Jak przyciągnąć klientów do swojego biznesu gastronomicznego

Szukasz strategii, które pomogą Ci przyciągnąć klientów do Twojego biznesu gastronomicznego? Oto kilka świetnych pomysłów na wypromowanie swojej firmy, przyciągnięcie klientów i zwiększenie zysków.
To prawda, że branża gastronomiczna jest bardzo konkurencyjna, ale niezależnie od tego, czy jesteś początkującym przedsiębiorcą, czy starym wyjadaczem, który wie, że nadszedł czas na rozwój, możesz wyróżnić się z tłumu. Zostań świetnym catererem, stosując się do naszych wskazówek, aby przyciągnąć klientów gastronomicznych i sprawić, że twój biznes będzie bardzo udany.
Sukces lub porażka imprezy towarzyskiej, biznesowej lub instytucjonalnej zależy w dużej mierze od posiadania dobrego cateringu. Dlatego Twoja firma musi mieć doskonałą reputację, która pozwoli potencjalnym klientom skontaktować się z Tobą i zaufać Twoim usługom.
Ale jak zdobyć klientów dla swojego biznesu?
Poznanie swoich klientów, określenie stylu firmy i oparcie się na marketingu internetowym pozwoli Ci osiągnąć wszystkie cele.
¿Qué encontrarás en este artículo?
- 1 10 kluczowych wskazówek, jak przyciągnąć klientów do swojego biznesu gastronomicznego
- 1.1 Zbadaj swoich potencjalnych klientów
- 1.2 Znajdź dobrych dostawców
- 1.3 Bądź na bieżąco z trendami
- 1.4 Prezentuj kompetentne i spójne menu
- 1.5 Wykorzystaj marketing cyfrowy
- 1.6 Nie zaniedbuj marketingu offline
- 1.7 Przyjrzyj się konkurencji
- 1.8 Tworzenie sojuszy strategicznych
- 1.9 Ocenić wszystkie działania
- 1.10 Bądź na bieżąco
- 2 Zarządzaj negatywnymi recenzjami w mediach społecznościowych na temat Twojej firmy cateringowej.
10 kluczowych wskazówek, jak przyciągnąć klientów do swojego biznesu gastronomicznego
W gastronomii jest duży popyt, ale jest też zbyt duża podaż. Dlatego musisz podjąć działania, które pomogą Ci wyróżnić się na tle nienasyconej konkurencji w tej branży. Oto kilka kluczowych działań, które przyciągną klientów do Twojego biznesu gastronomicznego:
Zbadaj swoich potencjalnych klientów
Przed rozpoczęciem jakiejkolwiek strategii pozyskiwania klientów dla swojej firmy cateringowej, musisz mieć jasność co do swojej grupy docelowej. To znaczy, że są firmy cateringowe, które pracują tylko z imprezami firmowymi lub instytucjonalnymi, gdzie obsługują dużą liczbę osób. Inni zajmują się organizacją mniejszych imprez, takich jak: wesela, urodziny, zjazdy rodzinne, itp.
Objętość to nie jedyna różnica, w grę wchodzą również inne czynniki, takie jak rodzaj pożywienia. Styl Twojej kuchni może również określić, jaki typ klienta może szukać Twoich usług: Twoja buyer persona.
Poświęć trochę czasu na zdefiniowanie rodzaju klienta, który mógłby być zainteresowany Twoim cateringiem w oparciu o: objętość, którą oferujesz, formalność Twojego menu, rodzaje dań (rodzaj kuchni, ograniczenia dietetyczne, itp.), ceny, odległość, jaką pokonujesz w przypadku dostawy, czy oferujesz dodatki takie jak rozstawienie i sprzątanie, itp.
Znajdź dobrych dostawców
Część sukcesu Twojej firmy leży w dobrych relacjach z dostawcami surowców i materiałów nieżywnościowych. Szukajcie dobrych umów z firmami, które pozwolą wam mieć produkty najwyższej jakości w najlepszych cenach. Ważne jest również to, że oferują Ci ułatwienia w płatnościach i rabaty.
Bądź na bieżąco z trendami
Zachowanie istoty swojej gastronomii jest niezbędne do przedstawienia spójnego wizerunku publiczności, jednak nie wolno zaniedbać najnowszych trendów gastronomicznych. To jedyny sposób, aby utrzymać uwagę klientów w czasie i nie pozostać w tyle.
W tym celu dobrze jest stale badać, jakie nowe usługi oferuje konkurencja, jakie produkty i preparaty są modne w każdym sezonie, najmodniejsze potrawy czy modne kolory.
W biznesie gastronomicznym klienci oczekują, że znajdą wystarczającą różnorodność, która pozwoli im na dostosowanie imprez i spotkań do własnych potrzeb. Upewnij się, że masz bogate i zróżnicowane menu, zwracające uwagę na sezonowe potrawy, zdolne zaspokoić ich wymagania. Oczywiście zawsze w zakresie rodzaju wykonywanych potraw.
Nie miałoby większego sensu, gdybyś specjalizował się w daniach amerykańskich, włączać, tylko po to, by rozszerzyć swoje menu, flaki czy gulasz z żeberek. Na pewno zdarzyło się Wam: przychodzicie do restauracji i fakt zobaczenia kilku rodzajów kuchni każe Wam podejrzewać, że nie są oni specjalistami w niczym.
Jak zdobyć klientów? Postaw na zróżnicowaną specjalizację i przygotuj możliwe zmiany w obrębie swoich potraw. Jeśli będziesz miał te propozycje przygotowane w taki sposób, że nadal będą zgodne z pierwotnym cennikiem, nie zachwieje to budżetem, a Twoi klienci odczują, że masz wszystko pod kontrolą.
Wykorzystaj marketing cyfrowy
Otwórz własną stronę internetową, zarejestruj się w agregatorach usług gastronomicznych, aktualizuj swoje portale społecznościowe… marketing cyfrowy może być dziś Twoim wielkim sprzymierzeńcem, dzięki któremu zaistniejesz w świadomości znacznie większej liczby klientów. Słowo z ust jest dobre, ale nie marnuj potęgi sieci.
Jeśli weźmiemy pod uwagę, że większość transakcji hotelarskich (i nie tylko) odbywa się dziś w sieci, to nie nadanie swojej obecności w Internecie znaczenia, na jakie zasługuje, może być dużym błędem.
Niektóre działania, które przejdą długą drogę, aby pomóc Ci zostać zauważonym i poprawić swoją reputację są:
- Reklamy na Facebooku i Instagramie: reklama gastronomiczna i eventowa. Są one bardzo skuteczną alternatywą reklamową, ponieważ pozwalają dotrzeć do odbiorców, którzy naprawdę Cię interesują dzięki segmentacji odbiorców w tych sieciach.
- Atrakcyjna strona z wysokiej jakości informacjami. Regularnie aktualizuj swoją stronę internetową o wartościowe treści. Publikuj informacje i zdjęcia z wydarzeń, które relacjonujesz, dzięki czemu możesz pokazać rodzaj usług, które możesz zaoferować. Nie zapomnij dodać informacji o swoich potrawach, cenach itp.
- SEO na swojej stronie internetowej. Oprócz atrakcyjności popracuj nad semantyką, aby zapewnić sobie pojawienie się na pierwszych pozycjach w wyszukiwarkach, gdy ktoś będzie szukał usługi takiej jak Twoja w Twojej okolicy. Do tego ciekawe jest prowadzenie aktywnego bloga (raz w miesiącu byłoby dobrze).
- Sieć linków (linkbuilding): wymieniaj linki z równoległymi i komplementarnymi usługami, których nie oferujesz, takimi jak firmy wynajmujące miejsca, planiści ślubni, itp. (Być może z tego kontaktu może wyniknąć jakaś przyszła współpraca …).
- Zarejestruj się w Google Moja Firma, aby profil Twojej firmy pojawiał się, gdy ktoś szuka informacji o Tobie. Upewnij się, że utrzymujesz swoje dane kontaktowe na bieżąco, godziny otwarcia i odpowiadasz na wszystkie recenzje klientów, które otrzymujesz.
- Promuj swoje usługi na portalach społecznościowych: dziel się ze swoją społecznością swoim menu, przygotowaniami, ofertami, zdjęciami, filmami… wszelkiego rodzaju informacjami, które mogą przyciągnąć ich uwagę.
- Wysyłaj newslettery do swoich klientów. Wykorzystaj bazę swoich klientów i wysyłaj im regularnie newslettery ze swoimi ofertami. Dodaj formularz na stronie internetowej i promuj swój newsletter, aby zdobyć nowe kontakty.
- Udostępniaj filmy o swojej firmie, zarówno na swojej stronie internetowej, jak i na YouTube, a także na wszystkich portalach społecznościowych. Powinny to być profesjonalne filmy, z przyciągającym uwagę przekazem, który przykuje uwagę klienta.
Nie zaniedbuj marketingu offline
Wszystko, co generujesz na swojej stronie internetowej może być używany do tworzenia ulotek reklamowych, które można następnie rozpowszechniać poprzez wysyłanie lub upuszczanie ich w lokalnych firmach.
W zależności od grupy docelowej, może warto również zarezerwować spot radiowy w lokalnej stacji radiowej lub sponsorować książkę festiwalową. Celem jest zaistnienie w przestrzeniach, które odwiedza Twój potencjalny klient. Jeśli zrobiłeś dobre badania, jak wspomniano w punkcie 1, to już wiesz, gdzie się ukrywają.
Przyjrzyj się konkurencji
Jak wspomniano powyżej, w świecie gastronomii panuje spora konkurencja, dlatego dobrze jest zrobić rozeznanie, co mają do zaoferowania konkurencyjne firmy. Celem Twoich badań powinno być porównanie się z nimi i próba dorównania lub przewyższenia ich.
Badając konkurencję (ich strony internetowe, ich sieci, ich newslettery) odkryjesz, co czyni Cię wyjątkowym i będziesz mógł to wykorzystać w swojej komunikacji.
Tworzenie sojuszy strategicznych
Nawiązać kontakt z innymi specjalistami, których usługi są komplementarne w uroczystościach społecznych, m.in. fotografami, muzykami, animatorami. Upewnij się, że dostaniesz garść ich kart lub broszur i zostaw im swoje.
Pozwala to zaoferować dobre referencje klientowi, który ich potrzebuje, a także tworzy dwukierunkowy sojusz rekomendacji między Tobą a resztą stowarzyszonych firm.
Ocenić wszystkie działania
Wszystkie działania, które wdrażasz, aby dać się poznać, powinny być analizowane po upływie pewnego czasu. Oceń, jak działają i zastanów się, jak je poprawić, jeśli to konieczne.
Jest to szczególnie ważne w przypadku płatnych reklam, ponieważ jeśli nie przynoszą one efektów, będziesz musiał zmienić teksty, zdjęcia lub nawet poszerzyć ustaloną segmentację.
Bądź na bieżąco
Aby przyciągnąć więcej klientów dla swojej firmy cateringowej, bardzo wygodne jest również poznanie wszystkich świątecznych wydarzeń, które odbywają się w twoim mieście każdego roku. W ten sposób możesz przedstawić swoją propozycję z wyprzedzeniem, nie czekając aż zgłoszą się po Twoje usługi.
Na przykład, reklamuj swoje świąteczne menu od początku grudnia lub ogłoś, że będziesz miał specjalne menu dostępne dla cateringowych posiłków firmowych. Zrób podstawowy kalendarz i zaznacz w nim ważne daty, aby Twoja firma była w stanie kreować potrzeby swoich klientów.
Zarządzaj negatywnymi recenzjami w mediach społecznościowych na temat Twojej firmy cateringowej.
Kolejnym ważnym punktem dla przyciągnięcia klientów do Twojej firmy cateringowej jest utrzymanie doskonałej reputacji online.
Jeśli wdrożysz cały swój potencjał w punkcie 5 (marketing cyfrowy), to normalne, że zaczniesz otrzymywać korzystne i niezbyt korzystne opinie w postaci komentarzy w sieci lub recenzji w Google czy innych agregatorach usług gastronomicznych.
Chociaż nikt nie lubi otrzymywać złej recenzji po całym wysiłku i trudzie włożonym w wydarzenie, powinieneś zarządzać tego rodzaju negatywnymi komentarzami w najlepszy sposób.
Odpowiadaj na wszystkie informacje zwrotne: dobre i złe. Na negatywne komentarze należy odpowiadać grzecznie i z szacunkiem oraz starać się dowiedzieć, co poszło nie tak, aby nie powtórzyć błędu.
Powiedziawszy to wszystko, wierzymy, że jesteś gotowy, aby zacząć przyciągać klientów dla swojego biznesu gastronomicznego i odnieść sukces. Wprowadź wszystkie nasze wskazówki w życie, a zobaczysz, jak dzięki wysokiej jakości usługom Twoja firma zaczyna zyskiwać widoczność, a Ty zaczynasz zdobywać klientów.
PODSTAWOWE INFORMACJE O OCHRONIE DANYCH OSOBOWYCH
Przeznaczenie: Gestionar las solicitudes realizadas a través del sitio web, enviar comunicaciones comerciales y, en su caso, compras en línea.
Prawa: Acceso a, Corrección, cancelación, oposición y otros derechos como se explica en la “Información adicional”.
Odbiorcy: Los datos sólo se transmiten a los proveedores que tienen una relación contractual con Monouso.
Legitymizacja: Consentimiento del interesado.
Odpowiedzialny: Envalia Group, S.L.
Informacje dodatkowe: You can find additional information on data protection in our privacy policy