Płacenie za rozpoznawanie twarzy: dostępne w branży hotelarsko-gastronomicznej

Kilka lat temu, w 2018 roku, płatność za rozpoznawanie twarzy była uważana za przyszłość. Technologia, która narodziła się, aby pomóc nam w naszych transakcjach biznesowych.
Do 2019 roku, zaledwie rok temu, Chińczycy nagłaśniali masowe stosowanie tej metody płatności w dużej części swojego handlu.
Dziś, z dobrym impetem, płatności za rozpoznawanie twarzy są już dostępne w Hiszpanii. Impuls, który ma wsparcie różnych banków, instytucji publicznych i przedsiębiorstw z różnych sektorów hiszpańskiej tkanki gospodarczej.
Zgodnie z danymi oferowanymi przez różne banki, płatność za pomocą telefonu komórkowego jest powszechna u 31% Hiszpanów. Pokazuje to, że jesteśmy gotowi na przyjęcie nowych, szybszych i wygodniejszych metod płatności.
Dowiedz się, jak działa ta technologia płatności mobilnych, jakie są jej zalety i gdzie możesz spróbować i przeżyć to doświadczenie.
¿Qué encontrarás en este artículo?
Idealne rozwiązania w czasach pandemii
Nowa rzeczywistość, jak nazywają świat, który pojawia się po Covid-19, obejmuje środki, które oddalają nas nieco od tego, czym jesteśmy, ale na razie utrzymują nas przy życiu i chronią przed zarażeniem.
Wśród tych środków mamy płatności za pośrednictwem platform, które nie przewidują przychodzenia i odchodzenia kart, co oznacza naruszenie bezpieczeństwa, które może przenieść wirusa z jednej ręki do drugiej, powodując chorobę setek ludzi w ciągu zaledwie jednego dnia pracy.
Ta rzeczywistość pokazała potrzebę przyjęcia nowych metod płatności w sektorze hotelarskim i restauracyjnym. Coś, co rozwija się w podobnym tempie, jak to, co dla firm oznacza praca zdalna.
Ponieważ – w dzisiejszym świecie – jest to coś, czego klienci mogą wymagać od Ciebie.
Zobaczmy, jakie konkretne działania zostały wykorzystane do ochrony klientów, poprzez płatności za rozpoznawanie twarzy i inne alternatywy.
Rozpoznawanie twarzy i płatności mobilne
Pierwszym przypadkiem, którym się zajmiemy, jest propozycja Panasonic i PopID, polegająca na wprowadzeniu systemu płatności przez rozpoznawanie twarzy w restauracjach.
Rozwiązanie prezentowane przez ten sojusz składa się z aplikacji mobilnej, która identyfikuje klientów Twojej restauracji, aby automatycznie wysłać im rachunek za ich konsumpcję do wybranej przez nich aplikacji do płatności mobilnych.
System ten, który obejmie również różne regiony restauracji – jak np. obszary na wynos – pozwoli na utrzymanie bezpieczeństwa jadłodajni i pracowników.
Ponadto, zapewni on niezapomniane wrażenia użytkownikom i znacznie skróci czas oczekiwania.
Kolejny sukces w rozpoznawaniu twarzy w Hiszpanii
W naszym kraju, CaixaBank dołączył do Paument Innovation Hub oraz Nestlé Market w celu uruchomienia pierwszej sieci płatności przez rozpoznawanie twarzy w Hiszpanii.
Pilotaż zastosowania tej technologii został przetestowany w Barcelonie, na rynku Nestlé w Esplugues de Llobregat, udowadniając, że – oprócz tego, że jest to system bezpieczny – zwiększa on komfort użytkowania i przyspiesza proces zakupu.
Korzystanie z systemu płatności za rozpoznawanie twarzy jest tak proste, że może z niego korzystać każdy, niezależnie od poziomu wiedzy technologicznej użytkownika.
Krok po kroku płatność przez rozpoznanie twarzy
Pierwszą rzeczą, którą musisz zrobić, to pobrać aplikację Nestlé Market Face to Pay na swój telefon komórkowy. Jest on dostępny w oficjalnych sklepach dla urządzeń z systemem operacyjnym Android lub iOS.
Po zainstalowaniu aplikacji będziesz musiał zarejestrować się w niej, wskazać wszystkie dane swojej instytucji bankowej i wgrać obraz swojej twarzy, który zostanie wykorzystany podczas korzystania z płatności mobilnej.
Po wejściu na Nestlé Market, będziesz miał do dyspozycji ekskluzywne pudełko dla użytkowników płatności za rozpoznawanie twarzy. Złożą Państwo zamówienie jak zwykle i wszystko będzie przebiegać zgodnie ze zwykłą ścieżką aż do momentu zapłaty.
W kasie znajduje się tablet, który – płacąc za zakup – pozwoli Ci uchwycić wybór twarzy.
Tablet, który ma połączenie z Internetem, będzie komunikował się z bazą danych klientów i jeśli Twoje zdjęcie będzie zgodne ze zdjęciem, które zrobiłeś podczas rejestracji w systemie, płatność zostanie przetworzona i będziesz mógł cieszyć się zakupem bez konieczności robienia niczego innego.
Inne udane testy rozpoznawania twarzy w celu dokonania płatności
Płatności mobilne są – coraz bardziej powszechne w naszym świecie, więc przyjęcie rozpoznawania twarzy jest jeszcze jednym krokiem w tym procesie.
W Madrycie, Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Madrycie (EMT) połączyło siły z Mastercardem, aby stworzyć pilot, który zrewolucjonizuje korzystanie z transportu publicznego w kraju.
Użytkownicy systemu transportowego Madrytu muszą pobrać aplikację na swój telefon komórkowy. Podobnie jak w poprzednim przypadku, muszą oni wprowadzić do aplikacji wszystkie swoje dane osobowe oraz zdjęcie twarzy.
Gdy użytkownik znajdzie się w autobusie, zapłaci za swój bilet tylko patrząc na kamerę, która zostanie zainstalowana wewnątrz pojazdu. Kamera ta będzie odpowiedzialna za wyszukiwanie i sprawdzanie twarzy użytkownika, przechodząc do płatności za zużycie.
Czy ten system jest bezpieczny?
Kiedy wprowadzana jest nowa technologia tego typu, pierwszą rzeczą, która przychodzi na myśl są wątpliwości co do bezpieczeństwa oferowanego przez system.
Firmy, które są częścią kompletnej technologii rozwijającej tę technologię, pomyślały o wszystkim.
Pierwszą rzeczą do zrozumienia jest to, że płatność nie jest bez pomocy, to znaczy, że zawsze będzie osoba przy kasie do interakcji z nami.
W ten sposób unika się możliwości oszustwa z nadrukiem twarzy osoby w rzeczywistym rozmiarze, użycia masek 3D lub noszenia peruki, aby wyglądać jak ktoś.
Ponadto, jeśli system wykryje jakąkolwiek próbę oszustwa, przejdzie do żądania rozpoznawania głosu, co zostanie również zbadane podczas subskrypcji aplikacji płatniczej.
W przypadku, gdy nie można zweryfikować żadnego z formularzy, kasjer wejdzie do gry i przystąpi do naliczania opłat za konsumpcję jak zwykle.
Bez wątpienia, gdy technologia stanie się bardziej rozpowszechniona i skonsolidowana, płatność przez rozpoznanie twarzy będzie jedną z najbezpieczniejszych metod i mniej podatną na oszustwa.
Płatność mobilna w Hiszpanii Jak idzie?
Płatność przez telefon komórkowy, jak powiedzieliśmy na początku postu, jest używana przez ponad 30% Hiszpanów. Coraz mniej osób używa kart plastikowych i zaczyna używać swoich urządzeń przenośnych jako metody płatności.
Ale system płatności przez rozpoznawanie twarzy jest technologią, która zaczyna być wdrażana, a która wciąż ma czynniki zniechęcające, które mogą być przeszkodą, spowalniając jej masowe przyjęcie.
Konieczne jest jednak, abyś jako właściciel branży zapoznał się z różnymi możliwościami płatności bezkontaktowych, które możesz przedstawić swojej klienteli.
Zalecamy przeanalizowanie opcji i przyjęcie w jak najkrótszym czasie metody, która najlepiej odpowiada Twoim potrzebom, tak abyś mógł pokazać zmianę swoim klientom, zanim stanie się ona wymogiem.
Pamiętaj, że wyjątkowa obsługa jest jednym z czynników, które klienci najbardziej biorą pod uwagę przy wyborze restauracji.
PODSTAWOWE INFORMACJE O OCHRONIE DANYCH OSOBOWYCH
Przeznaczenie: Gestionar las solicitudes realizadas a través del sitio web, enviar comunicaciones comerciales y, en su caso, compras en línea.
Prawa: Acceso a, Corrección, cancelación, oposición y otros derechos como se explica en la “Información adicional”.
Odbiorcy: Los datos sólo se transmiten a los proveedores que tienen una relación contractual con Monouso.
Legitymizacja: Consentimiento del interesado.
Odpowiedzialny: Envalia Group, S.L.
Informacje dodatkowe: You can find additional information on data protection in our privacy policy