Slogan dla restauracji: siła chwytliwej frazy

Slogan

Slogan restauracji to bardzo przydatne narzędzie marketingowe dla Twojej firmy. Celem jest przekazanie w jednym zdaniu wartości lub właściwości swojego lokalu, aby przyciągnąć uwagę większej liczby klientów i stworzyć wizerunek, z którym klienci (i potencjalni klienci) się łączą.

Aby slogan działał, powinien podkreślać cechy wyróżniające, które definiują to, co najlepsze w Twojej firmie. Powinien być również prosty i podsumowywać w jak największym stopniu to, co Twoja restauracja ma do zaoferowania: co sprawia, że Twoja restauracja jest inna, wyjątkowa.

Może się to wydawać skomplikowanym zadaniem i tak naprawdę nie jest łatwo podsumować w kilku słowach istotę swojej działalności lub niektóre z jej gwiazdkowych usług. Łatwiej jest, jeśli wiesz, jakie są kluczowe elementy dobrego sloganu, skąd czerpać pomysły i kilka udanych przykładów, które mogą Cię zainspirować.

Czym jest slogan?

Slogan to krótka, nieskomplikowana fraza, która jest używana jako hasło promocyjne dla firmy. Zazwyczaj jest prosty i łatwy do zapamiętania. RAE dodaje, że jest to krótka i oryginalna formuła.

Są one często wykorzystywane w marketingu w kampaniach reklamowych i wyborczych. W dziedzinie gastronomii mają na celu podkreślenie cech charakterystycznych restauracji i przekazanie zaufania i doświadczenia potencjalnym gościom.

Te chwytliwe frazy promujące restauracje mają nie więcej niż siedem lub osiem słów. Wynika to z faktu, że muszą być łatwe do zapamiętania, a jasne jest, że im bardziej są bezpośrednie, tym łatwiej jest stworzyć wpływ, który sprawi, że będą łatwo zapamiętywane. Oczywiście są wyjątki. Nie ma wątpliwości co do sukcesu słynnego sloganu: “Some things money can’t buy, for everything else, Mastercard”.

W tych kilku słowach powinieneś opowiedzieć o swoich usługach (korzyściach, a nie treści), atmosferze lokalu itp. Coś, co przekona, zaskoczy lub naw iąże kontakt z klientami.

Charakterystyka dobrego sloganu dla restauracji

Slogany tworzone do wykorzystania w kampaniach reklamowych muszą być w stanie przyciągnąć uwagę ludzi. Aby to zrobić, te zwroty promujące żywność i gastronomię oraz zakłady hotelarskie:

  • Muszą byćoryginalne. W ten sposób nie będą mylone ze sloganami innych marek.
  • Mogą wykorzystywaćzasoby literackie, aby być bardziej interesujące lub chwytliwe, takie jak rymy, onomatopeje, metafory, aliteracje, między innymi. Mogą również zawierać odrobinę humoru, ale należy uważać z tym lub z sarkazmem, ponieważ może to przynieść efekt przeciwny do zamierzonego.
  • Jeśli mają czasownik, może to nadać siłę i ruch sloganowi restauracji.
  • Powinny być zwięzłe i bezpośrednie, tak aby publiczność czuła się komfortowo i identyfikowała się z tym, co czyta i chciała przyjść do Twojej restauracji.
  • Mogąnawiązywać do korzyści, które odróżniają cię od konkurencji.
  • Powinny byćponadczasowe i łatwe do zapamiętania (aby można je było szybko skojarzyć z marką bez żadnych wątpliwości).
  • Odwołuj siędo emocji: czynnik emocjonalny odgrywa ważną rolę w podejmowaniu decyzji przez odbiorców.

Te wskazówki są ważne, aby uniknąć najgorszych błędów, które można popełnić podczas opracowywania nowego sloganu dla restauracji. Wśród nich:

  1. Bardzo długi slogan (im dłuższy slogan, tym bardziej mylący i rozmyty)
  2. Bardzo fajny slogan, który nie ma nic wspólnego z Twoją firmą
  3. Slogan, który przypomina inną markę/restaurację
  4. Slogan , który jest trudny do zrozumienia (niejasna gra słów, sarkazm, humor)

Przydatność sloganu w restauracji

dlaczego potrzebujesz sloganu dla swojej restauracji? Konkurencja jest obecnie tak silna, że każdy element, który pomaga się wyróżnić, zawsze będzie pozytywny. Slogan może dostarczyć znacznie więcej informacji niż nazwa restauracji, a co ważniejsze, może ją uzupełniać, podkreślając wartości lub usługi, które przyciągają uwagę potencjalnych klientów.

Dlatego ważne jest, aby miał charakter. Slogan dla restauracji typu fast food nie będzie taki sam jak slogan dla domowej kuchni. To samo dotyczy rodzaju kuchni: hiszpańska, meksykańska, włoska, amerykańska? Musisz wydrukować to, co wyróżnia Cię w Twoim kontekście i nadać temu osobowość w tych kilku słowach.

Możesz użyć tego sloganu dla restauracji na swoich profilach w sieciach społecznościowych, na swojej stronie internetowej, na stronach portalu z recenzjami, na odzieży swoich pracowników i sitodruku na opakowaniach na wynos (tekturowe kubki z pokrywkami do kawy, pudełka na jedzenie na wynos itp.) Będąc świeżym i prostym, każdy szybko rozpozna Twoją firmę, gdy będzie towarzyszyć reklamom w mediach lub sieci.

Kiedy zrezygnować ze sloganu?

Slogany mogą być używane przez wiele lat. W najlepszym wypadku wtopi się on w tożsamość firmy i nawet jeśli z czasem przestaniesz go używać, klienci zawsze będą go pamiętać.

Jak stworzyć slogan, który przyciągnie klientów do Twojej restauracji?

Głównym celem każdego sloganu jest przyciągnięcie uwagi ludzi i sprawienie, by się go nauczyli. W rezultacie zwiększy się liczba rezerwacji i odwiedzin. Istnieje dość bezpośredni związek między rozgłosem a sukcesem.

Bez względu na to, czy restauracja jest małym start-upem, wykwintną restauracją czy siecią, tworzenie sloganu jest takie samo dla wszystkich rodzajów lokali gastronomicznych.

Aby stworzyć idealny slogan, który pomoże Twojej firmie wygenerować więcej odwiedzin i sprawi, że stanie się popularna w Twoim mieście, postępuj zgodnie z poniższymi zaleceniami:

Zwięzły, oryginalny i powiązany z nazwą

Im krótsze i bardziej zwięzłe slogany, tym łatwiej je zapamiętać. Sprawdzenie tego jest bardzo proste: spróbuj pomyśleć o sloganach, które pamiętasz (z restauracji lub jakiegokolwiek innego sektora). Większość, jeśli nie wszystkie, to prawdopodobnie bardzo krótkie, chwytliwe zdania, które utkwiły ci w pamięci (takie jak “Uwielbiam to” lub “Sekret tkwi w cieście”). Dlatego zaleca się, aby slogan składał się z siedmiu słów lub mniej.

Odróżnij się od konkurencji

Równie ważne jest, aby slogan był krótki, jak i oryginalny. Powinieneś stworzyć swój slogan od podstaw, w oparciu o cechy lub usługi swojej restauracji. Pomysły na slogany dla restauracji można nawet czerpać z recenzji klientów lub opinii własnego zespołu.

Jeśli stworzysz slogan, który jest podobny do sloganu innej firmy, potencjalni klienci mogą się pomylić i przyznać rację temu, który był pierwszy. Plagiat może również rozprzestrzenić się wirusowo i stanowić negatywny rozgłos dla Twojej restauracji. Nie oznacza to, że nie powinieneś studiować konkurencji: spójrz na formuły, które działają najlepiej, aby uzyskać inspirację.

Po opracowaniu kilku propozycji upewnij się, że nikt inny nie ma takiego sloganu. W tym celu wystarczy przeprowadzić kilka wyszukiwań w wyszukiwarkach internetowych. Jeśli chcesz zarejestrować slogan jako znak towarowy, musisz złożyć wniosek w SPTO (Hiszpański Urząd Patentów i Znaków Towarowych) w ten sam sposób, w jaki zarejestrowałeś nazwę swojej firmy.

Skieruj swój slogan do odbiorców

Zanim zaczniesz generować pomysły na stworzenie swojego sloganu, powinieneś pamiętać o typie publiczności, którą przyciąga Twój zakład. Niezależnie od tego, czy prowadzisz restaurację targową, meksykańską, sushi czy dla smakoszy, powinieneś spróbować promować swoje mocne strony za pomocą tych zwrotów, aby polecić restaurację.

Jeśli znasz tę publiczność, możesz użyć odpowiednich słów, aby przekonać i przyciągnąć ich do swojej restauracji. Innymi słowy, jeśli zwrócisz się bezpośrednio do grupy docelowej, Twoja wiadomość będzie bardziej skuteczna.

Przekazuj pozytywną wiadomość

Pozytywne komunikaty w sloganach restaura cyjnych są łatwiejsze do zapamiętania, ponieważ pozostawiają doskonałe pierwsze wrażenie o firmie.

Dlatego też, jeśli napiszesz pozytywną i radosną wiadomość, ludzie będą mieli tego rodzaju odczucia, gdy wejdą do Twojej firmy i zachowają dobre usposobienie podczas obsługi (nikt nie przedstawia się, podkreślając swoje negatywne cechy, prawda?).

Proces tworzenia sloganu

Jeśli zdecydowałeś się stworzyć własny slogan restauracji, najlepszą opcją jest zebranie zespołu i zrobienie z tego zadania grupowego (kuchnia, administracja, marketing).

Triunfa con tu eslogan para restaurante

W takich przypadkach bardzo często rozpoczyna się od sesji burzy móz gów, w której wszyscy uczestniczą , definiując restaurację w kilku słowach, wskazując przymiotniki, które przypominają im restaurację lub wymieniając wyjątkowe usługi lub produkty. Ważne jest, aby zapisać wszystkie informacje, które są omawiane, ponieważ główne słownictwo dla sloganu będzie pochodzić z tego.

Innym sposobem jest zrobienie tego na piśmie: każdy powinien zapisać słowa, za pomocą których odnosi się do pracy wykonanej w każdym z obszarów działalności firmy. Powinni również zapisać wartości i wrażenia, a nawet hasła o dużej sile oddziaływania, promujące typowe dania z menu. Gdy wszystkie listy zostaną ukończone, podkreśl najczęściej powtarzające się słowa i wybierz te, które Twoim zdaniem najlepiej definiują Twoją firmę.

Po zebraniu informacji napisz różne zdania z wybranymi słowami, aby mieć różne opcje i poddaj je pod głosowanie z resztą pracowników restauracji. Głosowanie nie tylko daje szerszą wizję, ale także tworzy spójność i poczucie przynależności do zespołu.

Slogan gastronomiczny, który jest najbardziej chwytliwy lub zapamiętany przez pracowników po tygodniu głosowania, będzie tym, który zacznie promować Twoją firmę.

Jeśli świetna fraza nie pojawi się za pierwszym razem, nie zniechęcaj się. Usiądź ponownie ze swoimi pracownikami, aby ocenić nowe opcje.

Jaki slogan pamiętasz?

Istnieją tysiące sloganów na całym świecie, ale niewielu udało się wygenerować wpływ potrzebny do przetrwania.

Niektóre z udanych przykładów wymienionych poniżej pomogą ci określić ich cechy i wyodrębnić szczegóły, które mają ze sobą wspólnego (pomimo oferowania innych produktów niż twoje).

Podążanie za przykładem dużych firm, którym udało się wyróżnić dzięki świetnym sloganom, jest przydatne, aby zrozumieć, jakiego rodzaju sloganu szukasz. Nie jest to łatwe zadanie, ale im się udało:

  • La chispa de la vida (Iskra życia), Coca-Cola
  • Kochamto, McDonald’s
  • Think green, Heineken
  • Ponieważ jestem tego wart, L’Oréal
  • Nie możesz zjeśćtylko jednego, Lay’s
  • Wróć do domu na święta, El Almendro
  • czy lubisz prowadzić, BMW
  • Grillowane smakuje lepiej, Burger King
  • Nie opuszczacię, Rexona.
  • Kiedy się napijesz, nie ma końca, Pringles
  • Jeśli go nie używasz, sprzedaj go, Wallapop
  • Aby polizaćpalce, KFC
  • Marka najczęściej używana przez dentystów, Oral-B
  • Prawdopodobnie najlepsze piwo na świecie, Carlsberg
  • Dobre smakuje dobrze, Pescanova

Slogan: przykłady dla restauracji

Aby dać ci pomocną dłoń, wykazaliśmy się kreatywnością i wymyśliliśmy serię krótkich, łatwych do zapamiętania sloganów, które mogą zainspirować cię do rozpoczęcia burzy mózgów. Ważne jest, aby Twój slogan był bardzo osobisty, aby przemawiał do Twojej firmy. Jednak nigdy nie zaszkodzi mieć pod ręką kilka rodzajów sloganów restauracyjnych, z których można czerpać inspirację. Aby uczynić to ćwiczenie inspiracji bardziej realnym, umieść nazwę swojej restauracji przed każdym przykładem: Restauracja Gokuraku, z Orientu z miłością (dla japońskiej restauracji). Inne:

  • Suck it: dla sloganu finger foods, takich jak food truck, dobrym pomysłem jest podkreślenie cechy charakterystycznej tych potraw.
  • Happy barbecues : w przypadku sloganu restauracji grillowej lub argentyńskiej, pomyśl o produkcie, grillu lub sosach, aby stworzyć swój slogan.
  • Where you come to enjoy : w przypadku sloganu związanego z domowym jedzeniem należy pamiętać o emocjach, domu i tradycji.
  • Tam,gdzie czas leci: w przypadku sloganu restauracji szybkiej obsługi, szukaj dynamizmu, zabawy, ruchu.
  • Grill zawsze gotowy lub Zawiąż węzeł z naszymi hamburgerami: w przypadku sloganu amerykańskiej restauracji mów o jej produktach, stylu, a nawet używaj stereotypów.
  • Menu, któremu nie można odmówić: w przypadku sloganów dla włoskich restauracji można nawiązać do mafii, tak jak zrobiliśmy to w tym przykładzie, parafrazując słynny wers z Ojca chrzestnego.
  • Od sushi do nieba: w tym sloganie dotyczącym chińskiego jedzenia wykorzystaliśmy kultowe hiszpańskie powiedzenie.
  • Entre rollitos anda el juego: i jak pięknie ten slogan dla chińskiej restauracji przekształca tytuł klasycznej sztuki Zorrilli.
  • Nieświeże, ale bardzo świeże: slogan dla restauracji poke mógłby doskonale wyglądać w ten sposób, ponieważ podkreśla świeżość surowych i naturalnych składników.

Stworzenie sloganu dla restauracji wymaga czasu: burzy mózgów, nakreślenia opcji… Najważniejsze jest, aby mieć jasność co do rodzaju kuchni, którą prezentujesz, cech, które chcesz podkreślić i z czego chcesz być znany. Mając to na uwadze i wszystkie wskazówki dotyczące wyboru idealnego sloganu gastronomicznego, które przedstawiliśmy w tym artykule, jesteśmy pewni, że odniesiesz sukces z wybranym sloganem.

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

PODSTAWOWE INFORMACJE O OCHRONIE DANYCH OSOBOWYCH

Przeznaczenie: Gestionar las solicitudes realizadas a través del sitio web, enviar comunicaciones comerciales y, en su caso, compras en línea.

Prawa: Acceso a, Corrección, cancelación, oposición y otros derechos como se explica en la “Información adicional”.

Odbiorcy: Los datos sólo se transmiten a los proveedores que tienen una relación contractual con Monouso.

Legitymizacja: Consentimiento del interesado.

Odpowiedzialny: Envalia Group, S.L.

Informacje dodatkowe: You can find additional information on data protection in our privacy policy

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Monouso Blog
Privacy Overview

This website uses cookies so that we can provide you with the best user experience possible. Cookie information is stored in your browser and performs functions such as recognising you when you return to our website and helping our team to understand which sections of the website you find most interesting and useful.