Marketing sensoryczny: jak dostosowa膰 opakowanie do zmys艂贸w

Marketing sensoryczny sk艂ada si臋 z dzia艂a艅, kt贸re maj膮 na celu po艂膮czenie nabywcy z produktem poprzez zmys艂y.

Innymi s艂owy, marketing sensoryczny wykorzystuje strategie, kt贸re maj膮 na celu zwr贸cenie uwagi potencjalnego nabywcy poprzez wzrok, s艂uch , zapach, smak i dotyk .

Tak wi臋c, gdy widzimy opakowanie budki telefonicznej, znanej marki perfum, doznania, kt贸re odczuwamy, gdy dotykamy pude艂ka zegarka, kt贸ry nam si臋 podoba, kolor sklepu; wszystko jest zwi膮zane z marketingiem sensorycznym.

Nast臋pnie przeanalizujemy wykorzystanie marketingu sensorycznego w sektorze restauracyjnym i zastanowimy si臋, jaki impuls mo偶e da膰 Twojemu biznesowi dzi臋ki jego strategiom.

Marketing sensoryczny i opakowania

Marketing sensorial y los envases

Marketing sensoryczny nie jest nowym trendem. W rzeczywisto艣ci, najwi臋ksze i najbardziej ekskluzywne marki maj膮 du偶e do艣wiadczenie w wykorzystywaniu swoich technik do generowania empatii z klientami.

Skupiaj膮 si臋 na tym, aby ich klienci czuli si臋 najwa偶niejsi dla marki. Nie 偶artuj膮 te偶 ze strategii i staraj膮 si臋 wytworzy膰 empati臋 do ka偶dego dzia艂ania.

Jednak偶e rozw贸j handlu elektronicznego zwi臋ksza zapotrzebowanie na strategie marketingu sensorycznego, aby spr贸bowa膰 odr贸偶ni膰 si臋 od reszty

Zobaczmy, co marketing sensoryczny stara si臋 obudzi膰 w ka偶dym z naszych zmys艂贸w.

Patrz

Pierwsz膮 relacj膮, jak膮 mamy z produktem, jest opakowanie. Dlatego spos贸b, w jaki do nas dociera, ma ogromne znaczenie w tym procesie.

Aby osi膮gn膮膰 po偶膮dan膮 reakcj臋, u偶ywamy zazwyczaj jasnych kolor贸w. Nie zapomnij umie艣ci膰 swojego logo na opakowaniu. Wzmocnij poczucie, 偶e tw贸j klient ma wra偶enie, 偶e to dzi臋ki twojej marce.

W zale偶no艣ci od grupy docelowej, mo偶esz i艣膰 dalej.

Dotknij

Po wizji, dotyk jest drugim zmys艂em, kt贸ry wchodzi do gry marketingu sensorycznego.

Wszystko, co wnosi poczucie mi臋kko艣ci do Twojej marki.

Chcesz wiedzie膰, jakiego uczucia szukasz? Po艂贸偶 r臋k臋 na aksamitnej powierzchni, a reakcja, kt贸r膮 otrzymasz powinna by膰 taka sama, jak ta, kt贸r膮 tw贸j produkt wywo艂uje u klienta.

W艣r贸d dost臋pnych opcji znajduj膮 si臋 r贸偶ne rodzaje materia艂贸w w opakowaniu, czy to z p艂askorze藕bami, lakierowana powierzchnia, zaokr膮glone kraw臋dzie, by wymieni膰 tylko kilka.

Zapach

W niekt贸rych sektorach gospodarki stosowanie zapachu na rzecz marketingu sensorycznego mo偶e wymaga膰 w艂膮czenia do opakowania mikrokapsu艂ek z aromatami, papier贸w zapachowych, materia艂贸w o pewnym naturalnym zapachu, to niekt贸re z opcji.

Jest on jednak na us艂ugach bran偶y restauracyjnej, hotelarskiej i gastronomicznej, tzn. zapach Twoich produkt贸w obudzi zmys艂 w臋chu u Twoich klient贸w.

Musisz mie膰 opakowanie, kt贸re zachowuje wy艣mienity aromat Twoich przepis贸w. Tak wi臋c, kiedy tw贸j klient idzie je艣膰 i otwiera ka偶dy pojemnik, zapach jedzenia musi wtargn膮膰 na miejsce.

Opr贸cz zadowolenia klienta, aromat Twoich preparat贸w rozbudzi zmys艂 w臋chu innych os贸b, kt贸re mog膮 by膰 do nich przyci膮gane, a wi臋c jest to doskona艂y spos贸b na reklam臋 i pozyskanie nowych klient贸w.

Audio

Istniej膮 d藕wi臋ki produkt贸w, kt贸re maj膮 zdolno艣膰 do komunikowania si臋.

Na przyk艂ad chrupi膮cy d藕wi臋k jedzenia ziemniaka lub ciasteczka m贸wi nam, 偶e jest to produkt 艣wie偶y. To jest dok艂adnie to, czego chcesz od jadalnego produktu.

Kiedy odkrywasz puszk臋 z sod膮, wydajesz d藕wi臋k, kt贸ry daje Ci zna膰, 偶e wszystko jest w porz膮dku. Je艣li tak si臋 nie stanie, nap贸j straci sw贸j gaz i nie b臋dzie smakowa艂 tak samo. To s膮 rzeczy, kt贸re wszyscy wiemy.

To samo musi si臋 sta膰 z twoimi produktami.

Istniej膮 r贸wnie偶 marki, kt贸re wykorzystuj膮 nowe technologie, takie jak kod QR, aby zapewni膰 muzyk臋 w nocy. Chodzi o to, aby rozpieszcza膰 klient贸w, towarzysz膮c im podczas posi艂ku, tak jakby byli na swoim miejscu.

Spr贸buj

Nie ma tu wiele do dodania, jasne jest, 偶e wszystko, co zosta艂o powiedziane powy偶ej, musi by膰 poparte smakiem waszych produkt贸w.

Nie warto, aby wszystkie doznania by艂y zadowalaj膮ce, ale podczas degustacji jedzenia wszystko wybucha.

To nie znaczy, 偶e jest to 艂atwe.

Istnieje kilka bada艅 i przyk艂ad贸w marek, kt贸re bada艂y zmiany, jakie zasz艂y w ich klientach, gdy prezentowano im t臋 sam膮 偶ywno艣膰 w r贸偶nych opakowaniach.

Wiesz, 偶e kawa lepiej smakuje w bia艂ej fili偶ance? To cz臋艣膰 tego, co ci powiedzieli艣my. To ta sama kawa, ale reakcja jest inna, gdy jest prezentowana w fili偶ankach o r贸偶nych kolorach.

Tak wi臋c zmiany w opakowaniach mog膮 wywo艂a膰 nieoczekiwane reakcje u Pa艅stwa powtarzaj膮cych si臋 klient贸w.

Znaczenie marketingu sensorycznego

Importancia del marketing sensorial

Zaj臋li艣my si臋 wszystkim, co wi膮偶e si臋 z marketingiem sensorycznym, strategiami, sposobami zastosowania, teraz nadszed艂 czas, aby przeanalizowa膰 znaczenie marketingu sensorycznego i dlaczego wykorzysta膰 go w swojej dzia艂alno艣ci.

Pierwsz膮 rzecz膮, o kt贸rej nale偶y pami臋ta膰 jest to, 偶e jeste艣my w sektorze restauracyjnym. Spos贸b, w jaki prezentujemy nasze potrawy i ich smak, znajduje si臋 na li艣cie zmys艂owych akcji marketingowych, w kt贸rych musimy uczestniczy膰.

Opr贸cz zwi臋kszenia sprzeda偶y, znaczenie marketingu sensorycznego polega na mo偶liwo艣ci jego uzyskania:

  • Lojalno艣膰: Lojalno艣膰 jest najwi臋ksz膮 reakcj膮, jakiej ka偶dy dzia艂 marketingu poszukuje od swoich klient贸w. Osi膮ga si臋 to, gdy Twoi klienci zidentyfikuj膮 Ci臋 jako jedn膮 z ich preferowanych opcji w bran偶y, kt贸r膮 reprezentujesz.
  • Osobowo艣膰: Poprzez marketing sensoryczny, budowanie osobowo艣ci Twojej marki, odr贸偶nienie jej od konkurencji, jest znacznie bardziej bezpo艣rednie i skuteczne.
  • Wk艂adwarto艣ci : Kiedy marka, opr贸cz produktu, wnosi warto艣膰 dla jego u偶ytkownik贸w, otrzymuje od nich pozytywn膮 reakcj臋. Na przyk艂ad, kto wyrzuca dobre pude艂ko z jakim艣 produktem? Natychmiast szukaj膮 dla niego innego zastosowania.
  • Niezapomniane prze偶ycie: Co si臋 dzieje, gdy kupujesz produkt i staje si臋 on prze偶yciem? Bez wahania, chcesz go znowu kupi膰 i cieszy膰 si臋 nim. Polecajcie go te偶 swoim znajomym.
  • Humanizowa膰: Humanizacja marek to kolejny z wielkich skarb贸w, kt贸rych poszukuje marketing. Kiedy marka przemawia do ludzkich zmys艂贸w, staje si臋 bli偶sza, bardziej ludzka.

Pakowanie zgodne z marketingiem sensorycznym

Envases a tono con el marketing sensorial

Je艣li szukasz opcji opakowa艅, kt贸re pomog膮 Ci rozwin膮膰 Twoje strategie marketingu sensorycznego, zapraszamy do naszego sklepu internetowego: Monouso.

W ca艂ym naszym katalogu produkt贸w znajd膮 Pa艅stwo elementy, kt贸re przyci膮gn膮 uwag臋 zmys艂贸w Waszych go艣ci, oferuj膮c im doznania takie, jakie chcecie.

Na przyk艂ad, mamy biodegradowalne p艂yty wykonane z unikalnych materia艂贸w, takich jak li艣膰 palmowy, drewno, bambus i pulpa podbr贸dka.

Posiadamy r贸wnie偶 niet艂uk膮ce si臋 plastikowe kubki z PP, wykonane z twardego materia艂u z wyko艅czeniem – w kszta艂cie i kolorze – kt贸re b臋d膮 kra艣膰 oczy Pa艅stwa klientom.

Nie wspominaj膮c o serwetkach Airlaid Premium, produktach wysokiej jako艣ci, bardzo podobnych do tkanin, kt贸re przejd膮 kontrol臋 nad najbardziej wymagaj膮cymi go艣膰mi.

Omarketing sensoryczny jestsum膮 kilku dzia艂a艅 i im wi臋cej szczeg贸艂贸w oferujesz, tym lepsze wyniki osi膮gniesz.

Leave a Comment

Tw贸j adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola s膮 oznaczone *

Scroll to Top