fbpx

Jak zwiększyć sprzedaż w restauracji: 15 pomysłów na upselling

Jak zwiększyć sprzedaż w restauracji, 15 pomysłów na upselling

Jako właściciel firmy często zastanawiamy się, jak zwiększyć sprzedaż w restauracji i jakie działania powinienem podjąć, aby to zrobić. Dlatego przedstawiamy 15 pomysłów na to, jak stopniowo, ale skutecznie zwiększyć sprzedaż.

Wśród zaleceń i pomysłów znajdziesz wskazówki do wdrożenia w Internecie, w zakładzie i podczas obsługi klientów. Zwróć uwagę na każdy z nich, przeanalizuj je ze swoim zespołem i zastosuj w praktyce, aby zwiększyć sprzedaż w restauracji.

Strona internetowa, która robi wrażenie

Strona internetowa restauracji jest doskonałym narzędziem, gdy szukasz sposobu na zwiększenie sprzedaży restauracji. Powinien mieć łatwą do zapamiętania domenę, być dostosowany do każdego urządzenia i mieć przyciągający wzrok design dla osób, które wchodzą na stronę.

Upewnij się, że przykuje on uwagę klientów, ale zachowaj prostotę. Ponadto, posiadają przyciski ułatwiające dostęp do informacji. Jeśli chodzi o treść, wyodrębnij na swojej stronie sekcję, która kieruje klientów na blog z interesującymi ich informacjami.

Zatrudnij usługi pisania treści, które znają techniki SEO, aby Twój blog zaczął zajmować wysokie pozycje w wynikach Google.

Stwórz prawdziwą propozycję wartości, aby zwiększyć sprzedaż w restauracji

Propozycja wartości dla klienta polega na określeniu – lub próbie określenia – powodów, dla których klienci wolą Twoje usługi od usług konkurencji. Stworzenie propozycji wartości dla Twojego biznesu jest proste. Pierwszą rzeczą, którą musisz zrobić, to poznać usługi oferowane przez konkurencję i to, co klienci myślą o Twojej firmie

Dlatego należy często odwiedzać inne firmy, pytać klientów o ich opinie na temat usług i zasięgać opinii pracowników obsługi. Oznacza to, że jeśli Twoja restauracja identyfikuje się z określonym stylem, powinieneś to zademonstrować i przekazać swoim klientom.

Nie zapominaj, jak ważna jest obecność na portalach społecznościowych

Media społecznościowe to doskonały kanał do reklamowania restauracji i zwiększania sprzedaży. Zbuduj kalendarz treści dla każdej z sieci społecznościowych, w których masz profil, aby ustalić, co będzie publikowane każdego dnia.

>  Jednorazowe fartuchy dla stomatologów Dlaczego są potrzebne?

Treść musi przyciągać wzrok i być interesująca, np. przepisy kulinarne lub zdjęcia Twoich opcji menu. Nie zapomnij zainwestować w reklamę! Płacenie za reklamy na portalach społecznościowych jest dobrym pomysłem, aby Twój profil dotarł do większej grupy odbiorców o zainteresowaniach związanych z Twoją restauracją.

Kolejną strategią, którą powinieneś wdrożyć jest dzielenie się zdjęciami, na których Twoi klienci cieszą się daniami w Twojej restauracji. Lojalność klientów ma ogromne znaczenie, dlatego zawsze powinieneś być świadomy ich komentarzy i wzmianek na temat Twojej restauracji.

Zbadaj i skup się na swojej publiczności, aby zwiększyć sprzedaż w restauracji

Twoja restauracja nie zawsze będzie główną opcją dla wszystkich klientów, więc musisz określić swoją grupę docelową.

W oparciu o klientów, których otrzymujesz codziennie i zwolenników masz na portalach społecznościowych, otrzymasz informacje, aby określić typ klientów, którzy odwiedzają restaurację. Konieczne jest stworzenie strategii przyciągającej uwagę osób, które pasują do tego profilu, aby przyciągnąć je do biznesu i zwiększyć sprzedaż w restauracji.

Podaj swoje dane kontaktowe

Zarówno na portalach społecznościowych, jak i na stronie internetowej Twojej restauracji, musisz opublikować informacje kontaktowe restauracji. Wśród informacji, które ujawniasz, powinien znaleźć się numer kontaktowy Twojej restauracji, adres, e-mail i konta w mediach społecznościowych.

W ten sposób sprawisz, że klienci będą mieli różne sposoby komunikowania się z zakładem, dokonywania rezerwacji lub wyjaśniania wątpliwości dotyczących obsługi.

Oferuj wszechstronne menu dla wszystkich typów klientów

Upewnij się, że w Twoim menu znajdują się opcje wegetariańskie, wegańskie i mięsne. Najlepiej, jeśli zawiera opcje dla osób, które nie mogą jeść glutenu, nabiału i alergenów.

Reklama: skuteczny sprzymierzeniec w zwiększaniu sprzedaży restauracji

Reklama jest jednym z najlepszych sposobów, aby użyć, jeśli nie masz pojęcia, jak zwiększyć sprzedaż restauracji. Możesz skorzystać z reklam na portalach medialnych, aplikacjach, stronach poświęconych branży restauracyjnej oraz, jak już wspomniałem, poprzez portale społecznościowe.

Niektóre reklamy są droższe niż inne, ale są one skuteczne w przyciąganiu klientów, których szukasz.

Rozszerzenie usług: aplikacje do dostawy do domu

Wdrożenie usługi dostawy do domu poprzez powiązanie Twojej restauracji z aplikacjami do dostawy do domu. Dzięki tym aplikacjom Twoi klienci znajdą rodzaj jedzenia, które chcą zamówić, a Twoja restauracja pojawi się wśród opcji.

Jeśli usługa dostawy, którą oferujesz jest wyjątkowa, zyskasz nowych klientów, którzy zwiększą sprzedaż w Twojej restauracji.

Przywiązuj wagę do opinii i sugestii klientów

Weź pod uwagę opinie i sugestie klientów, ponieważ są to ludzie, którzy korzystają z usług. Umieść skrzynkę z sugestiami na wypadek, gdyby klienci chcieli napisać komentarz na temat usługi. Podobnie kelnerzy i kelnerki mogą na koniec obsługi zapytać, co sądzą o wieczorze.

>  Food court - pyszna koncepcja, którą musisz znać

Możesz to zrobić nie tylko fizycznie, ale także skorzystać z platform takich jak TripAdvisor, gdzie mogą oni zostawić komentarze na temat jakości usług wraz z oceną.

Promocja poprzez influencerów

Innym sposobem na zwiększenie sprzedaży w restauracji jest reklama z influencerami. W tym celu należy skontaktować się z kilkoma influencerami rozpoznawalnymi w świecie gastronomicznym lub mającymi zasięg w grupie docelowej.

Zaproponuj im wieczór w Twojej restauracji, degustację potraw, które lubią. W zamian będą publikować historie i filmy z doświadczeniami, jakie mają w Twojej firmie. Ponieważ jest to rekomendacja dokonana przez kogoś wpływowego, będą oni wiedzieli, że jest to firma wysokiej jakości i będą zachęcani do jej odwiedzenia.

Bądź na bieżąco z ofertami, promocjami i rabatami

Codziennie aktualizuj oferty, promocje i rabaty w swojej restauracji, aby klienci mogli zaoszczędzić kilka euro.

Oprócz oferowania promocji lub zniżek na konkretne pozycje w menu, możesz nagrodzić lojalność klientów kuponami rabatowymi za każdą wizytę.

Uczestnictwo w imprezach i targach

Uczestnictwo w imprezach i targach pozwala na zapoznanie się z różnorodnością produktów w menu. Dzięki uczestnictwu w tych wydarzeniach nawiążesz bezpośrednią komunikację z klientami i będziesz mógł promować usługi w lokalu.

Możesz również poprosić o ich e-mail, aby wysłać im biuletyn z ofertami i promocjami, które masz w swoim zakładzie, biuletyn, który jest wysyłany regularnie co tydzień lub co miesiąc.

Dekoracja w zależności od rodzaju działalności

Dekoracja, która uzupełnia gastronomię, pomaga klientom wczuć się w atmosferę, zrelaksować się i przygotować do korzystania z najlepszych usług. Z drugiej strony, jeśli dekoracja nie pasuje do stylu Twojej restauracji, klienci będą zdezorientowani i nie będzie przyjemnej atmosfery.

W zależności od usługi, upewnij się, że meble i styl biznesowy idą ze sobą w parze. Ważny jest również dobór kolorów, pamiętaj, że każdy odcień przekazuje emocje, wybierz te właściwe i spraw przyjemność swoim klientom.

Pierwszorzędny zespół roboczy

Zatrudniaj ludzi, którzy mają doświadczenie w pracy w branży hotelarskiej, aby zapewnić, że Twoja firma będzie oferować usługi wysokiej jakości. Zanim zaczniesz zatrudniać, określ schemat organizacyjny i liczbę stanowisk potrzebnych w każdym obszarze restauracji.

W ten sposób będziesz mógł wybrać oferty pracy w ciągu kilku dni i nie zajmie Ci miesięcy określenie stanowisk, które mają być obsadzone przez kandydatów.

Oferuj spersonalizowaną obsługę dla każdego klienta

Każdy klient ma unikalne doświadczenie, dlatego najlepiej jest zapewnić spersonalizowaną obsługę. Jeśli klient nie jest zdecydowany, co chce zamówić, kelner może polecić mu dania i pary, które są odpowiednie dla każdego klienta. Jest to doskonały sposób, aby poczuć się jak priorytet i cieszyć się chwilą

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

BASIC DATA PROTECTION INFORMATION

Responsible: Envalia Group, S.L.

Purpose: Gestionar las solicitudes realizadas a través del sitio web, enviar comunicaciones comerciales y, en su caso, compras en línea.

Legitimation: Consentimiento del interesado.

Recipients: Los datos sólo se transmiten a los proveedores que tienen una relación contractual con Monouso.

Rights: Acceso a, Corrección, cancelación, oposición y otros derechos como se explica en la “Información adicional”.

Additional information: You can find additional and detailed information on data protection in our privacy policy