Jakie są nowe modele biznesowe dla branży hotelarskiej w 2022 roku?

Branża hotelarska i gastronomiczna to jeden z sektorów, który w dzisiejszych czasach ulega ciągłym innowacjom. Coraz częściej można spotkać się z nowymi modelami biznesu hotelarskiego. Chociaż, jak ze wszystkim w życiu, jest to kwestia wypróbowania różnych zmiennych modeli i zobaczenia, które z nich działają, a które są klapą.

3 nowe modele biznesowe w sektorze gastronomicznym

W ramach tych innowacji możemy wyróżnić 3 modele, które obecnie zyskują większą akceptację konsumentów.

Dostawa

Przed pandemią wiele firm korzystało z tego modelu, ale wraz z pojawieniem się COVID-19 wiele z nich zdecydowało się go wprowadzić i obecnie duża część ich sprzedaży pochodzi z tego kanału.

Dostawa polega na wysłaniu zamówienia przez przedsiębiorcę do miejsca, które wskazał klient. Tym punktem może być sama placówka, dom klienta lub dowolne inne miejsce.

Aby móc skorzystać z tego modelu, wystarczy zaistnieć w sieci. Możemy wykorzystać własne sieci społecznościowe firmy lub skorzystać z platform takich jak m.in. “Just Eat”, “Uber Eats” czy “Glovo”.

Po wykonaniu kilku prostych czynności, takich jak opublikowanie menu lokalu oraz danych kontaktowych (na wypadek, gdyby użytkownik chciał złożyć zamówienie w firmie), możemy rozpocząć nasz projekt.

Później pozostaje nam już tylko czekać na przybycie zamówień czy to telefonicznie, czy poprzez powiadomienia na urządzeniu elektronicznym, na którym zainstalowaliśmy te aplikacje.

Jako rekomendacja będzie dobrze odebrany przez konsumentów jakiś szczegół, który robi różnicę, zwiększając prawdopodobieństwo, że konsumenci powtarzają zamówienie w tej firmie. Warto również poprosić klientów o pozostawienie oceny, opinii lub recenzji na temat swojego zamówienia, aby poprawić te “słabe” punkty.

Food truck

Na pewno na koncertach, jarmarkach czy jakimkolwiek wydarzeniu, w którym uczestniczyliście, widzieliście furgonetkę, w której wewnątrz przygotowywane i sprzedawane jest jedzenie. Są one znane jako gastronetas lub food trucks i są obecnie w swoim złotym wieku.

To jeden z najczęściej spotykanych modeli w Ameryce, który w pełnej ekspansji dotarł do Europy. Aby móc korzystać z tego typu modelu, konieczne jest posiadanie odpowiedniej ciężarówki, która będzie mogła oferować jedzenie i napoje, a także przejście pewnych testów, które poświadczają, że jest to odpowiednie miejsce do obsługi żywności.

Pokaż gotowanie

Dla właścicieli biznesów gastronomicznych jest to uważane za model z wielkim boomem w tym roku. Dla klientów jest to doświadczenie gastronomiczne, które jest teraz na czasie.

Opiera się ona na modelu, w którym klienci mogą zobaczyć, jak przygotowywane jest jedno lub więcej dań z menu, co czyni ich bezpośrednimi widzami przygotowania danej potrawy.

Zaletą tego modelu jest to, że może być realizowany w kilku miejscach i nie musi być rozwijany wyłącznie w restauracjach.

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Scroll to Top