Media społecznościowe: darmowa reklama, której potrzebujesz dla swojej restauracji

conoce cómo aprovechar las redes sociales de restaurantes

Zarządzanie mediami społecznościowymi dla restauracji i barów powinno odbywać się według określonego planu, tak jak w przypadku każdego innego biznesu. W tym przypadku należy skupić się na doświadczeniach i osobliwościach tych środowisk, co to oznacza? Wyjaśniamy to poniżej.

Sieci społecznościowe: darmowa reklama, której potrzebujesz dla swojej restauracji

Po kilku latach prowadzenia sieci społecznościowych dla restauracji, okazało się, że tworzenie strategii i kampanii reklamowych, specjalnie ukierunkowanych na sektor handlowy, dla którego są tworzone, spotkało się z większą akceptacją użytkowników.

Choć dziś istnieją profesjonaliści dedykowani tej dziedzinie, nie mniej prawdą jest, że posiadając niezbędną wiedzę i środki, samemu można być w stanie zarządzać sieciami społecznościowymi i realizować bezpłatne kampanie reklamowe dla swojego biznesu.

Czy moja restauracja powinna mieć media społecznościowe?

Odpowiedź brzmi zdecydowanie tak. Korzystanie z mediów społecznościowych dla restauracji i barów niesie ze sobą szereg korzyści, które w przeciwnym razie byłyby trudne do osiągnięcia. Niektóre z nich to

  • Duży zasięg, który pozwala na zaistnienie biznesu w świadomości potencjalnych klientów.
  • Echo oferty gastronomicznej i działalności, która odbywa się w lokalu.
  • Oszczędności w inwestycjach kapitałowych na tworzenie i wdrażanie cyfrowych strategii reklamowych.

Należy zauważyć, że korzystanie z sieci społecznościowych zachęca do częstych interakcji z klientami. Działanie, które prowadzi do przyciągnięcia nowych klientów i lojalności starych.

Znaczenie wyboru właściwych mediów społecznościowych

Promowanie swojej działalności jest konieczne, ponieważ zapewnia dotarcie do nowych klientów. Wybierając najlepsze opcje restauracyjnych sieci społecznościowych, musisz pomyśleć o co najmniej trzech rzeczach:

  1. Zastanów się, jakiego rodzaju użytkownicy z nich korzystają i do czego ich używają.
  2. jakie cele chcesz osiągnąć: zwiększenie sprzedaży, zwiększenie widoczności w sieci czy lojalność klientów?
  3. Utrzymuj sieć z optymalną obecnością, w przeciwnym razie może to przynieść efekt odwrotny do zamierzonego, gdyż oznacza porzucenie.

Po zdefiniowaniu tych aspektów, nadszedł czas na ocenę każdej sieci. Każda z nich oferuje możliwość łączenia się z klientami w określony sposób. Na przykład:

  • W przypadku Facebooka można zmierzyć zasięg różnych publikacji, a nawet porównać go z zasięgiem konkurencji, dzięki Facebook Analytics. Można też skorzystać z opcji opinii, aby klienci sami mogli zostawiać recenzje. A za pomocą przycisku call to action można ułatwić rezerwacje lub bezpośrednie połączenia.
  • Mając konto biznesowe na Instagramie, masz możliwość publikowania zdjęć potraw lub miejsca; live stories pokazujących przygotowanie lub prezentację dania; między innymi.
  • Z kolei na TripAdvisor będziesz miał możliwość dołączenia do niszy, w której sama platforma pokazuje Ci swoich użytkowników, zgodnie z ich preferencjami. Ogólnie rzecz biorąc, Twój profil jest połączony z profilem w innych sieciach.

Pamiętaj, że głównym zastosowaniem każdej sieci społecznościowej jest interakcja z użytkownikami. Dlatego tworzenie jakościowych i przyciągających uwagę treści będzie niezbędne do osiągnięcia Twoich celów.

Jakie są trendy w mediach społecznościowych dla restauracji?

Trendy w zarządzaniu mediami społecznościowymi dla restauracji i barów są ukierunkowane na poprawę atrakcyjności wizualnej dla użytkowników. Intencją jest zaprezentowanie apetycznych potraw lub zwrócenie uwagi na możliwość przeżycia niesamowitych doświadczeń podczas wizyty w restauracji. Do najbardziej widocznych trendów należą:

Pokazanie pracy w kuchni

Filmy z pracy w kuchni są trendy w zarządzaniu mediami społecznościowymi restauracji. Pokazanie istoty zespołu roboczego trafiło w gusta użytkowników, którzy uwielbiają poznawać przestrzenie, które często są ukryte podczas odwiedzania restauracji.

Odrobina życia szefa kuchni

Jeśli konto dotyczy restauracji znanego szefa kuchni, nie ma to jak pokazanie odrobiny codziennego życia profesjonalisty. Selfie poza miejscem pracy pozwala klientom połączyć się i utożsamić z szefem kuchni.

Publikacje z partnerami

Na koniec polecamy Ci reklamę wspólnie z influencerem lub nawet z innym partnerem handlowym. Kolaboracje są zazwyczaj dobrze odbierane w mediach społecznościowych.

Nowe trendy w mediach społecznościowych dla restauracji mają na celu poprawę reakcji odbiorców docelowych.Dlaczego tak jest? Ostateczny cel każdej strategii reklamowej: większy zasięg i akceptacja. Chcesz dowiedzieć się więcej na ten temat? Zanim pójdziesz, sprawdź ten film o zarządzaniu mediami społecznościowymi dla restauracji.

bądź na bieżąco z naszymi nowościami w sektorze hotelarskim!

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

PODSTAWOWE INFORMACJE O OCHRONIE DANYCH OSOBOWYCH

Przeznaczenie: Gestionar las solicitudes realizadas a través del sitio web, enviar comunicaciones comerciales y, en su caso, compras en línea.

Prawa: Acceso a, Corrección, cancelación, oposición y otros derechos como se explica en la “Información adicional”.

Odbiorcy: Los datos sólo se transmiten a los proveedores que tienen una relación contractual con Monouso.

Legitymizacja: Consentimiento del interesado.

Odpowiedzialny: Envalia Group, S.L.

Informacje dodatkowe: You can find additional information on data protection in our privacy policy

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Monouso Blog
Privacy Overview

This website uses cookies so that we can provide you with the best user experience possible. Cookie information is stored in your browser and performs functions such as recognising you when you return to our website and helping our team to understand which sections of the website you find most interesting and useful.