Dzi艣 postanowili艣my napisa膰 ten post, w kt贸rym opowiemy Wam o tym, jak uprawia膰 copywriting gastronomiczny. Je艣li masz w艂asn膮 restauracj臋 lub pracujesz w dziale marketingu cyfrowego, to b臋dziesz dobrze przygotowany do tego, czego si臋 tutaj nauczysz.
Z copywriting 偶ywno艣ci mo偶na tworzy膰 wszelkiego rodzaju perswazyjne wiadomo艣ci, kt贸re zwi臋ksz膮 sprzeda偶 w swoim zak艂adzie. I nie tylko to, ale tak偶e pomo偶e Ci poprawi膰 to偶samo艣膰 Twojej marki online.
Je艣li podoba Ci si臋 to, co do tej pory Ci powiedzieli艣my, to powiniene艣 czyta膰 dalej, aby dowiedzie膰 si臋 wi臋cej!
Czym jest copywriting?
Aby upewni膰 si臋, 偶e rozumiesz wszystko o copywritingu 偶ywno艣ci, uwa偶amy, 偶e najlepiej jest najpierw wyja艣ni膰, co copywriting sam w sobie jest.
Copywriting polega na tworzeniu kopii, kt贸re s膮 wystarczaj膮co perswazyjne, aby przekona膰 potencjalnego klienta do zrobienia tego, co chcesz, aby zrobi膰. Osi膮ga si臋 to za pomoc膮 r贸偶nych technik i strategii perswazyjnych.
M贸wimy tu o tekstach, kt贸re oddaj膮 osobowo艣膰 i dojrza艂o艣膰 Twojej firmy hotelarskiej. W spos贸b, kt贸ry opowiada histori臋, kt贸ra anga偶uje klienta i daje mu poczucie, 偶e Twoja marka jest zaanga偶owana w uprzyjemnianie jego do艣wiadcze艅.
Czym jest copywriting spo偶ywczy?
Copywriter gastronomiczny to specjalista lub copywriter posiadaj膮cy kwalifikacje do pisania tekst贸w specjalistycznych w bran偶y hotelarskiej. Dzi臋ki ich us艂ugom mo偶na zoptymalizowa膰 miesi臋czny/roczny doch贸d pieni臋偶ny lokalu, tworz膮c teksty, kt贸re motywuj膮 do dzia艂ania ze strony klienta.
Mo偶na wi臋c powiedzie膰, 偶e copywriter gastronomiczny to copywriter perswazyjny. Kto艣, kto na pewno, w pewnym momencie swojego 偶ycia, pracowa艂 w restauracjach, cateringach lub innego rodzaju obiektach hotelowych, zanim po艣wi臋ci艂 si臋 cyfrowemu copywritingowi.
Jakie sk艂adniki powinien mie膰 tekst gastronomiczny?
Copywriting dla restauracji to nowy trend, kt贸ry zaznaczy艂 si臋 przed i po w bran偶y hotelarskiej. Zw艂aszcza, 偶e pomaga pozycjonowa膰 wizerunek restauracji w umys艂ach czytelnik贸w.

Ale jak mog臋 to osi膮gn膮膰 w mojej reklamie gastronomicznej? 艁atwo! W kolejnych liniach powiemy Ci, co powinna mie膰 zwyci臋ska reklama gastronomiczna.
- Musi on skutecznie przekazywa膰 Twoje stanowisko sprzeda偶y, pami臋taj膮c o tym, 偶e stanowisko sprzeda偶y musi by膰 ca艂kowicie oryginalne.
- Musi zawiera膰 zwi臋z艂e przes艂anie. Zw艂aszcza teraz, gdy wielu czytelnik贸w 艂atwo si臋 bawi wszystkim, co zobaczy w internecie. A je艣li poddasz ich d艂ugiemu i nu偶膮cemu tekstowi, po prostu si臋 nie po艂膮cz膮.
- Musi on reprezentowa膰 osobowo艣膰 Twojej marki, do tego stopnia, 偶e podczas czytania b臋d膮 my艣le膰 o Twoim miejscu.
- Musi on generowa膰 d艂ugotrwa艂y dialog, a to mo偶na osi膮gn膮膰 tylko poprzez tworzenie artyku艂贸w spo偶ywczych z du偶膮 ilo艣ci膮 osobowo艣ci.
- Musi on przekona膰 klienta do naci艣ni臋cia przycisku w celu dokonania rezerwacji. To, w po艂膮czeniu z dobrym do艣wiadczeniem, pomo偶e Ci zbudowa膰 lojalno艣膰 klient贸w.
Jak robi膰 copywriting dla tekst贸w gastronomicznych?
Mamy nadziej臋, 偶e do tego momentu wszystko sta艂o si臋 dla Pa艅stwa jasne. Poniewa偶 nast臋pnym krokiem jest nauczy膰 si臋, jak zrobi膰 copywriting dla kopii 偶ywno艣ci.
Przede wszystkim jest to praca, kt贸ra musi by膰 ci臋偶ka, ci膮g艂a i strategiczna, aby osi膮gn膮膰 cele. Nie ma sensu podpina膰 tekstu w tym tygodniu, je艣li sp臋dzisz ponad miesi膮c bez re-uploadingu tre艣ci na swoj膮 stron臋.
A teraz, nie trac膮c wi臋cej czasu, zacznijmy od tego, co obiecali艣my!
Dbaj o s艂owa tak samo, jak o sk艂adniki swoich potraw
Na pocz膮tek wa偶ne jest, aby艣 dba艂 o s艂owa, kt贸rych u偶ywasz w swoich tekstach, tak samo jak dbasz o sk艂adniki swoich potraw. Niekt贸rzy ludzie pope艂niaj膮 b艂膮d, skupiaj膮c si臋 na sztucznych cechach swojego miejsca.

Dlatego te偶, nawet je艣li Twoja firma jest pi臋kna, stylowa i nowoczesna, Twoi klienci b臋d膮 czuli si臋 zarozumiali u偶ywaj膮c zwrot贸w takich jak np
- “W mojej pi臋knej i eleganckiej restauracji mog膮 Pa艅stwo celebrowa膰 niezapomniane wieczory”.
To jest z艂e! To, czego ludzie naprawd臋 chc膮, to czu膰 si臋 swobodnie w restauracji, a do tego potrzebuj膮 po艂膮czenia z restauracj膮. Z tego powodu, przy u偶yciu tego rodzaju fraz niepowa偶nych b臋dzie prowadzi膰 klient贸w z dala.
Tekst gastronomiczny zagwarantuje lepsze wyniki, je艣li powiesz im na przyk艂ad, co mog膮 znale藕膰 w Twojej restauracji:
- “Znajdziesz tu pyszne, naturalne smoothies i z sezonowymi owocami, kt贸re pomog膮 Ci poczu膰 si臋 lepiej, od艣wie偶膮 Ci臋 przed kontynuacj膮 dnia pracy i na艂aduj膮 baterie na to, co Ci jeszcze zosta艂o”
Zanim zaczniesz pisa膰, zastan贸w si臋 nad profilem idealnego klienta
Zanim zaczniesz pisa膰, musisz zidentyfikowa膰 cechy swojego idealnego klienta. Pozwoli Ci to, mi臋dzy innymi, ustali膰 ton i rodzaj j臋zyka, jakim b臋d膮 pisane wszystkie teksty.
Tutaj wa偶ne jest, aby艣 przeprowadzi艂 badania, kt贸re pomog膮 Ci si臋 dowiedzie膰:
- Co lubisz, a czego nie lubisz?
- Dlaczego u偶ywa waszego produktu?
- Jak chc膮 by膰 traktowani podczas pobytu?
- Jak on si臋 wyra偶a?
- Czy lubi formalno艣膰 czy nieformalno艣膰?
- Czego konkretnie szuka w Twojej firmie?
Odpowiedzi na wszystkie te pytania i wiele innych pozwol膮 Ci pozna膰 ka偶dy szczeg贸艂 dotycz膮cy Twoich potencjalnych klient贸w. Tylko w ten spos贸b b臋dziesz wiedzia艂, jak nawi膮za膰 z nimi kontakt poprzez swoje teksty perswazyjne.
Jasno okre艣l, co piszesz i dlaczego to robisz
Istotne jest, aby艣 bardzo jasno okre艣li艂, co chcesz osi膮gn膮膰 za pomoc膮 swoich tekst贸w gastronomicznych. Jest to spos贸b na zachowanie obiektywizmu przez ca艂y czas i unikni臋cie popadania w skrajno艣ci.
Pami臋taj! Innych opis贸w wymaga opis firmy na stronie internetowej, innych tekst listu i biuletynu promocyjnego. Dlatego powiniene艣 trzyma膰 si臋 prostej drogi do tego, co chcesz osi膮gn膮膰, dlaczego chcesz to osi膮gn膮膰 i jak to osi膮gniesz.
Wnioski ko艅cowe
W tym miejscu artyku艂u chcemy Ci co艣 wyja艣ni膰, wskazane jest zatrudnienie prawdziwego profesjonalisty w dziedzinie copywritingu kulinarnego.
Ale dlaczego ja nie mog臋 pisa膰 tekst贸w dla mojej restauracji?
To proste! Wielu restaurator贸w pope艂nia b艂膮d, pisz膮c artyku艂y samodzielnie, a ko艅cz膮 na tekstach, kt贸re nie przekonuj膮, ze wzgl臋du na brak wiedzy na ten temat.Poza tym, m贸wimy o zadaniu, kt贸re wymaga du偶o czasu, aby osi膮gn膮膰 udany artyku艂. Czasu, kt贸rego z pewno艣ci膮 nie b臋dziesz mia艂, zw艂aszcza je艣li to Ty prowadzisz swoj膮 firm臋.
Wi臋c czy dasz copywriting 偶ywno艣ci spr贸bowa膰? Daj nam zna膰 swoj膮 odpowied藕 w komentarzach!