W czasie pandemii jednym z zaleceń było nadanie większego impulsu płatnościom kartowym. Minusem tego działania jest to, że tradycyjne napiwki zostały znacznie ograniczone.
Kraje takie jak Stany Zjednoczone utrzymują obecnie obowiązek dawania napiwku po skorzystaniu z jakiegokolwiek rodzaju usługi w biznesie dedykowanym branży hotelarskiej.
Wraz z wprowadzeniem płatności kartą byliśmy świadkami narodzin nowej koncepcji, znanej jako digital tipping. Choć nie ma jeszcze ugruntowanej pozycji, należy się spodziewać, że w najbliższych miesiącach zyska szerszą akceptację.
Co to jest digital tipping?
Cyfrowy napiwek polega na finansowym podziękowaniu od użytkownika za skonsumowanie określonej usługi z danego sektora restauracyjnego, ale w przeciwieństwie do tradycyjnego napiwku, odbywa się za pomocą wirtualnego portfela lub karty.
Aby promować korzystanie z tej inicjatywy, zaczęto stosować różne aplikacje, takie jak Tipper.
Tipper to narzędzie zaprojektowane w celu ułatwienia tranzycji cyfrowych pieniędzy pomiędzy konsumentami i przedsiębiorstwami. Jest bardzo przydatny dla firm z branży hotelarskiej. Aby z niego skorzystać, należy wykonać kilka prostych kroków:
- Przedsiębiorca musi pobrać aplikację i założyć konto.
- Po wypełnieniu niezbędnych danych zostanie wygenerowany kod QR.
- Taki kod QR można wykorzystać jako zdjęcie, wysłać pocztą elektroniczną, umieścić w wizytówkach lub wydrukować i umieścić w łatwo widocznym miejscu w placówce.
- Konsumenci będą mogli zeskanować kod QR i zostawić napiwek w formie cyfrowej, wraz z wiadomością, jeśli zechcą.
- Przedsiębiorca otrzyma w aplikacji powiadomienie potwierdzające otrzymanie wpisu konsumenta.
Jakie są jego zalety i cechy charakterystyczne?
Dla sektora hotelarskiego wykorzystanie tej koncepcji jest wielką zaletą, kładąc kres problemowi posiadania przez klienta tylko wystarczającej ilości pieniędzy lub braku gotówki w ogóle.
Choć ta inicjatywa ma większe szanse na przyniesienie dodatkowej gotówki, to możemy również zastosować narzędzia, które zachęcą do jej wykorzystania, np:
- Włączenie forum, na którym można dyskutować wśród klientów na różne tematy związane z naszą działalnością. Na przykład: przedyskutować, jakie dania chcieliby zobaczyć w menu.
- Zadbaj o wykorzystanie sieci społecznościowych, tworząc kampanie reklamowe, aby wygenerować więcej klientów. Na przykład: promować różne wydarzenia, które mamy w branży.
- Monitoruj i zarządzaj różnymi komentarzami, które pojawiają się na temat firmy na różnych platformach recenzenckich.