Jakie są miesięczne koszty restauracji?

zastanawiasz się jakie są miesięczne wydatki na restaurację, gratulacje! Dziś w tym poście odpowiemy na to pytanie. Jest on specjalnie zaprojektowany dla restauratorów, którzy chcą lepiej zarządzać swoim biznesem hotelarskim.
Nadszedł czas, aby zbadać miesięczne wydatki swojej restauracji w celu określenia procentowego zysku, biorąc pod uwagę zarówno koszty zmienne, jak i stałe. Mówimy o kilku ważnych aspektach dla tych, którym zależy na utrzymaniu swojej placówki na powierzchni.
rozsiądź się wygodnie, bo tutaj szczegółowo przeanalizujemy miesięczne wydatki na restaurację.Do dzieła!
¿Qué encontrarás en este artículo?
Jakie są najczęstsze wydatki
W dalszej części artykułu omówimy, jakie są średnie miesięczne wydatki restauracji:
1. Wydatki na żywność
Ogólnie rzecz biorąc, wydatki na żywność w biznesie restauracyjnym powinny być pokrywane przez około 30% sprzedaży. Ważne jest, aby nie przekroczyć tej liczby, w przeciwnym razie trzeba będzie ponownie przemyśleć sposób robienia zakupów.
Jeśli to dla Ciebie za mało, to zacznij renegocjować ceny lub poszukaj innego dostawcy. Możesz również skorzystać z formuły kosztów żywności, która jest dobrym sposobem, aby śledzić swoje wydatki i wiedzieć, ile musisz wydać na jedzenie każdego miesiąca.
2. Koszty personelu
Wynagrodzenia pracowników to kolejny wydatek, który należy dokładnie przeanalizować. W wielu restauracjach całkowity koszt wynagrodzeń powinien być pokrywany przez 25% lub 30% miesięcznej sprzedaży potraw.
Warto zauważyć, że w większości dobrze prosperujących restauracji w Hiszpanii ta liczba nie jest przekraczana, jeśli chodzi o pokrycie kosztów personelu.
3. Wydatki na wyposażenie kuchni
Koszty wyposażenia kuchni to jedna z inwestycji, która najbardziej odbije się na Twoim budżecie, zwłaszcza gdy dopiero otwierasz swoją restaurację. Trzeba kupić urządzenia takie jak piekarniki i kuchenki, parowniki, zamrażarki, naczynia do gotowania i wiele innych.
Tutaj polecamy Ci zbadanie możliwości zakupu sprzętu gastronomicznego, który jest na wyprzedaży. Takie oferty można wyszukać za pomocą szybkiego wyszukiwania w Google. Pamiętaj też, że nie musisz koniecznie kupować najdroższego urządzenia w każdej kategorii.
4. Koszty naprawy i konserwacji
Na koszty napraw i konserwacji powinieneś przeznaczyć od 1% do 3% miesięcznej sprzedaży. Ten budżet jest niezbędny, ponieważ w przypadku awarii jakiegokolwiek sprzętu, będziesz w stanie szybko ją rozwiązać.
Aby Twój bar lub restauracja były zawsze sprawne, musisz utrzymać wyposażenie restauracji w doskonałym stanie. Konserwacja zapobiegawcza pomoże również przedłużyć żywotność urządzeń.
5. Koszty wynajmu lokali
Przede wszystkim należy wiedzieć, że trzeba znaleźć równowagę pomiędzy znalezieniem odpowiedniego miejsca na otwarcie restauracji a płaceniem jak najmniejszego czynszu. Jest to jeden ze sposobów na zapewnienie sobie większych szans na sukces.
Czynsz nie powinien jednak przekraczać 6% twojej miesięcznej sprzedaży. Liczba ta może jednak wzrosnąć, jeśli obejmuje wydatki związane z nieruchomością, takie jak podatki od nieruchomości, utrzymanie części wspólnych itp. ale nie przekraczają 10%. Nie należy jednak przekraczać 10%.
6. Koszty użytkowania
Koszty użytkowania stanowią około 5% miesięcznej sprzedaży. Mowa tu konkretnie o wydatkach na energię elektryczną, rachunkach telefonicznych i wydatkach na usługi internetowe.
Jako właściciel swojego baru lub restauracji musisz dawać przykład swoim pracownikom. Zacznij od zminimalizowania tych kosztów poprzez wyłączanie świateł, gdy ich nie potrzebujesz i przejście na żarówki energooszczędne.
Miesięczne wydatki baru Jak bardzo jest on opłacalny?
Teraz zobaczmy, jakie są miesięczne wydatki baru, które powinieneś znać, jeśli chcesz dobrze zarządzać swoim biznesem hotelarskim.

Choć wcześniej należy wiedzieć, że znajdziemy podobieństwa z wydatkami w restauracji
- Lokal: Jeśli zdecydujemy się na wynajem lokalu, konieczne jest wpłacenie kaucji, w zależności od wartości, od 1 do 3 miesięcy. Pamiętaj jednak, że koszty wynajmu nie powinny przekraczać 10% Twojej miesięcznej sprzedaży.
- Wydatki zmienne: woda, prąd, telefon, czynsz itp. W żadnym wypadku wydatki te nie powinny przekraczać 10% lub co najwyżej 15% miesięcznej sprzedaży.
- Zakupy surowców: wydatki te powinny stanowić od 30 do 35% Twojej miesięcznej sprzedaży. Pod tym aspektem ważne jest również posiadanie portfolio sprawdzonych dostawców, z wysokiej jakości towarem.
- Liczba pracowników: struktura kosztów, która odnosi się do płacenia wydatków personalnych powinna stanowić od 30 do 40% miesięcznego obrotu. Liczba ta może się zmieniać w zależności od wielkości lokalu i jego potencjalnego wzrostu.
Należy zaznaczyć, że marżę rentowności baru uważa się za stabilną, gdy mieści się ona w przedziale 10-20% obrotu.
Jak zmniejszyć koszty w moim biznesie hotelarskim
Teraz porozmawiamy o kilku sposobach na zmniejszenie wydatków w restauracji i zwiększenie miesięcznej/rocznej marży zysku:
- Jeśli jest danie, do którego wielu klientów wraca lub którego nie zamawia regularnie, usuń je z menu. Dzięki temu nie zmarnujesz składników przygotowując potrawę, która nikomu nie smakuje.
- Kupuj żywność w odpowiednich ilościach. Bez względu na to, czy proponowane są Ci zniżki za bardzo duże ilości, nie przyjmuj ich, głównie dlatego, że żywność może stracić termin ważności, a to spowoduje straty.
- Dąż do zmniejszenia kosztów produkcji w swoim biznesie gastronomicznym, ponieważ może to przynieść znaczne oszczędności.
- Przydziel swoim pracownikom alternatywne zadania, które zazwyczaj nie są wykonywane w najbardziej ruchliwych godzinach dnia.
- Zmniejsz liczbę pracowników, aby zaoszczędzić na płacach, które wypłacasz. Ale, należy to zrobić bez uszczerbku dla jakości usług, które oferujesz swoim potencjalnym klientom. Istnieją różne sposoby obliczania zatrudnienia w restauracji
ile zarabiam i ile wydaję w swojej restauracji?
Zawsze konieczne będzie informowanie Cię o marży brutto, jaką osiągasz na sprzedaży w restauracji. I, najlepszym sposobem na to jest:
- Zsumujswoją sprzedaż za określony okres czasu, na przykład tydzień lub miesiąc.
- Od tej liczby odejmiesz wydatki, które są bezpośrednio związane z tą kwotą sprzedaży. I to wszystko!
Wykonując te proste czynności, będziesz mógł znaleźć dokładny koszt zakupów spożywczych dokonanych w wybranym przez Ciebie okresie. Dodatkowo, dla wsparcia, możesz prowadzić księgowość restauracji w Excelu.
Z czego się składa?
Pierwszą rzeczą, którą musisz wiedzieć, jest to, że marża zysku restauracji będzie zależała od rodzaju restauracji. W tym przypadku mniejsze przedsiębiorstwa fizyczne i operacyjne osiągną wyższy procent zysku, a większe – mniejszy.

tak! Większe restauracje mają większą zdolność przyjmowania gości. Ale, potrzebują one również więcej zasobów ludzkich i konserwacyjnych.
Ponadto menu dla smakoszy wymaga skomplikowanego procesu opracowania, drogich surowców, które często są trudne do zdobycia. Są to czynniki, które negatywnie wpływają na marżę zysku.
Można więc powiedzieć, że np:
- Food Truck może mieć marżę zysku netto na poziomie 8%.
- Bar może mieć marżę zysku netto na poziomie 10%.
- Restauracja dla smakoszy może mieć marżę zysku netto na poziomie 4%.
czy miesięczne wydatki restauracji wydają się dużo? Wystarczy się zorganizować, a będziesz kontrolować wszystkie wydatki.
Jakie są najczęstsze wydatki dla restauracji?
Do najczęstszych wydatków restauracji należą: jedzenie, personel, wyposażenie kuchni, naprawy i konserwacja, wynajem lokalu, media.
Jak zmniejszyć koszty w działalności hotelarskiej?
– Przeanalizuj swoje menu pod kątem potraw, które nie przynoszą zysków.
– Kupuj żywność w odpowiedniej ilości
– Obniżenie kosztów produkcji
– Dostosuj personel do swoich potrzeb
Jaki jest zysk netto różnych rodzajów przedsiębiorstw hotelarskich?
Można powiedzieć, że food truck może liczyć na marżę zysku netto w wysokości 8%, bar 10%, a restauracja dla smakoszy 4%.
PODSTAWOWE INFORMACJE O OCHRONIE DANYCH OSOBOWYCH
Przeznaczenie: Gestionar las solicitudes realizadas a través del sitio web, enviar comunicaciones comerciales y, en su caso, compras en línea.
Prawa: Acceso a, Corrección, cancelación, oposición y otros derechos como se explica en la “Información adicional”.
Odbiorcy: Los datos sólo se transmiten a los proveedores que tienen una relación contractual con Monouso.
Legitymizacja: Consentimiento del interesado.
Odpowiedzialny: Envalia Group, S.L.
Informacje dodatkowe: You can find additional information on data protection in our privacy policy