Propozycja wartości restauracji

propuesta de valor restaurante

co muszę zrobić, aby rozwinąć swój biznes hotelarski – gratulacje! Pierwszym krokiem jest krytyczna postawa i zadanie sobie pytania. Teraz musisz ukierunkować swoje wysiłki na propozycję wartości, która idealnie pasuje do potrzeb Twoich klientów. Tylko wtedy osiągniesz pożądany wzrost.

W tym artykule przedstawimy Ci model propozycji wartości restauracji, który pomoże Ci trafić w dziesiątkę. Intencją jest odrzucenie wszystkich pomysłów, które mogą okazać się porażką i w tym celu należy przeczytać do końca.

Ale zanim zaczniemy, powinieneś wiedzieć, że jeśli Twoim zamiarem jest stworzenie propozycji wartości baru, ta metoda również będzie przydatna. A teraz do dzieła!

Value proposition restauracji: co to jest?

Propozycja wartości to strategiczne elementy produktu lub usługi zaprojektowane w celu zaspokojenia określonego segmentu rynku. Stał się on kluczowym czynnikiem, ponieważ pomaga w wyborze nad bezpośrednimi konkurentami, pozwalając na uzyskanie prawdziwej przewagi różnicowej.

Dziś brak jasnej propozycji wartości jest przeszkodą w rozwoju dla wielu firm z branży hotelarskiej. Zwłaszcza, że bez niego strategie komunikacyjne tracą na sile oddziaływania, a co za tym idzie, grupa docelowa nie odbierze tego, co Twoja marka próbuje zaoferować.

jak stworzyć propozycję wartości mojej restauracji?

Naszym zamiarem jest pomóc Ci, aby propozycja wartości Twojej restauracji była jak najbardziej udana. I dla tego chcemy zaproponować model, który uchroni Cię przed stratą czasu na słabe pomysły, które w końcu się nie sprawdzą.

generar-valor-restaurante

Mówimy tu konkretnie o modelu value proposition canvas, który składa się z trzech części: profilu klienta, mapy wartości i dopasowania. Czytaj dalej, aby dowiedzieć się, jak wprowadzić je w życie:

1. Profil klienta lub buyer persona

Chodzi o odkrycie tych kluczowych cech klienta, do którego kierujesz swoją ofertę, takich jak: czego chcą i jak Twoja restauracja może ich uszczęśliwić?

Model value proposition canvas zaleca wypisanie trzech grup cech Twojej buyer persony:

  • Radości klientów: Odnosi się to do wyników i korzyści, których klienci spodziewają się osiągnąć w Twojej restauracji.
  • Frustracje klientów: Odnosi się do irytujących przeszkód lub zagrożeń, które uniemożliwiają im uzyskanie tego, czego chcą od Twojej restauracji.
  • Zadania klienta: Dotyczy to czynności, które klienci próbują rozwiązać w swoim codziennym życiu osobistym lub zawodowym.

Kiedy masz już jasność co do profilu swojego idealnego klienta, możesz przejść do kolejnego kroku, który polega na zaprojektowaniu profilu swojej firmy przy zachowaniu tego samego schematu. Jest to znane jako “mapowanie wartości”.

2. Mapa wartości

To po prostu wymienienie produktów i usług, które oferujesz w swojej restauracji. Sukces polega tu na dopasowaniu listy do profilu Twoich klientów, bo tylko w ten sposób będziesz mógł stworzyć prawdziwe rozładowywacze frustracji i kreatorów radości.

Aby były one prawdziwymi rozładowywaczami frustracji i twórcami radości, bezwzględnie konieczne jest, aby odpowiadały frustracjom i radościom klienta.

Jeśli chcesz to osiągnąć, zalecamy dalsze określenie profilu klienta. Na przykład:

  • Value shopper: odnosi się do klientów, którzy wykonują bardzo konkretne zadania, takie jak porównywanie ofert, podejmowanie decyzji o wyborze konkretnych produktów do zakupu lub decydowanie się na dostawę jedzenia do domu.
  • Współtwórca wartości: odnosi się do klientów, którzy wykonują zadania związane ze współtworzeniem wartości dla Twojej restauracji, np. gdy zostawiają swoje pomysły lub opinie na portalach społecznościowych lub wyspecjalizowanych stronach.
  • Transferor wartości: Odnosi się do klientów, którzy kończą cykl życia propozycji wartości. Na przykład przekazują decyzje osobom trzecim lub rezygnują z zakupu.

W porządku, po zagłębieniu się w profil klienta, możesz teraz przejść do ostatniego kroku modelu value proposition canvas.

3. Fit

Fit jest wtedy, gdy produkty i usługi, które oferujesz w swojej restauracji idealnie pasują do pragnień Twoich klientów. Będą więc czuli się podekscytowani Twoją propozycją wartości.

Może to być rzecz trudna do osiągnięcia, a nawet do utrzymania, jeśli w ogóle. Jednak to właśnie dążenie do tego celu będzie kluczem do zaprojektowania propozycji wartości Twojego biznesu.

Klucze do zwycięskiej propozycji wartości restauracji

W kolejnych liniach zajmiemy się kilkoma kluczowymi czynnikami, których nie może zabraknąć w Twojej propozycji wartości.

  • Nowość. Chodzi o to, aby stworzyć propozycję wartości, której nigdy wcześniej nie było, tzn. nie ma innej podobnej oferty.
  • Poprawa wyników. Aby stworzyć prawdziwą wartość, możesz zdecydować się na zwiększenie wydajności swoich produktów lub usług. Tak, abyś mógł zaspokoić pragnienia najbardziej wymagających klientów.
  • Personalizacja. Kluczowe jest dostosowanie produktów lub usług do rzeczywistych potrzeb klienta. To zagwarantuje, że ich doświadczenie w Twojej restauracji będzie pozytywne.
  • Jakość: Bycie innym nie wystarczy, jeśli to, co oferujesz w swojej restauracji nie jest wysokiej jakości. Dlatego zadbaj o zachowanie równowagi pomiędzy obiema cechami.
  • Konkurencyjna cena: Dla wielu klientów ważne jest, aby pójść do miejsca, w którym można dobrze zjeść, być dobrze obsłużonym i nie wydać dużo pieniędzy.

jakie są potrzeby restauracji?

wiemy! Wyjaśniliśmy już, jak stworzyć propozycję wartości Twojej restauracji i kilka kluczy, jak zrobić to poprawnie. Nie chcemy jednak zamykać tego wpisu bez wcześniejszej rozmowy z Tobą o potrzebach, które powinna zaspokoić restauracja.

Przede wszystkim Twoja restauracja musi zaspokajać pragnienia lub potrzeby klientów. W tym celu ważne jest, abyś wziął pod uwagę ich profil, jak wyjaśniliśmy w poprzednich liniach.

jak mogę zaspokoić potrzeby klienta w mojej restauracji? Zwróć uwagę na te 3 punkty!

Dobra obsługa klienta

Pamiętaj, że doświadczenie klienta zaczyna się już od pierwszej chwili, gdy wchodzi do Twojej restauracji. Poprawa obsługi klienta jest bardzo ważna, dlatego zaleca się unikanie wszelkich sytuacji, które mogłyby wywołać irytację lub dyskomfort. Aby to zrobić, ważne jest:

  • Przywitaj ich z empatią, gdy tylko przejdą przez drzwi.
  • Nie przerywaj im, gdy są w trakcie rozmowy.
  • Słuchaj ich i zwracaj szczególną uwagę na ich potrzeby.
  • Bądź cierpliwy dla niezdecydowanych gości.
  • Bądź skłonny do powtarzania informacji z powrotem do nich.
  • Podziękuj im za sugestie i miej je na uwadze na przyszłość.
  • Oferuj różne formy płatności.
  • Upewnij się, że kelnerzy posiadają szeroką wiedzę na temat potraw z menu, aby mogli odpowiedzieć na wszelkie pytania.

Atmosfera restauracji

Oprócz obsługi klienta istnieją czynniki środowiskowe, które mogą decydować o doświadczeniu klienta w Twojej restauracji. Upewnij się więc, że:

  • Wybierz wystrój restauracji, który jest odpowiedni do rodzaju oferowanego przez Ciebie jedzenia. Pamiętaj, że dobre zdjęcie dużo sprzedaje.
  • Wybierz odpowiednią muzykę i utrzymuj ją na umiarkowanym poziomie głośności, aby stworzyć przyjemną atmosferę. Jest muzyka dla wszystkich stylów, czy to upscale, tematyczne, fast food itp.
  • Wybierz odpowiednie oświetlenie, które wzbogaci pomieszczenie. W tym przypadku polecamy zdecydować się na przyciemnione oświetlenie, aby stworzyć przytulną atmosferę.

Uczyń technologię swoim sprzymierzeńcem

Nowe technologie w restauracjach dają nam możliwość dotarcia do każdego. Ważne jest, aby Twoja placówka dostarczała rozwiązania, które pokrywają najważniejsze potrzeby klientów. W tym przypadku dobrym pomysłem jest uczynienie technologii swoim najlepszym sprzymierzeńcem. Więc zacznij oferować:

  • Zamówienia online, aby Twoi klienci mogli łatwo i szybko złożyć zamówienie bez wychodzenia z domu. Aby to zrobić, radzimy, aby mieć obecność w słynnych aplikacjach, które zarządzają dystrybucją żywności w domu.
  • Darmowa usługa wifi , aby Twoi klienci mogli pozostać w kontakcie ze swoimi urządzeniami mobilnymi, gdy są w Twoim lokalu.
  • Mobilne stacje ładowania, aby Twoim klientom nigdy nie zabrakło baterii w smartfonach.
  • Cyfrowe menu dla tych, którzy wolą widzieć całe menu za jednym kliknięciem.

To tyle jeśli chodzi o nasz post dotyczący propozycji wartości restauracji. Mamy nadzieję, że zastosujesz to, czego się nauczyłeś w praktyce i Twój biznes restauracyjny wystartuje ponad konkurencję. Do zobaczenia następnym razem!

Jaka jest propozycja wartości restauracji?

Propozycja wartości to strategiczne elementy produktu lub usługi zaprojektowane w celu zaspokojenia określonego segmentu rynku. Stał się on kluczowym czynnikiem, ponieważ pomaga w wyborze nad bezpośrednimi konkurentami, pozwalając na uzyskanie prawdziwej przewagi różnicującej.

Jakie są klucze do propozycji wartości restauracji?

Musi być nowatorski, zwiększający wydajność, dostosowany do potrzeb klienta, wysokiej jakości i konkurencyjny cenowo.

Jak mogę zaspokoić potrzeby mojego klienta?

Możesz to zrobić poprzez zapewnienie dobrej obsługi, poprawę atmosfery w restauracji i wykorzystanie technologii jako sprzymierzeńca.

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

PODSTAWOWE INFORMACJE O OCHRONIE DANYCH OSOBOWYCH

Przeznaczenie: Gestionar las solicitudes realizadas a través del sitio web, enviar comunicaciones comerciales y, en su caso, compras en línea.

Prawa: Acceso a, Corrección, cancelación, oposición y otros derechos como se explica en la “Información adicional”.

Odbiorcy: Los datos sólo se transmiten a los proveedores que tienen una relación contractual con Monouso.

Legitymizacja: Consentimiento del interesado.

Odpowiedzialny: Envalia Group, S.L.

Informacje dodatkowe: You can find additional information on data protection in our privacy policy

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Monouso Blog
Privacy Overview

This website uses cookies so that we can provide you with the best user experience possible. Cookie information is stored in your browser and performs functions such as recognising you when you return to our website and helping our team to understand which sections of the website you find most interesting and useful.