Zapobiegaj temu, by okres poza sezonem zabił Twój biznes

Niski sezon dotyka większość firm, niezależnie od rodzaju działalności. Dla każdej firmy jest to wyzwanie, którym trzeba zarządzać i wygrywać. Dziś istnieją narzędzia marketingowe, które mogą pomóc w tym zadaniu.
Istnieją również techniki specyficzne dla świata hotelarstwa, które mogą być przydatne, aby ten spadek konsumpcji nie wpłynął na biznes. Ich znajomość jest ważna dla każdego, kto zarządza lokalem gastronomicznym.
Musisz wziąć się do pracy i znaleźć sposób na to, by niski sezon nie zniszczył całej ekonomii Twojego biznesu. Dowiedz się, jak go odwrócić i sprawić, by działał na Twoją korzyść!
¿Qué encontrarás en este artículo?
Niski sezon: przeanalizuj, które to miesiące, w których generujesz najmniejsze przychody.
Lepiej mieć świadomość niskiego sezonu przez cały rok, aby móc odpowiednio wcześnie zaplanować strategie radzenia sobie z nim. Dlatego tak istotne jest wykrycie, w których miesiącach sezonu niskiego zużycie energii jest najmniejsze.
Dlatego przed podjęciem jakichkolwiek działań należy koniecznie usiąść i pomyśleć:
- Które miesiące są najbardziej dotknięte sezonem niskich przychodów w mojej firmie?
- Czy wszystkie te miesiące są dotknięte w ten sam sposób?
- Co jest powodem, że nie mam takich przychodów jak w ciągu reszty roku?
Celem odpowiedzi na te pytania jest uzyskanie jaśniejszego obrazu Twojej działalności. Będziesz wtedy w stanie wykryć swoje “mocne” i “słabe” strony. Jest to kluczowe w marketingu, jeszcze zanim zaczniesz stosować jakąkolwiek strategię.
Wskazówki, jak zwiększyć swój wpływ
Jeśli chcesz zwiększyć sprzedaż swojej restauracji poza sezonem, musisz podjąć działania z wyprzedzeniem. Pomocne mogą być takie zasoby jak oferty specjalne, rabaty i promocje.
Media takie jak sieci społecznościowe i Twoja strona internetowa są również podstawą do utrzymywania kontaktu z klientem. To Twoi najlepsi sprzymierzeńcy w przekazywaniu wiadomości i czynieniu siebie widocznym.
Poniżej znajduje się lista wskazówek, które pomogą Ci zwiększyć swój wpływ.
Zachęcanie do dostarczania
W przypadku restauracji i lokali gastronomicznych niskie sezony kojarzą się zazwyczaj z miesiącami zimowymi lub niskimi temperaturami. Konsumenci mniej wychodzą na zewnątrz i są bardziej skłonni do pozostania w domu.
Z tego powodu dobrym działaniem jest zwiększenie i promocja usługi dostawy w tych miesiącach. Możesz zaproponować specjalne dania dla osób zamawiających w domu lub specjalny rabat.
Skup się na mediach społecznościowych
Sieci społecznościowe umożliwiają interakcję i stałą komunikację z użytkownikami. Możesz je wykorzystać na swoją korzyść. Odpowiadaj na pytania swoich potencjalnych klientów, oferuj im nowości i bądź uważny na ich komentarze.
W miesiącach z mniejszą liczbą wizyt w Twojej restauracji, sieci społecznościowe mogą zadziałać “magicznie” w Twoim biznesie, aby zwiększyć sprzedaż. Robienie codziennie postów z nowymi daniami, nowymi usługami czy promocjami może dać dobre rezultaty.
Uczyń siebie obecnym na portalach społecznościowych. Za ich pośrednictwem klienci będą mogli komunikować się z Tobą, a Ty z nimi. Dadzą ci znać, czego chcą, a ty będziesz mógł znaleźć sposoby na ich zaspokojenie.
Śledź najnowsze trendy gastronomiczne
Trzeba być świadomym trendów gastronomicznych przez cały rok, aby świadczyć lepsze usługi. W miesiącach pozaszczytowych trzeba zwrócić na nie jeszcze większą uwagę.
Istotne jest, aby wiedzieć, czego konsumenci szukają na portalach społecznościowych i w internecie. W ten sposób poznasz ich preferencje i będziesz mógł zaproponować im dania zgodne z nimi.
Kluczowe jest dostosowanie swojej oferty gastronomicznej do tego, co jest trendy. Na przykład, jeśli weganizm jest tematem zainteresowania, powinieneś mieć w swoim menu dostawczym dania wegańskie.
Email marketing to kolejna bardzo przydatna technika, która przybliży Cię do Twoich klientów. Dzięki temu możesz pokazać im, co nowego czeka na nich w ciągu roku. Możesz go wykorzystać do wzmocnienia komunikacji z klientami.
Oferowanie promocji i rabatów
Promocje i rabaty są wiecznie żywym zasobem. Trzeba o nich pomyśleć z wyprzedzeniem. Jeśli są specjalne daty, takie jak Walentynki, pokaż swoim klientom, że masz dla nich specjalną ofertę.
Możesz również dać zróżnicowane zniżki w określonych porach dnia, aby odwiedzili Cię i, z kolei, zaoszczędzili pieniądze. Program punktowy to kolejny sposób na zachęcenie ich do przyjścia do Twojej restauracji.
PODSTAWOWE INFORMACJE O OCHRONIE DANYCH OSOBOWYCH
Przeznaczenie: Gestionar las solicitudes realizadas a través del sitio web, enviar comunicaciones comerciales y, en su caso, compras en línea.
Prawa: Acceso a, Corrección, cancelación, oposición y otros derechos como se explica en la “Información adicional”.
Odbiorcy: Los datos sólo se transmiten a los proveedores que tienen una relación contractual con Monouso.
Legitymizacja: Consentimiento del interesado.
Odpowiedzialny: Envalia Group, S.L.
Informacje dodatkowe: You can find additional information on data protection in our privacy policy