a nawet poprzez rekomendację kelnerów.

Poinformuj za ich pośrednictwem, że Twoja firma oferuje usługę dostawy, aby mogli spróbować ulubionych potraw z komfortu pracy lub domu, oraz godzin, w których usługa działa.

Wykorzystanie nowych rynków

Nawet jeśli masz już ugruntowaną klientelę lub rynek, zawsze jest to dobry moment na wejście na nowe rynki.

Oferuj opcje w swoim menu, takie jak kombinacje i oferty dla studentów, pracowników, rodzin lub konkretnych imprez.

Możesz również nagradzać nowych i starych klientów. Oferuj zniżki na zakupy lub bezpłatną dostawę od określonej kwoty.

Przepływ środków pieniężnych

Usługa dostawy jest idealna do zwiększenia przepływu środków pieniężnych. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, będziesz miał środki na rozszerzenie usług lub przebudowę lokalu.

Dostawa rozszerza zakres działania Twojej restauracji i oferuje Ci luksusową możliwość rozwoju bez ograniczeń.

Ghost Kitchens

Jeśli kuchnia w Twojej restauracji nie jest w stanie obsłużyć zamówień dostawy i dań z restauracji na miejscu, najlepszym rozwiązaniem jest wynajęcie kuchni dla duchów.

Czym oni są? Są to kuchnie, które są wynajmowane właścicielom restauracji, aby mieć więcej komfortu podczas przygotowywania zamówień na ich platformę dostaw.

Wskazówki, aby przesyłki zawsze docierały na czas

Consejos para que tus envíos siempre lleguen a tiempo

Zamawiając dostawę żywności, klienci oczekują, że dotrze ona do nich w obiecanym terminie i będzie właściwym zamówieniem.

Ogólnie rzecz biorąc, oczekuje się, że dostawy będą trwać mniej niż 30 minut do godziny, więc ważne jest, aby stosować się do pewnych wskazówek, aby uniknąć opóźnień w tranzycie.

Szczególne obszary dostaw

W zależności od obszaru, w którym znajduje się Twoja restauracja, należy ustalić strefy lub miejsca, do których docierają doręczyciele.

Strefy dostawy muszą uwzględniać trasę i czas dostawy. Nikt nie będzie chciał zamówić dostawy i będzie musiał podgrzać jedzenie przed kolacją.

Wystarczająca liczba osób dostarczających

Nigdy nie dowiesz się, ile zamówień dostawy dotrze w ciągu dnia, ale zawsze możesz mieć średnią. Będziesz też znał dni z największym ruchem.

Idealnie byłoby, gdybyś miał kilka osób dostawczych. Jeśli masz kilka opcji, aby wkrótce mieć więcej możliwości wyboru, tym lepiej.

Jeśli posiadasz restaurację, która właśnie się rozpoczyna, zaleca się wdrożenie usługi dostawy do obszarów w pobliżu lokalu.

W tensposób unikasz całego kierownictwa, dopóki nie dodasz więcej doświadczenia i nie poznasz się lepiej.

Zorganizowanie całego procesu

Aby przyspieszyć proces gotowania, pakowania i dostarczania żywności, idealnym rozwiązaniem jest zamówienie wszystkich wejść dla łatwego dostępu.

Im mniej czasu poświęcimy na przygotowanie i zapakowanie każdego dania, tym szybciej zostanie ono dostarczone do jadalni.

Tanie i wysokiej jakości opakowania dostawcze

Envases para delivery baratos y de calidad

Bez względu na to, jakie dania oferują Państwo w ramach usługi dostawy, Państwa restauracja potrzebuje najlepszego opakowania.

Dlatego w wirtualnym sklepie Monouso znajdziesz szeroki wybór kontenerów na wynos, ciężarówki dostawcze i spożywcze.

Pojemniki te są łatwe w transporcie, utrzymują temperaturę jedzenia, mają wygodne możliwości serwowania, a nawet zapobiegają zabrudzeniu rąk tłuszczem.

Aby zaoferować Ci opcje, które pasują do Twojej firmy, mamy produkty wykonane z różnych materiałów.

Oprócz opakowań, w naszym sklepie internetowym znajdą Państwo również okulary, serwetki, sztućce, środki czystości, a nawet odzież hotelową i restauracyjną.

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

PODSTAWOWE INFORMACJE O OCHRONIE DANYCH OSOBOWYCH

Przeznaczenie: Gestionar las solicitudes realizadas a través del sitio web, enviar comunicaciones comerciales y, en su caso, compras en línea.

Prawa: Acceso a, Corrección, cancelación, oposición y otros derechos como se explica en la “Información adicional”.

Odbiorcy: Los datos sólo se transmiten a los proveedores que tienen una relación contractual con Monouso.

Legitymizacja: Consentimiento del interesado.

Odpowiedzialny: Envalia Group, S.L.

Informacje dodatkowe: You can find additional information on data protection in our privacy policy

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Monouso Blog
Privacy Overview

This website uses cookies so that we can provide you with the best user experience possible. Cookie information is stored in your browser and performs functions such as recognising you when you return to our website and helping our team to understand which sections of the website you find most interesting and useful.