Marketing sensoryczny: jak dostosować opakowanie do zmysłów

Marketing sensoryczny składa się z działań, które mają na celu połączenie nabywcy z produktem poprzez zmysły.

Innymi słowy, marketing sensoryczny wykorzystuje strategie, które mają na celu zwrócenie uwagi potencjalnego nabywcy poprzez wzrok, słuch , zapach, smak i dotyk .

Tak więc, gdy widzimy opakowanie budki telefonicznej, znanej marki perfum, doznania, które odczuwamy, gdy dotykamy pudełka zegarka, który nam się podoba, kolor sklepu; wszystko jest związane z marketingiem sensorycznym.

Następnie przeanalizujemy wykorzystanie marketingu sensorycznego w sektorze restauracyjnym i zastanowimy się, jaki impuls może dać Twojemu biznesowi dzięki jego strategiom.

Marketing sensoryczny i opakowania

Marketing sensorial y los envases

Marketing sensoryczny nie jest nowym trendem. W rzeczywistości, największe i najbardziej ekskluzywne marki mają duże doświadczenie w wykorzystywaniu swoich technik do generowania empatii z klientami.

Skupiają się na tym, aby ich klienci czuli się najważniejsi dla marki. Nie żartują też ze strategii i starają się wytworzyć empatię do każdego działania.

Jednakże rozwój handlu elektronicznego zwiększa zapotrzebowanie na strategie marketingu sensorycznego, aby spróbować odróżnić się od reszty

Zobaczmy, co marketing sensoryczny stara się obudzić w każdym z naszych zmysłów.

Patrz

Pierwszą relacją, jaką mamy z produktem, jest opakowanie. Dlatego sposób, w jaki do nas dociera, ma ogromne znaczenie w tym procesie.

Aby osiągnąć pożądaną reakcję, używamy zazwyczaj jasnych kolorów. Nie zapomnij umieścić swojego logo na opakowaniu. Wzmocnij poczucie, że twój klient ma wrażenie, że to dzięki twojej marce.

W zależności od grupy docelowej, możesz iść dalej.

Dotknij

Po wizji, dotyk jest drugim zmysłem, który wchodzi do gry marketingu sensorycznego.

Wszystko, co wnosi poczucie miękkości do Twojej marki.

Chcesz wiedzieć, jakiego uczucia szukasz? Połóż rękę na aksamitnej powierzchni, a reakcja, którą otrzymasz powinna być taka sama, jak ta, którą twój produkt wywołuje u klienta.

Wśród dostępnych opcji znajdują się różne rodzaje materiałów w opakowaniu, czy to z płaskorzeźbami, lakierowana powierzchnia, zaokrąglone krawędzie, by wymienić tylko kilka.

Zapach

W niektórych sektorach gospodarki stosowanie zapachu na rzecz marketingu sensorycznego może wymagać włączenia do opakowania mikrokapsułek z aromatami, papierów zapachowych, materiałów o pewnym naturalnym zapachu, to niektóre z opcji.

Jest on jednak na usługach branży restauracyjnej, hotelarskiej i gastronomicznej, tzn. zapach Twoich produktów obudzi zmysł węchu u Twoich klientów.

Musisz mieć opakowanie, które zachowuje wyśmienity aromat Twoich przepisów. Tak więc, kiedy twój klient idzie jeść i otwiera każdy pojemnik, zapach jedzenia musi wtargnąć na miejsce.

Oprócz zadowolenia klienta, aromat Twoich preparatów rozbudzi zmysł węchu innych osób, które mogą być do nich przyciągane, a więc jest to doskonały sposób na reklamę i pozyskanie nowych klientów.

Audio

Istnieją dźwięki produktów, które mają zdolność do komunikowania się.

Na przykład chrupiący dźwięk jedzenia ziemniaka lub ciasteczka mówi nam, że jest to produkt świeży. To jest dokładnie to, czego chcesz od jadalnego produktu.

Kiedy odkrywasz puszkę z sodą, wydajesz dźwięk, który daje Ci znać, że wszystko jest w porządku. Jeśli tak się nie stanie, napój straci swój gaz i nie będzie smakował tak samo. To są rzeczy, które wszyscy wiemy.

To samo musi się stać z twoimi produktami.

Istnieją również marki, które wykorzystują nowe technologie, takie jak kod QR, aby zapewnić muzykę w nocy. Chodzi o to, aby rozpieszczać klientów, towarzysząc im podczas posiłku, tak jakby byli na swoim miejscu.

Spróbuj

Nie ma tu wiele do dodania, jasne jest, że wszystko, co zostało powiedziane powyżej, musi być poparte smakiem waszych produktów.

Nie warto, aby wszystkie doznania były zadowalające, ale podczas degustacji jedzenia wszystko wybucha.

To nie znaczy, że jest to łatwe.

Istnieje kilka badań i przykładów marek, które badały zmiany, jakie zaszły w ich klientach, gdy prezentowano im tę samą żywność w różnych opakowaniach.

Wiesz, że kawa lepiej smakuje w białej filiżance? To część tego, co ci powiedzieliśmy. To ta sama kawa, ale reakcja jest inna, gdy jest prezentowana w filiżankach o różnych kolorach.

Tak więc zmiany w opakowaniach mogą wywołać nieoczekiwane reakcje u Państwa powtarzających się klientów.

Znaczenie marketingu sensorycznego

Importancia del marketing sensorial

Zajęliśmy się wszystkim, co wiąże się z marketingiem sensorycznym, strategiami, sposobami zastosowania, teraz nadszedł czas, aby przeanalizować znaczenie marketingu sensorycznego i dlaczego wykorzystać go w swojej działalności.

Pierwszą rzeczą, o której należy pamiętać jest to, że jesteśmy w sektorze restauracyjnym. Sposób, w jaki prezentujemy nasze potrawy i ich smak, znajduje się na liście zmysłowych akcji marketingowych, w których musimy uczestniczyć.

Oprócz zwiększenia sprzedaży, znaczenie marketingu sensorycznego polega na możliwości jego uzyskania:

  • Lojalność: Lojalność jest największą reakcją, jakiej każdy dział marketingu poszukuje od swoich klientów. Osiąga się to, gdy Twoi klienci zidentyfikują Cię jako jedną z ich preferowanych opcji w branży, którą reprezentujesz.
  • Osobowość: Poprzez marketing sensoryczny, budowanie osobowości Twojej marki, odróżnienie jej od konkurencji, jest znacznie bardziej bezpośrednie i skuteczne.
  • Wkładwartości : Kiedy marka, oprócz produktu, wnosi wartość dla jego użytkowników, otrzymuje od nich pozytywną reakcję. Na przykład, kto wyrzuca dobre pudełko z jakimś produktem? Natychmiast szukają dla niego innego zastosowania.
  • Niezapomniane przeżycie: Co się dzieje, gdy kupujesz produkt i staje się on przeżyciem? Bez wahania, chcesz go znowu kupić i cieszyć się nim. Polecajcie go też swoim znajomym.
  • Humanizować: Humanizacja marek to kolejny z wielkich skarbów, których poszukuje marketing. Kiedy marka przemawia do ludzkich zmysłów, staje się bliższa, bardziej ludzka.

Pakowanie zgodne z marketingiem sensorycznym

Envases a tono con el marketing sensorial

Jeśli szukasz opcji opakowań, które pomogą Ci rozwinąć Twoje strategie marketingu sensorycznego, zapraszamy do naszego sklepu internetowego: Monouso.

W całym naszym katalogu produktów znajdą Państwo elementy, które przyciągną uwagę zmysłów Waszych gości, oferując im doznania takie, jakie chcecie.

Na przykład, mamy biodegradowalne płyty wykonane z unikalnych materiałów, takich jak liść palmowy, drewno, bambus i pulpa podbródka.

Posiadamy również nietłukące się plastikowe kubki z PP, wykonane z twardego materiału z wykończeniem – w kształcie i kolorze – które będą kraść oczy Państwa klientom.

Nie wspominając o serwetkach Airlaid Premium, produktach wysokiej jakości, bardzo podobnych do tkanin, które przejdą kontrolę nad najbardziej wymagającymi gośćmi.

Omarketing sensoryczny jestsumą kilku działań i im więcej szczegółów oferujesz, tym lepsze wyniki osiągniesz.

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

PODSTAWOWE INFORMACJE O OCHRONIE DANYCH OSOBOWYCH

Przeznaczenie: Gestionar las solicitudes realizadas a través del sitio web, enviar comunicaciones comerciales y, en su caso, compras en línea.

Prawa: Acceso a, Corrección, cancelación, oposición y otros derechos como se explica en la “Información adicional”.

Odbiorcy: Los datos sólo se transmiten a los proveedores que tienen una relación contractual con Monouso.

Legitymizacja: Consentimiento del interesado.

Odpowiedzialny: Envalia Group, S.L.

Informacje dodatkowe: You can find additional information on data protection in our privacy policy

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.