Sposoby obliczania personelu dla restauracji

Jeśli rozpoczynasz działalność w branży restauracyjnej, istnieje szereg wymagań, które musisz spełnić, zanim będziesz mógł otworzyć i czerpać korzyści z inwestycji.

Przy tej okazji porozmawiamy o tym, jak obliczyć ilość personelu dla danej restauracji. Jest to podstawowa koncepcja, którą musisz opanować, aby osiągnąć właściwe funkcjonowanie Twojego biznesu.

Pokażemy Ci również podstawowe stanowiska w restauracji i różne przypadki działania. Celem jest, abyś miał przykład, jak przypisać zmiany każdemu z pracowników.

Ogólne obliczenia

Obliczenia ogólne

Pierwszą rzeczą, którą musisz określić jest liczba zmian, które Twoja restauracja ma lub będzie miała. Jest to pierwsza zmienna we wzorze.

Teraz odejmijmy urlopy, przerwy, wakacje, nieobecności, 365 dni w roku. Załóżmy następujący scenariusz:

  • Święta: 30 dni nieprzerwanie.
  • Przerwy między zmianami: 96 dni.
  • Święta roczne: 18 dni.
  • Przeciętna nieobecność: 1 dzień.

Suma daje nam 145 dni. Odejmujemy to od dni w roku i otrzymujemy czas rzeczywisty, w którym każdy pracownik będzie pracował: 220 dni w roku. Kwota ta odpowiada 60,27% dni w roku.

Pokrywając trzy dzienne zmiany, mówimy o 1 095 zmianach w roku (3 zmiany x 365 dni = 1 095 zmian w roku). Każda osoba pokryje 60,27 z tych zmian. Dlatego dzielimy 1095 / 220.

Wynik to 4,9. Zaokrąglimy to i dostaniemy 5. To jest liczba osób, których potrzebujemy, aby pokryć 1.095 rocznych zmian, które nasza restauracja będzie miała.

Wszystkie te obliczenia są ważne w przypadku, gdy mamy tylko jednego kelnera na zmianę i może on zadbać o optymalną uwagę wszystkich stołów w restauracji.

Obliczenie liczby potrzebnych pracowników – Półtora dnia odpoczynku

Obliczenie zapotrzebowania na personel - Półtora dnia wolnego od pracy

W poprzednim przypadku, udało nam się załatwić dwa dni wolne. Teraz obliczymy liczbę pracowników potrzebnych na dzień i pół odpoczynku w tygodniu pracy.

Liczba dni wolnych została zredukowana do 72. Więc przepracowane teraz dni będą 244, a nie 220 jak w pierwszym przypadku.

Z tej okazji, 244 stanowią 66,85% dni w roku. Zaokrąglijmy to do 67%.

Tak więc, dzielimy 1095 rocznych zmian na 244 dni robocze. To daje nam 4,4. Oznacza to, że będziemy potrzebować średnio czterech pracowników rocznie, aby pokryć wszystkie zmiany.

Obliczyć liczbę pracowników restauracji – Dwa dni wolne i zamknięte w sierpniu

Obliczanie zapotrzebowania na personel restauracji - Dwa dni wolnego i zamknięcie w sierpniu

Dzięki dwóm dniom odpoczynku i całkowitemu zamknięciu w sierpniu, dni robocze byłyby utrzymane na poziomie 220 dni. Jednak z powodu zamknięcia w sierpniu, powiedzielibyśmy, że rok ma 335 dni.

W tym przypadku dzielimy 220 przez 335 i otrzymujemy procent dni roboczych: 66% w zaokrągleniu.

W tym przypadku trzy zmiany przez 335 dni dawałyby 1 005 zmian w roku. Aby ustalić liczbę potrzebnych osób, dzielimy 1,005 przez 335 i otrzymujemy 4,5.

Zaokrąglamy do 5 i ustalamy, że potrzebujemy średnio 5 pracowników na 3 zmiany przez 335 dni w roku.

Dzięki tym scenariuszom, będziesz miał już solidną podstawę do obliczenia ilości osób, których potrzebuje Twoja restauracja.

Względy ogólne przy obliczaniu liczby pracowników dla danej restauracji

Ogólne uwagi dotyczące obliczania zapotrzebowania na personel dla restauracji

Otwierając restaurację, podejmuje się wiele ważnych decyzji: lokalizacja, wystrój, reformy, wyposażenie, to tylko niektóre z nich.

Kiedy wszystko jest jasne, przychodzi bardzo ważny moment: zatrudnienie ludzi, którzy będą zajmować różne stanowiska i stanowiska w Twojej restauracji.

Zawsze pojawiają się pytania i wątpliwości co do liczby osób, które należy zatrudnić

Chociaż nie są to pytania, na które udziela się odpowiedzi przed otwarciem restauracji, istnieją czynniki, które pomogą Ci obliczyć liczbę pracowników, których będziesz potrzebował. Te ogólne względy są następujące:

Rozkład jazdy

Musisz zdecydować, o której godzinie restauracja będzie otwarta, jakie dni tygodnia będzie obsługiwać i czy będzie działać w święta.

Na podstawie tych punktów należy obliczyć liczbę osób obejmujących zmiany. Ważne jest, aby restauracja nigdy nie była pozostawiona bez opieki.

Pojemność restauracji

W zależności od wielkości obiektu decydujemy o tym, ile stołów i krzeseł będzie służyło gościom.

Aby uniknąć długich okresów oczekiwania na gości, należy zatrudnić odpowiednią liczbę pracowników.

Nie przesadzajcie, pamiętajcie, że – w zależności od miejsca – kelnerzy muszą się łatwo poruszać, przyjmując zamówienia i serwując potrawy. Za wszelką cenę należy unikać kolizji pomiędzy pracownikami.

Czas obsługi klienta

W zależności od specjalności, której restauracja jest dedykowana, ważne jest, aby określić czas, w którym jadłodajnia będzie serwowana, spróbuje swoich potraw i wyjedzie z lokalu, ustępując miejsca nowym klientom.

Czas jest ważnym elementem przy zatrudnianiu określonej liczby osób.

Ważne jest, aby mieć ludzi o idealnych dla branży gastronomicznej umiejętnościach, takich jak umiejętność pracy pod presją, bez utraty kontroli i szybko.

Znaczenie definiowania potrzebnych pozycji

Praca, której potrzebujesz w swojej restauracji, będzie zależała od jej specjalizacji.

Chociaż istnieją pozycje, które są ustalone w ramach organizacji restauracji, bez względu na rodzaj kuchni, istnieją pewne, które są podzielone i może sprawić, że Twoja firma jest lepiej zarządzana.

Poniżej wyjaśniamy, jakie stanowiska powinny być zajmowane przez osoby, które mają doświadczenie w branży, a tym samym oceniasz te, które są potrzebne w Twojej firmie.

Kierownik

Stanowisko to prawie zawsze zajmuje właściciel restauracji, choć czasami zatrudniane są osoby z większym doświadczeniem w organizacji.

Kierownik jest odpowiedzialny za zatrudnianie osób, które będą zajmować te stanowiska i generalnie nadzoruje funkcjonowanie restauracji. Całe zarządzanie obiektem znajduje się w jego gestii.

Ponadto jest on odpowiedzialny za organizowanie szkoleń dla pracowników i organizowanie regularnych spotkań w celu omówienia wyników pracy restauracji.

Aby móc organizować spotkania, kierownik musi mieć częstą komunikację z osobą odpowiedzialną za zakupy, kucharzami i szefem kuchni. Powinna to być płynna, pełna szacunku i stała komunikacja.

Administracja

Jest odpowiedzialny za zarządzanie finansami restauracji oraz prowadzenie księgowości zysków i strat. Jest on również odpowiedzialny za analizę rentowności w sprzedaży każdej potrawy, biorąc pod uwagę koszt jej składników.

Ponadto jest odpowiedzialny za generowanie strategii sprzedaży, śledzenie trendów gastronomicznych w celu oceny ich włączenia do menu, projektowanie budżetów i określanie polityki sprzedażowej placówki.

Kierownik ds. zakupów

Stanowisko to jest zazwyczaj zajmowane przez właściciela lub zarządcę restauracji.

Celem tej pracy jest kupowanie całej żywności i przypraw. Muszą one być najlepszej jakości i po uczciwych cenach.

Również kierownik ds. zakupów będzie śledzić zapasy środków czyszczących, które są w użyciu i tych, które są w magazynie, aby kupić w razie potrzeby

Kelnerzy

Kelnerzy

Kelnerzy, podobnie jak szefowie kuchni, mają duże znaczenie w organizacji każdej restauracji. To oni są w największym stopniu w kontakcie z klientem, dlatego będą mieli możliwość wpływania na jego zadowolenie.

Odpowiadają za przyjmowanie zamówień, przynoszenie potraw na stół i zdejmowanie talerzy z osób, które zakończyły jedzenie.

W zależności od stylu restauracji, mamy różne rodzaje kelnerów:

Tabela

Odpowiadają one za przyjmowanie zamówień od klientów i serwowanie im potraw.

Dobry kelner przy stole musi:

  • Zajmowanie się obiadami z szacunkiem.
  • Możliwość promocji i sprzedaży potraw w menu
  • Praca pod ciśnieniem.
  • Bądźcie szybcy i nie sprawcie, by żadna jadłodajnia nie czuła się niekomfortowo.

Bar

Są oni odpowiedzialni za dbanie o wymagania baru restauracyjnego.

Na tym stanowisku należy zatrudnić doświadczone osoby, które mają możliwość sprzedaży dań oferowanych przez restaurację, a także zaoferować klientom przyjemne traktowanie.

Somelier

Jest ekspertem od alkoholu lub wina. Jednym z obowiązków sommeliera jest sugerowanie win, które restauracja powinna kupić zgodnie z daniami składającymi się na menu. To do niego należy zbudowanie listy win.

Podobnie, sommelier szkoli personel w zakresie technik serwowania win i kieliszków, które należy stosować, aby zapewnić najlepszą obsługę restauracji.

Wreszcie, on prowadzi i wyjaśnia wszelkie wątpliwości gości może mieć na temat listy win i zaleca wina z przystępnych cenach dla budżetu gości

Kierownik sali

Jest to zadanie osoby, która organizuje wszystkie akcje w kuchni z obsługą klienta. Ponadto zarządza obsługą stołów, rezerwacjami i promocją dań w menu.

Jest on odpowiedzialny za sporządzanie rachunków z poleceń, opracowuje harmonogramy zmian, w których kelnerzy będą pracować i doradza towarzyszowi przy stole na temat opcji talerzy dostosowanych do tego, co chce skonsumować.

Szef kuchni

Są oni odpowiedzialni za to, aby wszystkie procesy w kuchni przebiegały zgodnie z oczekiwaniami, otrzymując dania o odpowiedniej jakości i smaku.

Z kolei szef kuchni kontroluje czystość każdej żywności i każdego składnika. Zapewnia, że czas gotowania dla każdego zamówienia jest dotrzymany i że danie jest idealne.

W razie potrzeby możesz liczyć na pomoc szefa w każdej z sekcji kuchni.

Aby być szefem kuchni, trzeba mieć przywództwo i umieć pracować w zespole, a także mieć wcześniejsze doświadczenie na tego typu stanowiskach, jak również na każdym stanowisku w kuchni, przynajmniej na tych najważniejszych.

Bardzo ważne jest, abyś posiadał szeroką wiedzę na temat technik kulinarnych w zależności od stylu restauracji, oraz abyś kontynuował szkolenia i naukę. Musisz wyeliminować wszelkie obawy przed łączeniem nowych smaków i technik.

Szefowie kuchni

Kucharze są częścią podstawowych filarów prawidłowego funkcjonowania restauracji.

Są oni odpowiedzialni za przygotowanie każdego z przepisów w menu, biorąc pod uwagę szczegóły każdego zamówienia w restauracji.

Osoby na tym stanowisku muszą mieć doświadczenie w przygotowywaniu potraw podawanych w menu.

Godny polecenia jest kucharz z szerokim poczuciem kreatywności i innowacyjności, który wie, jak pracować pod presją i zachować koncentrację w czasach zwiększonego ruchu w restauracji.

Osoby te muszą również zostać przeszkolone i posiadać dokumenty potwierdzające, że są upoważnione do zajmowania się żywnością i jej prawidłowymi technikami konserwacji.

Asystenci kuchenni

Asystenci kuchenni są prawą ręką kucharzy. Mają bardzo ważną pracę w kuchni. Pomagają w przygotowaniu potraw, które są podawane w ramach menu.

Przy zatrudnianiu asystentów kuchennych brane jest pod uwagę doświadczenie w pracy w kulinarnym świecie i wymagany jest aktualny certyfikat obsługi żywności.

Sprzęt czyszczący

Są to osoby odpowiedzialne za sprzątanie i konserwację każdej z przestrzeni zakładu i jego mebli.

Ideałem do tej pracy jest zatrudnianie osób z doświadczeniem i dużym poczuciem dbałości o szczegóły.

To jedno z najważniejszych stanowisk. Twoim obowiązkiem jest zrobienie dobrego pierwszego wrażenia z restauracji na kolacji.

Niezbędne narzędzia dla Twojej restauracji

Narzędzia potrzebne dla Twojej restauracji

Znasz już ogólne formuły obliczania liczby osób, które są potrzebne do zwrócenia uwagi Twojej restauracji.

Jako bonus, zaoferowaliśmy Ci najczęstsze pozycje w restauracji.

Teraz przychodzimy do Ciebie, aby zaoferować Ci produkty, których potrzebujesz, aby zarządzanie firmą było łatwe i płynne.

W Monouso, sklepie internetowym z artykułami restauracyjnymi i hotelowymi, dysponujemy szeroką gamą produktów, o których można dowiedzieć się przeglądając sekcje naszej strony internetowej.

Wśród produktów, które mogą być przydatne dla Ciebie, do obliczania i definiowania personelu, którego potrzebujesz, mamy sekcje:

  • Odzież hotelowa: gdzie znajdziesz wszystko, co niezbędne, aby zapewnić niezbędną odzież dla całego personelu restauracji.
  • Odzież jednorazowa: Pokrowce na brodę, maski, kapelusze, ręczniki i rękawice jednorazowe to niektóre z produktów, które znajdziesz w tym dziale, idealne do zachowania jakości Twoich naczyń.
  • Produkty higieniczne: Sprzęt i materiały eksploatacyjne, które pomogą Twojemu personelowi sprzątającemu utrzymać czystość każdej przestrzeni w Twojej restauracji.

Ponadto można tu znaleźć: talerze, sztućce, szklanki, serwetki, obrusy, opakowania, produkty wykonane z materiałów najwyższej jakości i o najwyższej wydajności.

Jakie są główne miejsca pracy w każdej restauracji?

Podkreślamy: kierownik, administracja, kierownik ds. zakupów, kelnerzy, obsługa baru i stołów, sommelierzy, główny kelner i szef kuchni, kucharze, asystenci kuchni i personel sprzątający.

Co powinniśmy wziąć pod uwagę przy obliczaniu personelu dla restauracji?

Będziemy musieli pomyśleć o godzinach otwarcia, pojemności restauracji i czasie obsługi klienta.

Czym powinien charakteryzować się dobry kelner?

Dobry kelner powinien odnosić się z szacunkiem do dinerów, umieć pracować pod presją, być szybki i umieć promować menu.

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

PODSTAWOWE INFORMACJE O OCHRONIE DANYCH OSOBOWYCH

Przeznaczenie: Gestionar las solicitudes realizadas a través del sitio web, enviar comunicaciones comerciales y, en su caso, compras en línea.

Prawa: Acceso a, Corrección, cancelación, oposición y otros derechos como se explica en la “Información adicional”.

Odbiorcy: Los datos sólo se transmiten a los proveedores que tienen una relación contractual con Monouso.

Legitymizacja: Consentimiento del interesado.

Odpowiedzialny: Envalia Group, S.L.

Informacje dodatkowe: You can find additional information on data protection in our privacy policy

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Monouso Blog
Privacy Overview

This website uses cookies so that we can provide you with the best user experience possible. Cookie information is stored in your browser and performs functions such as recognising you when you return to our website and helping our team to understand which sections of the website you find most interesting and useful.