Jak przyciągnąć klientów do swojego biznesu gastronomicznego

Szukasz strategii, które pomogą Ci przyciągnąć klientów do Twojego biznesu gastronomicznego? Oto kilka świetnych pomysłów na promowanie swojego biznesu, przyciąganie klientów i zwiększanie zysków.
Prawdą jest, że branża gastronomiczna jest bardzo konkurencyjna, ale niezależnie od tego, czy jesteś początkującym przedsiębiorcą, czy starą ręką, która wie, że nadszedł czas, aby rozwinąć, możesz wyróżnić się z tłumu. Zostań świetnym catererem, stosując się do naszych wskazówek, aby przyciągnąć klientów gastronomicznych i sprawić, że twój biznes będzie bardzo udany.
Sukces lub porażka wydarzenia społecznego, biznesowego lub instytucjonalnego zależy w dużej mierze od posiadania dobrej usługi catering owej . Dlatego Twoja firma musi mieć doskonałą reputację, która pozwoli potencjalnym klientom skontaktować się z Tobą i zaufać Twoim usługom.
Ale jak zdobyć klientów dla swojej firmy?
Poznanie swoich klientów, określenie stylu biznesowego i poleganie na marketingu internetowym pozwoli Ci osiągnąć wszystkie cele.
¿Qué encontrarás en este artículo?
- 1 10 kluczowych wskazówek, jak przyciągnąć klientów do swojego biznesu gastronomicznego
- 1.1 1. Zbadaj swoich potencjalnych klientów
- 1.2 2. Znajdź dobrych dostawców
- 1.3 3. Nadążaj za trendami
- 1.4 4. Prezentuj kompetentne i spójne menu
- 1.5 5. Wykorzystaj marketing cyfrowy
- 1.6 6. Nie zaniedbuj marketingu offline
- 1.7 7. Przyjrzyj się konkurencji
- 1.8 8. Twórz strategiczne sojusze
- 1.9 9. Oceniaj wszystkie działania
- 1.10 10. Bądź na bieżąco
- 2 Zarządzaj negatywnymi recenzjami w mediach społecznościowych na temat Twojej firmy cateringowej
10 kluczowych wskazówek, jak przyciągnąć klientów do swojego biznesu gastronomicznego

W biznesie gastronomicznym jest duży popyt, ale też zbyt duża podaż. Dlatego musisz podjąć działania, które pomogą Ci wyróżnić się na tle nienasyconej konkurencji, która panuje w tym sektorze. Oto kilka kluczowych działań, dzięki którym przyciągniesz klientów do swojego biznesu gastronomicznego:
1. Zbadaj swoich potencjalnych klientów
Przed rozpoczęciem jakiejkolwiek strategii pozyskiwania klientów dla swojej firmy catering owej, musisz mieć jasność co do swojej grupy docelowej. Oznacza to, że istnieją firmy cateringowe, które pracują tylko z imprezami korporacyjnymi lub instytucjonalnymi, gdzie zaspokajają dużą liczbę osób. Inne firmy obsługują mniejsze wydarzenia, takie jak wesela, absolwenci, urodziny, zjazdy rodzinne itp.
Objętość nie jest jedyną różnicą, inne czynniki, takie jak rodzaj żywności, również wchodzą w grę. Styl Twojej kuchni może również zdefiniować typ klienta, który może szukać Twoich usług: Twoja buyer persona.
Poświęć trochę czasu na zdefiniowanie rodzaju klienta, który mógłby być zainteresowany twoim cateringiem w oparciu o: objętość, którą oferujesz, formalność twojego menu, rodzaje dań (rodzaj kuchni, ograniczenia dietetyczne, itp.), ceny, odległość, na jaką podróżujesz w celu dostawy, czy oferujesz dodatki, takie jak ustawienie i sprzątanie, itp.
2. Znajdź dobrych dostawców
Część sukcesu Twojego biznesu leży w posiadaniu dobrych relacji z dostawcami surowców i materiałów nieżywnościowych. Szukaj dobrych umów z firmami, które pozwolą Ci mieć produkty najwyższej jakości w najlepszych cenach. Ważne jest również, aby oferowały Ci one ułatwienia płatnicze i rabaty.
Zdaj się na Monouso w kwestii artykułów jednorazowych: miniatur cateringowych, pojemników na wynos, tacek wielokrotnego użytku itp.




3. Nadążaj za trendami
Utrzymanie istoty Twojego biznesu gastronomicznego jest niezbędne, aby zaprezentować społeczeństwu spójny wizerunek, ale nie zaniedbuj najnowszych trendów gastronomicznych. Tylko w ten sposób będziesz w stanie z czasem nadal przyciągać uwagę klientów i nie pozostawać w tyle.
W tym celu dobrze jest stale badać, jakie nowe usługi oferuje konkurencja, jakie produkty i przetwory są modne w każdym sezonie, najmodniejsze dania czy modne kolory.
W biznesie gastronomicznym klienci oczekują, że znajdą wystarczającą różnorodność, która pozwoli im na zindywidualizowanie wydarzeń i spotkań. Upewnij się, że masz rozbudowane i zróżnicowane menu, zwracające uwagę na sezonowe potrawy, zdolne zaspokoić ich wymagania. Oczywiście zawsze w zakresie rodzaju potraw, które wykonujesz.
Jeśli specjalizujesz się w daniach amerykańskich, nie ma sensu, abyś rozszerzał swoje menu o flaki czy gulasz z żeberek. Na pewno zdarzyło ci się to: przychodzisz do restauracji i fakt zobaczenia kilku rodzajów kuchni każe ci podejrzewać, że nie są oni specjalistami w niczym.
jak zdobyć klientów? Pójść w kierunku zróżnicowanej specjalizacji i przygotować ewentualne zmiany w obrębie swoich dań. Jeśli będziesz miał te propozycje przygotowane w taki sposób, że nadal będą zgodne z pierwotnym cennikiem, nie zachwieje to budżetem, a klienci odczują, że masz wszystko pod kontrolą.
5. Wykorzystaj marketing cyfrowy
Otwarcie własnej strony internetowej, rejestracja na agregatorach usług gastronomicznych, aktualizowanie sieci społecznościowych…marketing cyfrowy może być dziśTwoim największym sprzymierzeńcem, dzięki któremu staniesz się znany większej liczbie klientów. Słowo z ust jest dobre, ale nie marnuj mocy sieci.
Jeśli weźmiesz pod uwagę, że większość transakcji hotelarskich (i nie) odbywa się dziś online, nie nadanie znaczenia, na jakie zasługuje Twoja obecność w sieci może być wielkim błędem.
Niektóre działania, które przejdą długą drogę, aby pomóc Ci zostać zauważonym i poprawić swoją reputację to:
- Reklamy na Facebooku i Instagramie: reklama gastronomiczna i eventowa. Są one bardzo skuteczną alternatywą reklamową, ponieważ pozwalają dotrzeć do odbiorców, którzy naprawdę Cię interesują dzięki segmentacji odbiorców w tych sieciach.
- Atrakcyjna strona internetowa z wysokiej jakości informacjami. Regularnie aktualizuj swoją stronę internetową za pomocą wartościowych treści. Publikuj informacje i zdjęcia z wydarzeń, które relacjonujesz, dzięki czemu możesz pokazać rodzaj usług, które możesz zaoferować. Nie zapomnij dodać informacji o swoich potrawach, cenach itp.
- SEO na swojej stronie internetowej. Oprócz atrakcyjności, pracuj nad semantyką, aby zapewnić, że pojawisz się na pierwszych pozycjach w wyszukiwarkach, gdy ktoś szuka usługi takiej jak Twoja w Twojej okolicy. Do tego interesujące jest prowadzenie aktywnego bloga (raz w miesiącu byłoby dobrze).
- Sieć linków (linkbuilding): wymieniaj linki z równoległymi i komplementarnymi usługami, których nie oferujesz, takimi jak firmy wynajmujące lokale, planiści ślubni, itp. (Być może z tego kontaktu może wyniknąć jakaś przyszła współpraca…).
- Zarejestruj się wGoogle My Business, aby Twój profil biznesowy pojawiał się, gdy ktoś szuka informacji o Tobie. Upewnij się, że Twoje dane kontaktowe są aktualne, godziny otwarcia i odpowiadasz na wszystkie recenzje klientów, które otrzymujesz.
- Promuj swoje usługi na portalach społecznościowych: dziel się ze swoją społecznością swoim menu, przygotowaniami, ofertami, zdjęciami, filmami… wszelkiego rodzaju informacjami, które mogą przyciągnąć ich uwagę.
- Wysyłaj biuletyny do swoich klientów. Wykorzystaj bazę swoich klientów, aby wysyłać im regularne newslettery z Twoimi ofertami. Dodaj formularz na stronie internetowej i promuj swój newsletter, aby zdobyć nowe kontakty.
- Udostępniaj filmy o swojej firmie, zarówno na swojej stronie internetowej, jak i na YouTube oraz na wszystkich portalach społecznościowych. Powinny to być profesjonalne filmy, z przyciągającym uwagę przekazem, aby przykuć uwagę klienta.
6. Nie zaniedbuj marketingu offline
Wszystko, co wygenerujesz na swojej stronie internetowej, może zostać wykorzystane do stworzenia broszur reklamowych, które następnie możesz rozdawać poprzez wysyłanie do skrzynek pocztowych lub podrzucanie ich do lokalnych firm.
W zależności od grupy docelowej, może warto również zarezerwować spot radiowy w lokalnej stacji radiowej lub sponsorować książkę festiwalową. Celem jest sprawienie, abyś był znany w przestrzeniach, które odwiedza twój potencjalny klient. Jeśli zrobiłeś dobre badanie, jak wspomniano w punkcie 1, to już wiesz, gdzie się ukrywają.
7. Przyjrzyj się konkurencji
Jak wspomniano powyżej, w świecie gastronomii panuje duża konkurencja, dlatego dobrym pomysłem jest zrobienie researchu na temat tego, co mają do zaoferowania konkurencyjne firmy. Celem Twoich badań powinno być porównanie się z nimi i próba dorównania lub pokonania ich.
Studiując konkurencję (ich strony internetowe, sieci, biuletyny) odkryjesz, co sprawia, że jesteś wyjątkowy i będziesz mógł to wzmocnić w swojej komunikacji.
8. Twórz strategiczne sojusze
Nawiąż kontakt z innymi profesjonalistami, których usługi są komplementarne w uroczystościach społecznych, m.in. fotografami, muzykami, animatorami. Upewnij się, że dostałeś garść ich wizytówek lub broszur i zostaw im swoje.
Dzięki temu będziesz mógł zaoferować dobre referencje klientowi, który ich potrzebuje, a także stworzysz dwukierunkowy sojusz rekomendacji między tobą a resztą powiązanych firm.
9. Oceniaj wszystkie działania
Wszystkie działania, które wdrażasz, aby zaistnieć, powinny zostać przeanalizowane, gdy już będą trwały przez jakiś czas. Oceń, jak działają i zastanów się, jak je poprawić, jeśli to konieczne.
Jest to szczególnie ważne w przypadku płatnych reklam, ponieważ jeśli nie przynoszą one efektów, będziesz musiał zmienić teksty, zdjęcia lub nawet poszerzyć ustaloną wcześniej segmentację.
10. Bądź na bieżąco
Aby pozyskać więcej klientów dla swojej firmy cateringowej, bardzo wygodne jest również poznanie wszystkich uroczystych wydarzeń, które odbywają się w Twoim mieście każdego roku. W ten sposób możesz przedstawić swoją propozycję z wyprzedzeniem, nie czekając aż zgłoszą się po Twoje usługi.
Na przykład reklamuj swoje świąteczne menu od początku grudnia lub ogłoś, że będziesz miał specjalne menu dostępne na posiłki dla firm cateringowych. Zrób podstawowy kalendarz i zaznacz w nim ważne daty, aby Twoja firma była w stanie kreować potrzeby swoich klientów.
Zarządzaj negatywnymi recenzjami w mediach społecznościowych na temat Twojej firmy cateringowej
Kolejnym ważnym punktem dla przyciągnięcia klientów do Twojej firmy cateringowej jest utrzymanie doskonałej reputacji online.
Jeśli wdrożysz swój pełny potencjał w punkcie 5(marketing cyfrowy), to normalne jest, że zaczniesz otrzymywać korzystne i niezbyt korzystne opinie w postaci komentarzy w swoich sieciach lub recenzji w Google lub innych agregatorach usług gastronomicznych.
Chociaż nikt nie lubi otrzymywać złej recenzji po całym wysiłku i trudzie włożonym w wydarzenie, powinieneś zarządzać tego rodzaju negatywnymi komentarzami w najlepszy sposób.
Odpowiadaj na wszystkie opinie: dobre i złe. Na negatywne komentarze powinieneś odpowiedzieć grzecznie i z szacunkiem oraz spróbować dowiedzieć się, co poszło nie tak, aby nie powtórzyć tego błędu.
Po tym wszystkim, wierzymy, że jesteś gotowy, aby zacząć przyciągać klientów do swojego biznesugastronomicznego i odnieść sukces. Wprowadź wszystkie nasze wskazówki w życie, a zobaczysz, jak dzięki wysokiej jakości usługom Twoja firma zacznie zyskiwać na widoczności i zaczniesz zdobywać klientów.
PODSTAWOWE INFORMACJE O OCHRONIE DANYCH OSOBOWYCH
Przeznaczenie: Gestionar las solicitudes realizadas a través del sitio web, enviar comunicaciones comerciales y, en su caso, compras en línea.
Prawa: Acceso a, Corrección, cancelación, oposición y otros derechos como se explica en la “Información adicional”.
Odbiorcy: Los datos sólo se transmiten a los proveedores que tienen una relación contractual con Monouso.
Legitymizacja: Consentimiento del interesado.
Odpowiedzialny: Envalia Group, S.L.
Informacje dodatkowe: You can find additional information on data protection in our privacy policy