Zasady restauracji: tak samo ważne jak menu

Zdefiniowanie zasad funkcjonowania restauracji jest niezbędne do zapewnienia prawidłowego funkcjonowania firmy i osiągnięcia pożądanego sukcesu.
Zasady te muszą obejmować kilka sekcji, które jasno i dokładnie wskazują, w jaki sposób będą wykonywane czynności w kuchni i poza nią.
Tutaj znajdziesz więcej informacji na temat punktów, które powinieneś rozwinąć w regulaminie swojej restauracji, a ponadto zostawiamy ci kilka wskazówek, które pomogą ci osiągnąć cele, które zaplanowałeś dla swojej firmy.
¿Qué encontrarás en este artículo?
Zasady, których należy przestrzegać wewnątrz restauracji
Zasady funkcjonowania restauracji muszą obejmować każdy z aspektów, które umożliwią jej rozwój i przyniosą korzyści Twojemu projektowi.
Przepisy te będą obejmować sankcje, do których personel będzie musiał się stosować w przypadku nieprzestrzegania przepisów, np. nieprzestrzegania godzin pracy lub nieprzestrzegania zadań wykonywanych w zakładzie.
Podobnie, regulamin restauracji musi podkreślać istotne aspekty, takie jak: zatrudnianie nowych pracowników, przetwarzanie pozwoleń i obowiązki, jakie marka musi spełniać wobec pracowników.
Zatrudnianie personelu
W tej części zwracamy uwagę na fakt, że wszystkie zatrudnione osoby muszą spełniać wymogi określone w ofercie pracy.
W czasie przesłuchania należy zwrócić się z prośbą o życiorys wnioskodawcy. W ten sposób łatwiej będzie ocenić wcześniejsze doświadczenia i cechy na stanowisku, o które się ubiegasz.
W przypadku zatrudnienia nowych pracowników, muszą oni podpisać umowę określającą, że są na okres próbny wynoszący 90 dni oraz, jeśli wykażą się proaktywnością i dobrymi wynikami, przystąpią do podpisania umowy na czas nieokreślony.
Godziny pracy i przerwy
Godziny pracy różnią się w zależności od restauracji.
Zazwyczaj trwają one od poniedziałku do piątku od 8:00 do 20:00, a przerwa obiadowa będzie trwała godzinę, od 14:00 do 15:00.
Wchodząc lub wychodząc z miejsca pracy, pracownik musi podpisać listę obecności w celu sprawdzenia, czy przestrzega czasu pracy
W przypadku, gdy pracownik przyjedzie do pracy z opóźnieniem bez uprzedniego powiadomienia, potrącona zostanie część jego wynagrodzenia.
Z drugiej strony, zabronione jest podpisywanie się przez jakiegokolwiek członka personelu na nazwisko współpracownika. Ta akcja skutkuje zniżką części twojego wynagrodzenia i ostrzeżeniem.
Zezwolenia i nieobecności personelu
Zgodnie z regulaminem restauracji zezwolenia na pracę muszą być złożone w formie pisemnej na jeden dzień przed żądaną datą. Jeżeli wniosek zostanie złożony w czasie krótszym niż 24 godziny, zostanie on odrzucony, z wyjątkiem przypadków siły wyższej.
Szef jest odpowiedzialny za autoryzację zezwoleń i określenie warunków, które muszą być jasne, znane i zaakceptowane przez obie strony.
Jeden z najważniejszych warunków ma związek z nieobecnością pracownika w pracy i stanowi, że urlop nie będzie wypłacany, jeśli nieobecność będzie trwała cały dzień, chyba że kierownik wskaże inaczej.
Obszary restauracji
Ogólnie rzecz biorąc, strefy restauracyjne są wyraźnie oznaczone, aby uniemożliwić klientom lub gościom omyłkowy dostęp do miejsc przeznaczonych wyłącznie dla pracowników firmy.
Dlatego też żaden klient nie będzie mógł wejść do części kuchennej, jego pobyt zostanie zagospodarowany w pokoju głównym, na tarasie i w łazienkach.
Kelnerzy muszą być świadomi przybycia nowych gości z zamiarem zapewnienia wysokiej jakości usług i uniknięcia kłopotów z oczekiwaniem na stolik przez długi czas.
Innym, nie mniej ważnym zadaniem dla kelnerów jest zaproponowanie dań lub menu dnia restauracjom, które mogą nie mieć jasnego wyobrażenia o tym, jakie są ich preferencje. W ten sposób zapewnione zostanie przyjemne i wyjątkowe doświadczenie.
Miejsca parkingowe są dla klientów i pracowników. Każda osoba, która nie wejdzie do restauracji, musi zostać usunięta z lokalu przez szefa ochrony, z uprzejmością.
Szef ochrony będzie odpowiedzialny za czuwanie nad dostępem gości w celu zapewnienia większego bezpieczeństwa, a personel za codzienną kontrolę.
Należy podkreślić, że każdy członek personelu restauracji musi utrzymywać swoje miejsce pracy w czystości, zapewniając w ten sposób zdrowie lokalu.
Obowiązki przedsiębiorstwa wobec personelu
Zobowiązania spółki wobec jej pracowników są nieuniknione, dlatego też jest ona odpowiedzialna za wypełnianie zobowiązań podjętych wobec swoich pracowników.
Przedsiębiorstwo musi wypłacić wynagrodzenia i odszkodowania dla pracowników w ustalonym terminie.
Ponadto jest on zobowiązany do zapewnienia swoim pracownikom niezbędnych narzędzi i zaopatrzenia w celu właściwego wykonywania swoich obowiązków w restauracji. Podobnie, muszą one obejmować szkolenia mające na celu doskonalenie metod pracy swoich pracowników.
Pracownicy powinni być traktowani profesjonalnie, z szacunkiem i bez złego traktowania. W przypadku niezgodności, pracownik może zgłosić sytuację kierownikowi.
Zabronione czynności w restauracji
Wszyscy pracownicy muszą posiadać identyfikator firmowy, który musi być okazany przy wejściu i używany w ciągu dnia roboczego. Pracownicy mogą zdejmować odznakę dopiero po zakończeniu godzin pracy.
Podobnie obowiązkowe jest korzystanie z munduru w obrębie obiektów w godzinach pracy, w których pracownicy mają do dyspozycji schowki do przebierania się w restauracji i z powrotem. Pracownicy, którzy naruszą tę regulację, zostaną ukarani.
Pracownicy restauracji nie mogą palić wewnątrz lokalu, mogą to robić tylko w czasie przerwy.
Ze względów bezpieczeństwa pracownicy zakładu będą sprawdzani przy wchodzeniu i wychodzeniu z pomieszczeń restauracji. Podobnie, muszą zostawić swoje rzeczy w szafce.
Jeżeli którykolwiek z pracowników odbierze jakąkolwiek rzecz, która jest własnością restauracji, musi posiadać pisemne oświadczenie wskazujące powód usunięcia. Jeśli nie jest to uzasadnione, osoba ta musi wyjaśnić, dlaczego ją wzięła i umieścić przedmiot na swoim miejscu.
Należy unikać aktów niezdyscyplinowania wewnątrz i na zewnątrz zakładu, takich jak: skandale, dyskusje lub kłótnie z innymi członkami personelu lub w restauracji.
Zalecenia dla udanej restauracji
Oferowanie wysokiej jakości usług i zapewnienie niezapomnianych wrażeń w Twojej restauracji wykracza poza podawanie dobrego dania z prezentacją filmową.
W regulaminie restauracji należy zawrzeć drobne szczegóły, takie jak empatia w obsłudze, innowacyjność potraw, zarządzanie lojalnością marki wobec klientów i niezrównaną uwagą.
Dzięki tym ośmiu rekomendacjom możesz zapewnić sobie w swojej restauracji niezwykłe doświadczenie, osiągając nie tylko preferencje i lojalność klientów, ale także osiągając sukces swojego projektu.
Innowacja
Jeśli chcesz wyróżnić się w świecie gastronomii, innowacyjność i kreatywność pomagają Twojej restauracji osiągnąć ten cel krok po kroku.
Chociaż istnieją restauracje, które oferują klasyczne i tradycyjne menu, nie oznacza to, że duża liczba osób stawia na restauracje z alternatywami innymi niż te, do których są przyzwyczajone.
Skorzystaj więc z tematu swojej restauracji i menu, które serwujesz, aby zaskoczyć swoich klientów i zaoferować im usługi, których oczekują.
Empatia
Empatia jest jedną z najważniejszych wartości w restauracji i musi być wcielana w życie przez pracowników przez cały czas.
Słuchanie klientów, branie pod uwagę ich punktu widzenia, przedstawianie sugestii i oferowanie przyjemnego traktowania to niektóre ze sposobów, w jaki należy podchodzić do empatii w restauracji.
Szkolenie
Każda osoba, a zwłaszcza ci, którzy są częścią kuchni, muszą być w stanie przyjąć pozycję, jaką zajmują w restauracji i przygotować oferowane dania do perfekcji.
Ważne jest jednak wzmocnienie zdobytej wiedzy, aby mogli oni doskonalić swoje techniki lub odkrywać nowe dania lub przepisy, których przygotowanie w restauracji może być opłacalne.
Kiedy jednak mówimy o szkoleniach, musimy włączyć do nich kursy obsługi klienta, aby wzmocnić wiedzę pracowników odpowiedzialnych za przyjmowanie i obsługę gości w restauracji. W ten sposób będą mogli oferować ostrożne i wysokiej jakości usługi.
Produkt
Produkty używane do przygotowania potraw w menu muszą być najlepsze, to doda wartości i jakości daniu, nadając mu wyróżniający się charakter, który wyróżnia go na tle konkurencji.
Ideałem jest wynajęcie dostawców, którzy dostarczają świeże i doskonałej jakości składniki w przystępnych cenach.
Kiedy Twoje zamówienie dotrze do nas, musisz się upewnić, że wszystkie składniki są w idealnym stanie, bez nierówności i zadrapań, że mają dobry kolor, zapach i doskonałą teksturę.
Schemat organizacyjny
Regulamin restauracji musi zawierać schemat organizacyjny wyjaśniający zadania każdego z pracowników oraz to, kim są szefowie.
Stworzenie schematu organizacyjnego jest niezbędne, aby uniknąć problemów związanych z dezorganizacją i hierarchią.
Zgodnie ze schematem organizacyjnym, zadania w kuchni zostaną opracowane w sposób szybki i uporządkowany, zgodnie z terminami dostaw naczyń, co zostanie docenione przez gości.
Lojalność
Lojalność gastronomiczna restauracji będzie zależała od jakości obsługi i serwowanych dań.
Zaspokojenie potrzeb każdego klienta nie jest łatwym zadaniem, dlatego kluczem do zagwarantowania, że każdy, kto opuści restaurację, wróci z chęcią czegoś więcej, będzie indywidualna uwaga.
Oferta
Oferta gastronomiczna Twojego menu musi być uderzająca, jest to jeden z najważniejszych punktów, który wyróżni Cię na tle konkurencji.
Potrawy podawane w restauracji muszą być oryginalne, współczesne, miłe dla oka restauracji i muszą zachować równowagę pomiędzy składnikami.
Menu nie powinno być rozbudowane, ponieważ zwiększa to niezdecydowanie jadłodajni. Powinieneś skupić się na zaprojektowaniu zwięzłego, ale zróżnicowanego menu.
Cel
Ważne jest, że jako firma możesz rozwijać cele, ustalając warunki, które pozwolą Ci określić realizację tych celów w krótkim, średnim i długim okresie czasu poprzez działania operacyjne.
Cele mogą być indywidualne dla każdego sektora restauracji, tak aby każdy z pracowników czuł się częścią jego realizacji i sukcesu w zarządzaniu.
FAQ
Jakie zasady powinniśmy ustalić przy zakładaniu restauracji?
Musimy ustalić zasady dotyczące zatrudniania pracowników, godzin pracy i przerw w pracy, urlopów i nieobecności pracowników, powierzchni restauracji, obowiązków firmy wobec pracowników oraz czynności zabronionych w restauracji.
Jakie aspekty pomagają restauracji odnieść sukces?
Innowacyjność, empatia, szkolenia, dobry produkt, jasny schemat organizacyjny, dobry program lojalnościowy, przejrzysta oferta i bardzo konkretny cel to klucz do tego, by pomóc restauracji odnieść sukces.
PODSTAWOWE INFORMACJE O OCHRONIE DANYCH OSOBOWYCH
Przeznaczenie: Gestionar las solicitudes realizadas a través del sitio web, enviar comunicaciones comerciales y, en su caso, compras en línea.
Prawa: Acceso a, Corrección, cancelación, oposición y otros derechos como se explica en la “Información adicional”.
Odbiorcy: Los datos sólo se transmiten a los proveedores que tienen una relación contractual con Monouso.
Legitymizacja: Consentimiento del interesado.
Odpowiedzialny: Envalia Group, S.L.
Informacje dodatkowe: You can find additional information on data protection in our privacy policy