fbpx

Jakie s膮 najlepsze zdrowe desery

Jakie s膮 najlepsze zdrowe desery

Bardzo wa偶ne jest, aby mie膰 zdrow膮 i zbilansowan膮 diet臋, wi臋c co by艣 powiedzia艂a, gdyby艣 mog艂a przygotowa膰 zdrowe desery? Nie m贸wimy tu o bezsmakowych s艂odyczach, ale o zdrowych i pysznych deserach, kt贸rym nie maj膮 czego zazdro艣ci膰 te na艂adowane kaloriami

Zdrowe desery s膮 fenomenaln膮 alternatyw膮 dla du偶ej ilo艣ci t艂uszcz贸w, m膮ki i cukr贸w, kt贸re zazwyczaj wchodz膮 w sk艂ad tych potraw. Zapoznaj si臋 ze zdrowymi i 艂atwymi w przygotowaniu deserami, kt贸re proponujemy Ci zaserwowa膰 Twoim klientom, a tak偶e sk艂adnikami, kt贸re powiniene艣 w nich zawrze膰.

Desery, kt贸re nie s膮 zdrowe, a wydawa艂o Ci si臋, 偶e s膮

Je艣li klient ma ochot臋 na s艂odki pocz臋stunek, jest wiele deser贸w, kt贸re zadowol膮 podniebienie, ale nale偶y pami臋ta膰, 偶e nie wszystkie desery s膮 tak zdrowe, jak nam si臋 wydaje. Oto opcje, kt贸re wydaj膮 si臋 zdrowe w twoim menu, ale nie s膮.

Ciasta

Deserowe przepisy, kt贸re s膮 uwa偶ane za zdrowe , zawieraj膮 warzywa lub owoce, takie jak dynia, marchew czy jagody. Co jest przeoczone w tych przepisach jest to, 偶e s膮 one wysokie w mas艂o, m膮ka, cukier, czekolada, ser kremowy i olej. Korzy艣膰 z owoc贸w lub warzyw jest zminimalizowana przez obecno艣膰 innych sk艂adnik贸w u偶ytych do upieczenia ciasta.

Cookies

Ciasteczka s膮 r贸wnie偶 niezdrow膮 alternatyw膮 dla deser贸w, je艣li u偶yje si臋 niew艂a艣ciwych sk艂adnik贸w . Ciasteczka, kt贸re zawieraj膮 du偶e ilo艣ci cukru, mas艂a lub substancji s艂odz膮cych nie s膮 zdrowymi deserami

Optuje dla ciasteczkowych przepis贸w z niskimi kwotami te rzeczy lub u偶ywa substytuty kt贸re utrzymuj膮 one patrze膰 i smakowa膰 jak zdrowi smako艂yki.

Krem贸wki

Kremy, takie jak krem kakaowy, nie spe艂niaj膮 cech zdrowego deseru. Przeciwnie, s膮 one wykonane z du偶膮 zawarto艣ci膮 oleju palmowego lub cukr贸w, a nale偶y wzi膮膰 pod uwag臋, 偶e zar贸wno cukier, jak i s艂odzik s膮 szkodliwe dla zdrowia

Je偶eli ty i艣膰 u偶ywa膰 kremy w tw贸j zdrowych deserowych przepisach, upewnia艂 si臋 偶e przygotowuj膮 one kucharze zapewnia膰 kontrol臋 w miarach sk艂adniki.

Desery, kt贸re kontroluj膮 apetyt

Oto lista deser贸w, kt贸re s膮 zdrowe, szybkie i zaspokajaj膮 apetyt. Produkty te posiadaj膮 zdrowe cukry lub w odpowiednich ilo艣ciach, dla przyjemno艣ci spo偶ywania deser贸w z poszanowaniem prawid艂owego funkcjonowania Twojego organizmu

Mas艂o orzechowe

Mas艂o orzechowe to zdrowa s艂odycz, kt贸ra przynosi korzy艣ci konsumentowi ze wzgl臋du na wysok膮 warto艣膰 energetyczn膮 i przyjemny s艂odki smak, kt贸ry zaspokaja g艂贸d. Mimo, 偶e w艣r贸d swoich sk艂adnik贸w zawiera cukier i t艂uszcze, jest produktem zdrowym i uniwersalnym. Jest to idealny produkt spo偶ywczy do smarowania i 艂膮czenia z innymi produktami takimi jak czekolada, wanilia, d偶emy, kokos czy przyprawy.

Czekolada z du偶膮 zawarto艣ci膮 kakao

Zdrowe desery mo偶na przygotowa膰 r贸wnie偶 z czekolady, pod warunkiem, 偶e ma ona wysoki procent kakao. Dzieje si臋 tak dlatego, 偶e im wi臋cej kakao, tym mniej t艂uszczu i cukru zawiera czekolada.

Kupuj czekolady, kt贸re zawieraj膮 od 50% do 90% kakao. Mimo, 偶e jest to gorzka czekolada, mo偶na j膮 艂膮czy膰 z innymi produktami lub przyprawami, aby z艂agodzi膰 jej smak.

艢wie偶e lub suszone owoce

Suszone lub dojrza艂e owoce daj膮 takie samo uczucie syto艣ci jak produkty o wysokiej zawarto艣ci cukru, a przy tym s膮 zdrowsze. Produkty takie jak daktyle czy banany s膮 cz臋sto u偶ywane jako zamienniki cukru w wypiekach, aby przygotowa膰 zdrowe desery.

>Locavore: co to jest i co to oznacza

Suszone owoce? R贸wnie偶 z jogurtem

W ramach zdrowego menu deserowego zamie艅 s艂odzone jogurty na jogurty zwyk艂e. Aby zrekompensowa膰 wyeliminowane cukry, zaproponuj swoim klientom spo偶ywanie go z plasterkami owoc贸w lub orzechami

S艂odki smak s艂odkich ziemniak贸w

S艂odki ziemniak to wszechstronny produkt do przyrz膮dzania zdrowych s艂odyczy. Z biegiem lat zosta艂 w艂膮czony do 艣wiata cukiernictwa, b臋d膮c idealnym sk艂adnikiem do produkcji ciast czy nale艣nik贸w. Bulwa ta ma charakterystyczny s艂odki smak, kt贸ry zaspokaja g艂贸d tych, kt贸rzy spo偶ywaj膮 j膮 w ka偶dej postaci

Zdrowe przepisy na desery dla wszystkich grup wiekowych

Zdrowe desery nie maj膮 idealnego klienta, s膮 idealne do zjedzenia o ka偶dej porze dnia, bez wyrzut贸w sumienia. Oto zdrowe i 艂atwe w przygotowaniu desery z ma艂膮 ilo艣ci膮 t艂uszczu i cukru.

Ciasto musli z marchewk膮

Ciasto musli z marchewk膮 to zdrowy deser, idealny dla os贸b, kt贸re nie toleruj膮 laktozy lub nie spo偶ywaj膮 cukr贸w.

Potrzebujesz 120 gram贸w p艂atk贸w owsianych, 50 gram贸w rodzynek, 500 mililitr贸w mleka sojowego, 150 gram贸w startej marchwi, 50 gram贸w migda艂贸w, 艂y偶k臋 soku z cytryny, dwie 艂y偶eczki nasion sezamu, wod臋, s贸l, jogurt i oliw臋 z oliwek.

  • Rozgrzej piekarnik do 200 stopni Celsjusza. We藕 garnek i postaw go na ma艂ym ogniu, aby gotowa膰 marchewk臋 z 艂y偶eczk膮 oliwy z oliwek przez 15 minut
  • Koniecznie wymieszaj i dodaj odrobin臋 wody, je艣li zacznie si臋 klei膰. Po ugotowaniu prze艂o偶y膰 do miski i wymiesza膰 z p艂atkami owsianymi, migda艂ami i rodzynkami
  • Na innej patelni podgrzej mleko z dodatkiem szczypty soli. Zanim si臋 zagotuje, dodaj wszystkie sk艂adniki.
  • Nat艂u艣ci膰 form臋 do pieczenia, wla膰 mas臋 i doda膰 ziarna sezamu jako posypk臋
  • Wstawi膰 do piekarnika i piec przez 12 minut. Przed odformowaniem i pokrojeniem poczekaj, a偶 ostygnie.
  • Na koniec zr贸b sos z jogurtu migda艂owego, soku z cytryny i 艂y偶ki oliwy z oliwek do dekoracji.

Lekki flan jab艂kowy

Lekki flan jab艂kowy to zdrowa s艂odka propozycja, jak raz go spr贸bujesz nie b臋dziesz mog艂a przesta膰 go robi膰, jest pyszny!

W艣r贸d sk艂adnik贸w, kt贸rych b臋dziesz potrzebowa膰, znajdziesz cztery jab艂ka, lask臋 cynamonu, 150 mililitr贸w chudego mleka, cytryn臋, trzy jajka i 150 gram贸w cukru.

  • U偶yj rondelka, aby zrobi膰 karmel. Dodaj 75 gram贸w cukru, p贸艂 szklanki wody i kilka kropel soku z cytryny. Poczekaj, a偶 powstanie karmel i podawaj go w pucharkach z kremem.
  • Zacznij przygotowywa膰 przecier jab艂kowy. Jab艂ka obieramy, skrapiamy sokiem z cytryny i gotujemy z czterema 艂y偶kami wody a偶 do uzyskania puree.
  • Umie艣膰 odt艂uszczone mleko, cynamon i sk贸rk臋 z cytryny w rondelku na ma艂ym ogniu. Doprowadzi膰 do wrzenia, zdj膮膰 z ognia, poczeka膰 a偶 ostygnie i przefiltrowa膰.
  • Wymiesza膰 mleko z mas膮 jab艂kow膮, jajkami i cukrem. Wla膰 mas臋 do miseczek i piec w bain-marie w piekarniku w temperaturze 180 stopni Celsjusza przez 45 minut.

Jogurt sojowy

Je艣li nie tolerujesz laktozy, ale chcesz je艣膰 jogurt, jest dla Ciebie idealna alternatywa. Jogurt sojowy jest idealnym zamiennikiem dla tego pysznego deseru.

Do jego przygotowania potrzebujesz trzech jogurt贸w sojowych, dw贸ch 艂y偶ek br膮zowego cukru, 120 gram贸w p艂atk贸w owsianych, czterech 艂y偶ek miodu, dw贸ch persymon贸w, trzech jajek, granatu i soku z cytryny.

  • Zacznij od oddzielenia bia艂ek od 偶贸艂tek. 呕贸艂tka ubi膰 z 艂y偶kami cukru i dwoma 艂y偶kami miodu. Doda膰 jogurt i dobrze wymiesza膰.
  • Bia艂ka ubi膰 na sztywno i doda膰 do reszty masy. Podawa膰 w foremkach i trzyma膰 w zamra偶arce przez trzy godziny.
  • Umyj persymony i granat. Pokroi膰 w kostk臋, umie艣ci膰 w ma艂ej miseczce i doda膰 sok z po艂owy cytryny.
  • Kiedy jogurty b臋d膮 gotowe, wyjmij je z lod贸wki i u艂贸偶 na wierzchu owoce. Na koniec dodajemy mi贸d i gotowe.
>Techniki wykorzystania worka do dekoracji rur, aby popisa膰 si臋 w kuchni

Orzechowe brownie

Orzechowe brownies to kolejna zdrowa i 艂atwa alternatywa deseru.

Do ich przygotowania potrzebujesz 100 gram贸w mas艂a, 300 gram贸w gorzkiej czekolady, trzech jajek, 200 gram贸w naturalnej fruktozy, 30 gram贸w kakao, orzech贸w i 60 gram贸w m膮ki.

  • Rozgrza膰 piekarnik do 180 stopni. W misce ubij roztopion膮 czekolad臋 z mas艂em.
  • W innej misce ubij jajka z 200 gramami fruktozy, a偶 zg臋stnieje. Po przygotowaniu dodajemy mas臋 czekoladow膮 i 艂膮czymy sk艂adniki. Na koniec dodajemy m膮k臋 i kakao do ubijania i mamy gotow膮 mas臋 brownie.
  • Posmarowa膰 patelni臋, wla膰 mas臋 i rozprowadzi膰 po powierzchni. Dodaj orzechy do smaku i piecz przez 30 minut
  • Wyj膮膰 z piekarnika, ostudzi膰 i wy艂o偶y膰 na talerze, podawa膰 wed艂ug uznania.

Nale艣niki z m膮ki orkiszowej

Nale艣niki z m膮ki orkiszowej s膮 proste w przygotowaniu i zaspokajaj膮 g艂贸d ju偶 po zjedzeniu kilku sztuk.

Przepis zawiera 250 gram贸w m膮ki orkiszowej, dwa jajka, s贸l, opcjonalnie cukier, 500 gram贸w mleka i 艂y偶k臋 sto艂ow膮 oliwy z oliwek.

  • Dodaj wszystkie sk艂adniki do miski i wymieszaj, a偶 si臋 ca艂kowicie po艂膮cz膮. Pozw贸l ciastu odpocz膮膰 przez 30 minut, a nast臋pnie u偶yj.
  • Smarujemy patelni臋, na kt贸rej b臋dziemy przygotowywa膰 nale艣niki i nak艂adamy du偶膮 艂y偶k臋 ciasta, rozprowadzaj膮c je tak, aby pokry艂o ca艂膮 powierzchni臋. Kiedy zacznie si臋 br膮zowi膰, odwr贸膰 nale艣nik, aby usma偶y膰 drug膮 stron臋 i podawaj na talerzu.
  • Podawaj nale艣niki z mas艂em orzechowym, domowym mas艂em kakaowym lub cz膮stkami owoc贸w.

Zdrowe lody

Je艣li chcesz zrobi膰 zdrowe lody, potrzebujesz zwyk艂ego jogurtu greckiego, kakao w proszku, mro偶onego banana, cynamonu i mas艂a orzechowego.

  • Aby rozpocz膮膰 robienie lod贸w, umie艣膰 zamro偶onego banana w blenderze i zmiksuj go, a偶 uzyskasz krem. Doda膰 reszt臋 sk艂adnik贸w, wymiesza膰 do uzyskania jednolitej konsystencji, podawa膰 w pojemniku z pokrywk膮 i zamrozi膰.
  • Je艣li chcesz u偶y膰 jakiegokolwiek innego jogurtu, to dobrze, ale grecki jogurt jest preferowany, aby tw贸j zdrowy przysmak by艂 kremowy.
  • Aby udekorowa膰 lody, dodaj dodatki, takie jak cynamon, wi贸rki ciemnej czekolady, rozdrobniony kokos, orzechy lub mas艂o orzechowe.

Krem kakaowy jako zdrowy deser

Je艣li chcesz u偶y膰 kremu kakaowego, pami臋taj, aby do zdrowych deser贸w u偶ywa膰 tego domowej roboty.

Do przygotowania w艂asnego kremu kakaowego potrzebujesz 150 mililitr贸w p贸艂t艂ustego mleka, 120 gram贸w niesolonych pra偶onych orzech贸w laskowych, sze艣ciu daktyli, 艂y偶eczki oleju kokosowego i trzech 艂y偶ek kakao w proszku.

  • Za pomoc膮 blendera zmiksuj 120 gram贸w orzech贸w laskowych, a偶 powstanie z nich olej . W mi臋dzyczasie, pozw贸l daktylom odpocz膮膰 w mleku.
  • Po ich rozgnieceniu dodajemy wszystkie sk艂adniki i mieszamy do uzyskania jednolitego kakaowego kremu

Ciasteczko owsiane

Ciasteczka owsiane to zdrowy deser, kt贸rego wykonanie nie wymaga du偶ej ilo艣ci sk艂adnik贸w i czasu. Potrzebujesz tylko 60 gram贸w p艂atk贸w owsianych, dwa banany i dodatki.

  • Rozgrzej piekarnik do 180 stopni Celsjusza. W mi臋dzyczasie, we藕 misk臋 i rozgnie膰 banany widelcem.
  • Dodajemy p艂atki owsiane, nak艂adamy dowolne dodatki i mieszamy, tworz膮c kulki z masy.
  • Umie艣膰 kulki na blasze do pieczenia i piecz przez 20 minut lub do uzyskania z艂otego koloru. Wyjmij z piekarnika, pozw贸l im ostygn膮膰 i s膮 gotowe do jedzenia.

Talerzyki do serwowania zdrowych deser贸w

Aby dope艂ni膰 jako艣膰 Twoich zdrowych deser贸w, potrzebujesz idealnych naczy艅 do serwowania.

W Monouso, naszym sklepie internetowym, znajdziesz r贸偶norodne talerze i miniatury, aby艣 m贸g艂 poda膰 swoje zdrowe desery z najlepsz膮 prezentacj膮.

W sekcji p艂yt mo偶na wybra膰 ten, kt贸ry najlepiej pasuje do Ciebie w艣r贸d r贸偶nych kszta艂t贸w, rozmiar贸w i kolor贸w.
Je艣li chodzi o plastikowe miniatury, znajdziesz 艂y偶ki, tace, kubki, talerze, wanny, torby i szyszki. Figurki z tych miniatur nadadz膮 niepowtarzalny wygl膮d dekoracji Twoich zdrowych deser贸w.

Dodaj komentarz

Tw贸j adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola s膮 oznaczone *

BASIC DATA PROTECTION INFORMATION

Responsible: Envalia Group, S.L.

Purpose: Gestionar las solicitudes realizadas a trav茅s del sitio web, enviar comunicaciones comerciales y, en su caso, compras en l铆nea.

Legitimation: Consentimiento del interesado.

Recipients: Los datos s贸lo se transmiten a los proveedores que tienen una relaci贸n contractual con Monouso.

Rights: Acceso a, Correcci贸n, cancelaci贸n, oposici贸n y otros derechos como se explica en la 鈥淚nformaci贸n adicional鈥.

Additional information: You can find additional and detailed information on data protection in our privacy policy