fbpx

Jak uprawiać copywriting gastronomiczny?

copywriting-gastronomico

Dziś postanowiliśmy napisać ten post, w którym opowiemy Wam o tym, jak uprawiać copywriting gastronomiczny. Jeśli masz własną restaurację lub pracujesz w dziale marketingu cyfrowego, to będziesz dobrze przygotowany do tego, czego się tutaj nauczysz.

Z copywriting żywności można tworzyć wszelkiego rodzaju perswazyjne wiadomości, które zwiększą sprzedaż w swoim zakładzie. I nie tylko to, ale także pomoże Ci poprawić tożsamość Twojej marki online.

Jeśli podoba Ci się to, co do tej pory Ci powiedzieliśmy, to powinieneś czytać dalej, aby dowiedzieć się więcej!

Czym jest copywriting?

Aby upewnić się, że rozumiesz wszystko o copywritingu żywności, uważamy, że najlepiej jest najpierw wyjaśnić, co copywriting sam w sobie jest.

Copywriting polega na tworzeniu kopii, które są wystarczająco perswazyjne, aby przekonać potencjalnego klienta do zrobienia tego, co chcesz, aby zrobić. Osiąga się to za pomocą różnych technik i strategii perswazyjnych.

Mówimy tu o tekstach, które oddają osobowość i dojrzałość Twojej firmy hotelarskiej. W sposób, który opowiada historię, która angażuje klienta i daje mu poczucie, że Twoja marka jest zaangażowana w uprzyjemnianie jego doświadczeń.

Czym jest copywriting spożywczy?

Copywriter gastronomiczny to specjalista lub copywriter posiadający kwalifikacje do pisania tekstów specjalistycznych w branży hotelarskiej. Dzięki ich usługom można zoptymalizować miesięczny/roczny dochód pieniężny lokalu, tworząc teksty, które motywują do działania ze strony klienta.

Można więc powiedzieć, że copywriter gastronomiczny to copywriter perswazyjny. Ktoś, kto na pewno, w pewnym momencie swojego życia, pracował w restauracjach, cateringach lub innego rodzaju obiektach hotelowych, zanim poświęcił się cyfrowemu copywritingowi.

Jakie składniki powinien mieć tekst gastronomiczny?

Copywriting dla restauracji to nowy trend, który zaznaczył się przed i po w branży hotelarskiej. Zwłaszcza, że pomaga pozycjonować wizerunek restauracji w umysłach czytelników.

copywriting-gastronomico

Ale jak mogę to osiągnąć w mojej reklamie gastronomicznej? Łatwo! W kolejnych liniach powiemy Ci, co powinna mieć zwycięska reklama gastronomiczna.

  • Musi on skutecznie przekazywać Twoje stanowisko sprzedaży, pamiętając o tym, że stanowisko sprzedaży musi być całkowicie oryginalne.
  • Musi zawierać zwięzłe przesłanie. Zwłaszcza teraz, gdy wielu czytelników łatwo się bawi wszystkim, co zobaczy w internecie. A jeśli poddasz ich długiemu i nużącemu tekstowi, po prostu się nie połączą.
  • Musi on reprezentować osobowość Twojej marki, do tego stopnia, że podczas czytania będą myśleć o Twoim miejscu.
  • Musi on generować długotrwały dialog, a to można osiągnąć tylko poprzez tworzenie artykułów spożywczych z dużą ilością osobowości.
  • Musi on przekonać klienta do naciśnięcia przycisku w celu dokonania rezerwacji. To, w połączeniu z dobrym doświadczeniem, pomoże Ci zbudować lojalność klientów.

Jak robić copywriting dla tekstów gastronomicznych?

Mamy nadzieję, że do tego momentu wszystko stało się dla Państwa jasne. Ponieważ następnym krokiem jest nauczyć się, jak zrobić copywriting dla kopii żywności.

Przede wszystkim jest to praca, która musi być ciężka, ciągła i strategiczna, aby osiągnąć cele. Nie ma sensu podpinać tekstu w tym tygodniu, jeśli spędzisz ponad miesiąc bez re-uploadingu treści na swoją stronę.

A teraz, nie tracąc więcej czasu, zacznijmy od tego, co obiecaliśmy!

Dbaj o słowa tak samo, jak o składniki swoich potraw

Na początek ważne jest, abyś dbał o słowa, których używasz w swoich tekstach, tak samo jak dbasz o składniki swoich potraw. Niektórzy ludzie popełniają błąd, skupiając się na sztucznych cechach swojego miejsca.

copywriting-para-restaurantes

Dlatego też, nawet jeśli Twoja firma jest piękna, stylowa i nowoczesna, Twoi klienci będą czuli się zarozumiali używając zwrotów takich jak np

  • “W mojej pięknej i eleganckiej restauracji mogą Państwo celebrować niezapomniane wieczory”.

To jest złe! To, czego ludzie naprawdę chcą, to czuć się swobodnie w restauracji, a do tego potrzebują połączenia z restauracją. Z tego powodu, przy użyciu tego rodzaju fraz niepoważnych będzie prowadzić klientów z dala.

Tekst gastronomiczny zagwarantuje lepsze wyniki, jeśli powiesz im na przykład, co mogą znaleźć w Twojej restauracji:

  • “Znajdziesz tu pyszne, naturalne smoothies i z sezonowymi owocami, które pomogą Ci poczuć się lepiej, odświeżą Cię przed kontynuacją dnia pracy i naładują baterie na to, co Ci jeszcze zostało”

Zanim zaczniesz pisać, zastanów się nad profilem idealnego klienta

Zanim zaczniesz pisać, musisz zidentyfikować cechy swojego idealnego klienta. Pozwoli Ci to, między innymi, ustalić ton i rodzaj języka, jakim będą pisane wszystkie teksty.

Tutaj ważne jest, abyś przeprowadził badania, które pomogą Ci się dowiedzieć:

  • Co lubisz, a czego nie lubisz?
  • Dlaczego używa waszego produktu?
  • Jak chcą być traktowani podczas pobytu?
  • Jak on się wyraża?
  • Czy lubi formalność czy nieformalność?
  • Czego konkretnie szuka w Twojej firmie?

Odpowiedzi na wszystkie te pytania i wiele innych pozwolą Ci poznać każdy szczegół dotyczący Twoich potencjalnych klientów. Tylko w ten sposób będziesz wiedział, jak nawiązać z nimi kontakt poprzez swoje teksty perswazyjne.

Jasno określ, co piszesz i dlaczego to robisz

Istotne jest, abyś bardzo jasno określił, co chcesz osiągnąć za pomocą swoich tekstów gastronomicznych. Jest to sposób na zachowanie obiektywizmu przez cały czas i uniknięcie popadania w skrajności.

Pamiętaj! Innych opisów wymaga opis firmy na stronie internetowej, innych tekst listu i biuletynu promocyjnego. Dlatego powinieneś trzymać się prostej drogi do tego, co chcesz osiągnąć, dlaczego chcesz to osiągnąć i jak to osiągniesz.

Wnioski końcowe

W tym miejscu artykułu chcemy Ci coś wyjaśnić, wskazane jest zatrudnienie prawdziwego profesjonalisty w dziedzinie copywritingu kulinarnego.

Ale dlaczego ja nie mogę pisać tekstów dla mojej restauracji?

To proste! Wielu restauratorów popełnia błąd, pisząc artykuły samodzielnie, a kończą na tekstach, które nie przekonują, ze względu na brak wiedzy na ten temat.

Poza tym, mówimy o zadaniu, które wymaga dużo czasu, aby osiągnąć udany artykuł. Czasu, którego z pewnością nie będziesz miał, zwłaszcza jeśli to Ty prowadzisz swoją firmę.

Więc czy dasz copywriting żywności spróbować? Daj nam znać swoją odpowiedź w komentarzach!

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

PODSTAWOWE INFORMACJE O OCHRONIE DANYCH OSOBOWYCH

Przeznaczenie: Gestionar las solicitudes realizadas a través del sitio web, enviar comunicaciones comerciales y, en su caso, compras en línea.

Prawa: Acceso a, Corrección, cancelación, oposición y otros derechos como se explica en la “Información adicional”.

Odbiorcy: Los datos sólo se transmiten a los proveedores que tienen una relación contractual con Monouso.

Legitymizacja: Consentimiento del interesado.

Odpowiedzialny: Envalia Group, S.L.

Informacje dodatkowe: You can find additional information on data protection in our privacy policy

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.