Mapy Google dla restauracji – kompletny przewodnik

Aplikacja do tworzenia map internetowych Google Maps pomaga nam znaleźć drogę, wskazać, dokąd mamy się udać, eksplorować mapę miast, tworzyć trasy, a także lokalizować interesujące miejsca i firmy. Ta ostatnia funkcja jest niezbędna dla wszystkich osób odpowiedzialnych za placówki gastronomiczne i hotelarskie.

Nie jest przesadą stwierdzenie, że obecność w Mapach Google sprawia, że jesteś na mapie. Jest to dosłowne.

Chociaż wydaje się, że usługa jest z nami od zawsze, Google Maps pojawiło się w 2005 roku. Projekt był pomysłem czterech przyjaciół, którzy rozpoczęli projekt mapowania w Sydney w 2003 roku i nie trzeba było długo czekać, aby Google zwróciło na niego uwagę.

Po zapoznaniu się z ich pomysłem, Google uruchomił go jako “bezpłatną” usługę w swoim szerokim portfolio, które w tym czasie obejmowało już wyszukiwarkę i sieć blogów.

W tym samym roku uruchomiono Androida, Google Talk(Hangouts, Meets) i Google Analytics, więc nie ma wątpliwości, że rok 2005 był świetnym rokiem dla firmy z Mountain View.

Dziś Mapy Google stały się nieodzowną usługą, z której codziennie korzystają miliony ludzi. Dlatego tak ważne jest upewnienie się, że Twoja firma pojawia się na mapach Twojego miasta. Nie tylko pozwala to klientom łatwo Cię znaleźć, ale także daje im możliwość oceniania doświadczeń, publikowania zdjęć i pozostawiania recenzji. Coraz więcej osób kieruje się tymi opiniami przy wyborze lub odrzuceniu restauracji.

Zapewnia również swoim użytkownikom inne ważne informacje o zarejestrowanych firmach, takie jak godziny otwarcia, menu, promocje, ceny itp.

Świadomi znaczenia dobrego wykorzystania tej aplikacji dla każdego biznesu, przygotowaliśmy dla Ciebie praktyczny i ostateczny podręcznik Google Maps dla restauracji.

Poniżej wyjaśnimy wszystko na temat Google Maps dla restauracji i firm hotelarskich: od tego, jak dodać restaurację do Google Maps, po to, co zrobić, aby rozwiązać najczęstsze problemy z usługą.

Jak dodać restaurację do Google Maps?

Proces rejestracji w Google Maps jest w rzeczywistości dość prosty. Przygotowaliśmy jednak praktyczny poradnik, w którym krok po kroku pokażemy, jak skutecznie dodać bar lub restaurację do Google Maps.

Google Maps

Oto kroki, które należy wykonać:

1. Zaloguj się do Google Moja Firma

Aby Twoja restauracja pojawiła się na Mapach Google, pierwszą rzeczą, którą musisz zrobić, jest zalogowanie się do Google Moja Firma i zarejestrowanie się na tej stronie przy użyciu firmowego adresu e-mail. Następnie należy kliknąć zakładkę: Dodaj swoją firmę do Google i zarejestrować adres swojego lokalu.

2. Zarejestruj swoje dane na liście

Po dodaniu adresu zobaczysz również formularz z prośbą o wypełnienie niektórych informacji o swojej restauracji. Szczegóły takie jak: kraj, numery telefonów, kod pocztowy, adres e-mail i adres internetowy firmy, zdjęcia i filmy, krótki opis firmy i kategorie.

3. Potwierdź dane

Po wypełnieniu formularza wszystkimi wymaganymi informacjami sprawdź, czy adres Twojej firmy jest prawidłowo zlokalizowany na mapie. W tym momencie zostaniesz przeniesiony na stronę walidacji w celu potwierdzenia wszystkich podanych informacji.

W celu walidacji, na Twoją skrzynkę pocztową zostanie wysłany kod, który po wpisaniu w formularzu będzie oznaczał zakończenie rejestracji.

4. Aktualizacja informacji

Po wykonaniu wszystkich tych kroków będziesz mógł pojawić się na Mapach Google jako restauracja, a to pozwoli ci dodawać zdjęcia, filmy, a także wyświetlać i zmieniać informacje o swojej restauracji. Musisz często aktualizować informacje o zmianach w menu, godzinach otwarcia itp., aby uniknąć rozczarowania i złych opinii użytkowników.

Jak odpowiadać na pytania w Google Maps?

Powinieneś być bardzo ostrożny, odpowiadając na recenzje w Google Maps, niezależnie od tego, czy są to komplementy, czy krytyka. Pamiętaj, że nawet jeśli odpowiesz konkretnemu klientowi, Twoje słowa będą widoczne dla całego świata.

Google Maps

Mądrym posunięciem byłoby więc wykorzystanie tej wysokiej widoczności na korzyść swojej firmy. Postępuj zgodnie z poniższymi wskazówkami, jak odpowiadać na negatywne i fałszywe opinie w Mapach Google:

Odpowiadaj na wszystkie komentarze

Nigdy nie należy pozostawiać komentarza użytkownika bez odpowiedzi, ponieważ jest to świetny sposób na interakcję i nawiązanie kontaktu z klientami. Ponadto pozostawienie negatywnej recenzji bez odpowiedzi może zostać zinterpretowane jako przyznanie racji niezadowolonemu użytkownikowi.

Oczywiście może to wpłynąć na zaufanie reszty potencjalnych klientów, którzy przeglądają Twoją stronę w poszukiwaniu informacji, aby zdecydować się na rezerwację. Odpowiadaj więc na dobre i złe komentarze dotyczące Twojej firmy zawsze w uprzejmy i konstruktywny sposób. Spróbuj postawić się w ich sytuacji, przeproś za to, co jest konieczne lub poproś o więcej informacji, aby im pomóc.

Otrzymywanie wszystkich tych bezpłatnych opinii jest najlepszym sposobem na sprawdzenie, jak radzisz sobie w swojej restauracji. Wykorzystaj złe recenzje do poprawy, a dobre do pogratulowania całemu zespołowi.

Zachowaj zimną krew podczas odpowiadania

To normalne, że reakcja na negatywną lub fałszywą recenzję jest emocjonalna. Wskazane jest jednak, aby uspokoić się przed napisaniem choćby jednego słowa, ponieważ gorąca reakcja może wpłynąć na reputację i dobry wizerunek Twojej restauracji.

Zastanów się, co jest przedmiotem krytyki. Jeśli uważasz, że jest to fałszywa recenzja, grzecznie skomentuj, czy możesz podać więcej szczegółów swojej wizyty, ponieważ to, co w niej napisano, nie wydaje się odpowiadać twojemu lokalowi (typowe “mój burger był zimny”, a ty masz restaurację ryżową). Jeśli jest to negatywna recenzja, przeanalizuj, co się stało, podziękuj za ostrzeżenie, przeproś za niedogodności i upewnij się, że robisz wszystko, co w Twojej mocy, aby coś takiego się nie powtórzyło (i zrób to!).

Dokładnie przeanalizuj skargę

Zanim odpowiesz na wcześniejsze recenzje w Google Maps, najpierw przeanalizuj, czy klient może mieć trochę racji w swoich skargach. Pamiętaj, że zła recenzja może być dobrą okazją do zastanowienia się nad tym, gdzie możesz poprawić swoje usługi.

Przeproś klienta

Niezależnie od tego, czy klient ma rację w swojej skardze, grzecznie przeproś za niedogodności. Poinformuj go, że natychmiast naprawisz sytuację, która spowodowała problem.

Zaproponuj rozwiązanie lub rekompensatę

Możesz zaprosić niezadowolonego klienta do ponownego skorzystania z Twoich usług, aby mógł sprawdzić, czy usterka została naprawiona. W zależności od stopnia problemu, który spowodował krytykę, możesz nawet rozważyć następujące propozycje:

  • Naprawić źródło problemu.
  • Zaoferowanie zniżki poszkodowanemu klientowi.
  • Dokonanie pełnego zwrotu pieniędzy.

Poproszenie o usunięcie negatywnego komentarza

Po przeprowadzeniu rozsądnej dyskusji z klientem i naprawieniu sytuacji, poproś go o ponowne publiczne rozważenie swojej opinii. Oznacza to, że możesz grzecznie poprosić go o edycję poprzedniego komentarza i zmodyfikowanie go tak, aby odzwierciedlał jego zmianę opinii.

W razie potrzeby udaj się do Google

Jeśli wziąłeś pod uwagę nasze porady, a klient upiera się przy złośliwym niszczeniu Twojej reputacji po udzieleniu odpowiedzi, możesz poprosić Google o usunięcie szkodliwego komentarza. Aby to zrobić, wystarczy wykonać kroki opisane w następnej sekcji.

Jak usunąć opinie o mojej firmie w Mapach Google?

Pierwszą rzeczą jest nauczenie się, jak usuwać recenzje z Map Google, ale będzie to możliwe tylko w przypadku recenzji, które naruszają zasady Google. Oznacza to, że nawet jeśli oznaczysz lub zgłosisz recenzję, która Ci się nie podoba, Google jej nie usunie, ponieważ nie wie, kto ma rację, Ty czy klient. W razie wątpliwości recenzja pozostaje.

W tym miejscu zalecamy zapoznanie się z polityką Google w tej kwestii przed oznaczeniem recenzji jako nieodpowiedniej. Niektóre z przypadków, w których recenzja narusza zasady Google to:

  • Spam i fałszywa treść.
  • Treści wyrwane z kontekstu.
  • Treści zastrzeżone lub nielegalne.
  • Terroryzm.
  • Treści seksualne, obraźliwe lub niebezpieczne.
  • Podszywanie się.
  • Konflikt interesów.

Oto przewodnik krok po kroku, jak usunąć recenzję z Map Google.

  1. Aby usunąć recenzję, należy najpierw zalogować się do Google Moja Firma lub Google Maps.
  2. Znajdź wpis swojej firmy.
  3. Przejdź do sekcji “recenzje” i kliknij ją.
  4. Teraz znajdź recenzję, którą chcesz oznaczyć i kliknij trzy małe kropki po prawej stronie.
  5. Zobaczysz opcję “oznacz jako nieodpowiednią”. Kliknij tę opcję.
  6. Pojawi się pole, w którym możesz wskazać powód zgłoszenia recenzji: obraźliwe treści, kwestie prawne, kwestie prywatności itp.

Inną opcją usunięcia recenzji z Map Google jest przejście na stronę Google Moja Firma i wypełnienie formularza kontaktowego w celu zgłoszenia fałszywych recenzji. Spowoduje to zapisanie informacji o zgłoszeniu, dzięki czemu Google będzie mógł określić, czy jest ono rzeczywiście nieodpowiednie, a jeśli tak, usunąć recenzję z Map Google. Dane wymagane w formularzu to:

  • Imię i nazwisko oraz adres e-mail do kontaktu.
  • Adres URL firmy.
  • Wklejenie tekstu recenzji generującej skargę.
  • Określ swój związek z firmą, czy jesteś właścicielem, pracownikiem czy klientem.

Jak poprawić pozycjonowanie restauracji w Google Maps?

Por qué añadir tu restaurante a Google Maps

Mapy Google to znacznie więcej niż narzędzie do wyświetlania restauracji w serwisie mapowym. Jest to również potężne narzędzie marketingu cyfrowego, ponieważ wpływa na wyniki wyszukiwania Google, zwiększając widoczność restauracji.

Jeśli zastosujesz w praktyce niektóre z poniższych zaleceń, możesz poprawić pozycjonowanie swojej restauracji na Mapach Google i zyskać widoczność w wynikach wyszukiwania Google.

1. Optymalizacja witryny pod kątem SEO

Musisz odpowiednio skonfigurować swoją witrynę internetową i informacje na stronie internetowej restauracji, gdy idziesz do wypełnienia wpisu biznesowego w Google Moja Firma. Wynika to z faktu, że Google łączy dane witryny z parametrami biznesowymi w Mapach Google, takimi jak słowa kluczowe, kategoria biznesowa, autorytet domeny itp.

2. Zaktualizuj swój profil Google Moja Firma

Wszelkie nowości w działalności restauracji powinny być aktualizowane w profilu. W ten sposób unikniesz niedogodności i złych opinii od klientów, gdy zobaczą, że godziny otwarcia się nie zgadzają, że menu się nie zgadza lub najgorsze: że adres się zmienił. Powiadamiaj o zmianach w menu, godzinach otwarcia, specjalnych promocjach, uroczystościach, ofertach i wszelkich innych informacjach, które mogą zainteresować użytkowników.

3. Wykorzystaj zdjęcia

Zdjęcia są bardzo ważne dla poprawy pozycjonowania firmy w Mapach Google: dobre zdjęcie może zwiększyć CTR profilu. Przesyłaj więc atrakcyjne i wysokiej jakości zdjęcia swojej firmy, usług, potraw, zespołów roboczych itp.

4. Zachęcaj klientów do pisania recenzji na Mapach Google

Recenzje są bardzo przydatne w rankingu na Mapach Google, ponieważ Google bardzo bierze pod uwagę opinie klientów. Nie należy jednak fałszować recenzji, ponieważ Google bardzo łatwo wykrywa fałszywe profile, a jeśli wykryje nieprawidłowości, nałoży na Ciebie poważne kary.

Dobrym sposobem na zwiększenie liczby recenzji restauracji jest utworzenie linku do profilu i wysłanie go klientom w następnym biuletynie za pośrednictwem poczty elektronicznej lub WhatsApp. Lub nawet nakleić kilka naklejek z linkiem w formie kodu QR wokół restauracji.

Jak usunąć restauracje z Google Maps?

Celem tego przewodnika jest poznanie wszystkich aspektów związanych z działaniem Map Google. Dlatego też, chociaż pojawienie się na Mapach Google jest wygodne dla Twojej restauracji, pokażemy Ci również, jak usunąć informacje o restauracji z Map Google.

Aby usunąć swoją firmę z mapy, musisz zalogować się do Google Moja Firma i anulować swoje konto w tej usłudze. Aby to zrobić, wykonaj poniższe kroki:

  1. Logicznie rzecz biorąc, pierwszą rzeczą do zrobienia jest zalogowanie się do Google Moja Firma za pomocą konta firmy, którą chcesz usunąć.
  2. Kliknij zakładkę “Informacje” znajdującą się w kolumnie po lewej stronie ekranu.
  3. Tam zobaczysz wśród opcji “Zamknij lub usuń ten wpis” i musisz kliknąć “Usuń wpis”, aby rozpocząć proces usuwania.
  4. Następną rzeczą, którą zobaczysz, będzie prośba od Google o ponowne zalogowanie się w celu kontynuowania procesu usuwania (w celu sprawdzenia poświadczeń).
  5. Zostaniesz poproszony o podanie informacji, które musisz przeczytać i zaakceptować.
  6. Aby ostatecznie zakończyć proces, kliknij “usuń konto”.

W tym momencie usunąłeś tylko swoje konto Google Moja Firma, następnym krokiem jest usunięcie Twojej firmy z Google Maps. Jak usunąć swoją restaurację z wyników wyszukiwania Google Maps?

  1. Zaloguj się do Google Maps.
  2. Zlokalizuj witrynę, którą chcesz usunąć.
  3. Po zlokalizowaniu kliknij “zasugeruj zmianę”.
  4. Przejdź do sekcji “zamknij lub usuń” i wybierz powód usunięcia adresu z mapy.
  5. Teraz kliknij “prześlij”, a Twoja firma zostanie usunięta z Map Google.
  6. Pamiętaj, że nawet jeśli zakończyłeś proces usuwania, może minąć kilka dni, zanim przestaniesz widzieć swoją firmę w Mapach Google.

Ktoś ma mój bar w Mapach Google: co robić?

Bardzo często zdarza się, że właściciele firm są zaskoczeni pojawieniem się ich lokali w Mapach Google bez ich wcześniejszego zarejestrowania! Dzieje się tak, ponieważ Google może dokonać rejestracji automatycznie lub nawet inny użytkownik może to zrobić anonimowo.

Aby zarządzać informacjami na swojej liście, a także odpowiadać na recenzje, musisz zgłosić prawo własności do tej firmy w Google Moja Firma. To żądanie jest wykonywane w prosty i intuicyjny sposób za pomocą kreatora.

Wystarczy sprawdzić, czy pojawia się przycisk “zarejestruj tę firmę” i kliknąć tę opcję. Gdy to zrobisz, przydatny kreator poprowadzi Cię przez proces żądania dostępu i uprawnień dla Twojej firmy w Mapach Google.

Upewnij się, że poprawnie wypełniłeś informacje wymagane przez kreatora i zarejestruj się za pomocą konta Gmail, aby połączyć swoje konto. W ten sposób będziesz otrzymywać wszystkie aktualizacje i recenzje dotyczące Twojej firmy.

Jeśli zarejestrowałeś swoją firmę w Mapach Google, ale z jakiegoś powodu nie możesz uzyskać do niej dostępu, musisz wykonać kolejne kroki:

  • Rozpoczniesz nowy proces rejestracji.
  • Po wprowadzeniu firmy, którą zamierzasz zarejestrować, Google powie, że ten profil już istnieje, więc będziesz musiał go zgłosić.
  • Po zgłoszeniu roszczenia Google wyśle wiadomość e-mail na konto zarządzające, które dokonało pierwszej rejestracji.
  • W przypadku braku odpowiedzi w ciągu tygodnia, Google automatycznie przeniesie własność.

Mamy nadzieję, że udało nam się zrealizować nasz cel, jakim było stworzenie ostatecznego przewodnika po Mapach Google dla restauracji . Jeśli nadal masz jakieś pytania, daj nam znać w komentarzach, a chętnie pomożemy.

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

PODSTAWOWE INFORMACJE O OCHRONIE DANYCH OSOBOWYCH

Przeznaczenie: Gestionar las solicitudes realizadas a través del sitio web, enviar comunicaciones comerciales y, en su caso, compras en línea.

Prawa: Acceso a, Corrección, cancelación, oposición y otros derechos como se explica en la “Información adicional”.

Odbiorcy: Los datos sólo se transmiten a los proveedores que tienen una relación contractual con Monouso.

Legitymizacja: Consentimiento del interesado.

Odpowiedzialny: Envalia Group, S.L.

Informacje dodatkowe: You can find additional information on data protection in our privacy policy

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Monouso Blog
Privacy Overview

This website uses cookies so that we can provide you with the best user experience possible. Cookie information is stored in your browser and performs functions such as recognising you when you return to our website and helping our team to understand which sections of the website you find most interesting and useful.