Wskazówki dotyczące optymalizacji cyklu obsługi w restauracji

ciclo-del-servicio-restaurante

Cykl obsługi restauracji jest jednym z najważniejszych aspektów, o które musi zadbać przedsiębiorca z branży hotelarskiej. Zwłaszcza, że im więcej klientów uda Ci się obsłużyć, tym więcej sprzedaży wygenerujesz w ciągu dnia.

Jednak zwiększenie stopy zysku w Twoim biznesie hotel arskim to nie jedyna korzyść. Istnieją inne powody, dla których należy znać średni czas cyklu serwisowego i sposób jego prawidłowej optymalizacji.

Wszystko to i więcej zostanie szczegółowo wyjaśnione w tym poście.

jak wygląda cykl obsługi w restauracji?

Cykl życia usługi restauracyjnej to wszystkie te momenty, w których dinerzy wchodzą w bezpośrednią interakcję z firmą. Mówiąc najprościej, cykl rozpoczyna się od momentu wejścia klienta do lokalu i kończy się w momencie, gdy zdecyduje się on wyjść.

Wszystkie te interakcje nazywane są również momentami prawdy. Dzieje się tak dlatego, że każdy moment interakcji wpływa na doświadczenia, jakie będą towarzyszyły gościom przed, w trakcie i po wizycie w lokalu gastronomicznym.

Oznacza to, że jakość usługi będzie determinowała stosunek klienta do marki. Jeśli doświadczenie jest nadzwyczajne, będzie pozytywne, ale jeśli nie jest przyjemne, klient logicznie przyjmie negatywne nastawienie.

4 powody, dla których warto znać średni czas cyklu usług

W każdym zakładzie hotelarskim czas to pieniądz. Mówimy o właściwości, którą każdy hotelarz musi jak najbardziej zoptymalizować, aby poprawić stopę zysku, ale bez poświęcania jakości usług.

Kiedy mówimy o średnim czasie cyklu obsługi, mamy na myśli czas potrzebny na obsłużenie kelnera. Określa się to poprzez uwzględnienie całkowitego czasu, od momentu wejścia klienta do restauracji do momentu jego wyjścia, jak wyjaśniono powyżej.

1. Poznanie możliwości produkcyjnych swojej restauracji

Pierwszym krokiem jest poznanie możliwości produkcyjnych swojego biznesu restauracyjnego. Musisz określić, ilu klientów obsługuje Twój personel kelnerski na jedną usługę (i uśrednić to według przedziałów czasowych).

2. Wybierz godziny otwarcia i zamknięcia

Znajomość ilości klientów i przepływu klientów w ciągu dnia w gastronomii jest niezbędna do dostosowania godzin otwarcia i zamknięcia

Jeśli nie dostajesz klientów do 8 rano, może nie warto otwierać godzinę wcześniej, lub jeśli jesteś pełny o 23:00 i zamykasz o północy, może być korzystne przedłużenie godzin otwarcia poza ten czas. Oczywiście po każdej wprowadzonej zmianie należy nadal mierzyć wpływ na produktywność.

3. Poznaj zmienne związane z usługami

Dzięki niemu dowiesz się, jakie zmienne wpływają na wydajność usług Twojej restauracji. Mając te wszystkie informacje w posiadaniu, będziesz wiedział, które słabe punkty musisz poprawić, aby zoptymalizować usługę

4. Poprawa rotacji stołu

A jakby tego było mało, pozwoli Ci również efektywniej zarządzać rotacją stołów. To na wypadek, gdybyś chciał je podwoić, aby podwoić poziom produktywności w swoim biznesie hotelarskim.

jak można poprawić rotację, aby móc oferować więcej usług przy zachowaniu jakości?

Wierzcie lub nie, ale poprawa rotacji stolików jest ważna, ponieważ każdy biznes gastronomiczny ma limit pojemności

Innymi słowy, zawsze będzie istniała dokładna liczba klientów, których można przyjąć, ale jeśli zoptymalizujesz rotację stolików, będziesz w stanie zwiększyć marżę zysku w swojej restauracji.

  • Wyszkolić swój personel: Ważne jest, aby zapewnić swoim pracownikom optymalne bieżące szkolenie w branży gastronomicznej, jak zaoferować prawidłową obsługę klienta. Celem jest posiadanie zespołu, który wykonuje swoje obowiązki szybko, uprzejmie i w przyjazny sposób. Drugą korzyścią płynącą z zapewnienia szkoleń jest zmniejszenie rotacji pracowników, do której często zachęca się, ponieważ nowi pracownicy nie dostosowują się do rytmu lub zwyczajów zespołu.
  • Praca zespołowa: Praca zespołowa jest skutecznym sposobem na poprawę wskaźnika rotacji biurek. W szczególności, jeśli klient będzie potrzebował zmienić coś w swoim zamówieniu, nie będzie musiał czekać, aż ponownie zobaczy kelnera, który go obsługiwał. W takim przypadku każdy inny pracownik przyjmie ich nowe zamówienie, zapewniając szybką rotację stolików.
  • Przyjmuj zamówienia według miejsc: Jest to bardziej wydajne, gdy kelnerzy przyjmują zamówienia według miejsc. Dzieje się tak dlatego, że będą oni mogli dokładnie wiedzieć, gdzie powinno trafić każde zamówione danie i nie będą musieli tracić czasu na odgadywanie dokładnej lokalizacji knajpy. Przyjmowanie zamówień w restauracjach jest jednym z punktów, które powinieneś wzmocnić w szkoleniu, które oferujesz swojemu zespołowi.
  • Zmniejszenie liczbywizyt przy stole: Innym sposobem na poprawę obrotów jest zmniejszenie liczby wycieczek kelnera do stołu. Na przykład, jest to kompletna strata czasu, aby zrobić jedną podróż, aby powitać gościa , a następnie zrobić kolejną podróż, aby zanotować drinka. Jedno i drugie można doskonale załatwić podczas jednego wyjazdu, a rozładowanie picia wykorzystać na pytanie o jedzenie.
  • Wykorzystajtechnologię: Wykorzystaj maksymalnie technologię, aby przyspieszyć cykl obsługi klienta w restauracji. Zalecamy korzystanie z mobilnych systemów POS, które pozwalają kelnerom na swobodne poruszanie się po restauracji w celu pobierania opłat od gości. Pozwoli to uniknąć kolejek wokół kasy przy barze i przyspieszy system obrotu.
  • Promuj rezerwacje online: Mówiąc o technologii, ważne jest, abyś miał system rezerwacji online. Ta funkcja pomoże Ci osiągnąć lepsze czasy rotacji przy stolikach, ponieważ klienci będą już przeglądać Twoje menu online i będą dokładnie wiedzieć, co zamawiają, gdy przyjdą do restauracji. Oznacza to szybszy czas składania zamówień.
  • Ogranicz wielkość swojego menu: Uproszczenie menu pomoże Ci również zoptymalizować cykl obsługi. Pamiętaj, że duże menu tworzy niezdecydowanych klientów, co oznacza, że będą oni potrzebowali więcej czasu na podjęcie decyzji, które zamówienie chcą złożyć.

Jak wygląda cykl obsługi w restauracji?

Cykl obsługi restauracji to każdy z momentów, w którym klient wchodzi w interakcję z biznesem. Krótko mówiąc, od zameldowania do wymeldowania.

Jak wybrać idealny rozkład jazdy, aby nie wpłynąć na cykl obsługi w restauracji?

Ważne jest, aby przeanalizować, jakie są kluczowe godziny, w których odwiedzają nas klienci, aby zawęzić godziny otwarcia. Na przykład, jeśli nasi klienci odwiedzają nas zwykle dopiero o 10 rano, a szczyt dnia przypada na godzinę 21, to nie ma sensu otwierać się o 7 rano i zamykać o 22.

Jak poprawić rotację stolików w cyklu obsługi w restauracji?

– Przeszkolenie pracowników
– Postaw na pracę zespołową
– Przyjmowanie zamówień według miejsc
– Zmniejszenie liczby wizyt przy stole
– Wykorzystaj technologię
– Promowanie rezerwacji online
– Ogranicz wielkość swojego menu

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

PODSTAWOWE INFORMACJE O OCHRONIE DANYCH OSOBOWYCH

Przeznaczenie: Gestionar las solicitudes realizadas a través del sitio web, enviar comunicaciones comerciales y, en su caso, compras en línea.

Prawa: Acceso a, Corrección, cancelación, oposición y otros derechos como se explica en la “Información adicional”.

Odbiorcy: Los datos sólo se transmiten a los proveedores que tienen una relación contractual con Monouso.

Legitymizacja: Consentimiento del interesado.

Odpowiedzialny: Envalia Group, S.L.

Informacje dodatkowe: You can find additional information on data protection in our privacy policy

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Monouso Blog
Privacy Overview

This website uses cookies so that we can provide you with the best user experience possible. Cookie information is stored in your browser and performs functions such as recognising you when you return to our website and helping our team to understand which sections of the website you find most interesting and useful.