Rozwój działalności restauracyjnej poza lokalem przedsiębiorstwa

Crecimiento del negocio off-premise en restauración

Czy wiesz , że pojęcia drive-thru, take away, delivery i pickup odnoszą się do usług świadczonych poza lokalem przedsiębiorstwa?

W tym artykule wyjaśnimy, na czym polega ten system biznesowy, jakie ma zalety i jakie stawia wyzwania, a także podamy kilka wskazówek, które pomogą Ci go uruchomić.

Co to jest biznes off premise?

Czym jest działalność off-premise?

Off-premise obejmuje wszystkie usługi restauracyjne, aby zaoferować opcje dla klientów, którzy chcą konsumować poza lokalem.

Wiele restauracji włącza niektóre z tych usług do swojej oferty, aby uzupełnić swoją tradycyjną usługę on-premise. Inne firmy działają wyłącznie w oparciu o te strategie, nie oferując obsługi stołów w lokalu.

Chociaż te usługi off-premise różnią się od siebie, wszystkie gwarantują znaczne zyski dla firm. I każdego dnia coraz więcej lokali decyduje się na oferowanie jednej z tych opcji.

Zalety stosowania usług off-premise

Niektóre restauracje traktowały usługi off-premise jedynie jako sposób na generowanie dodatkowych przychodów.

Jednak w trakcie konfrontacji odkryto, że mogą one robić znacznie więcej, ponieważ dla dużej części sektora było to główne źródło zysku. Innymi słowy, pozwala być bardziej elastycznym i przygotowanym na zmieniające się trendy rynkowe.

To tylko jedna z wielu zalet korzystania z tego rodzaju usług, ale jeśli uda Ci się je prawidłowo wdrożyć, możesz przekształcić swój biznes w przykład dla innych hotelarzy i zwiększyć swoją sprzedaż.

czy chcesz poznać wszystkie zalety i wady usług off premise?

Jest to opłacalne

Godnym uwagi punktem usług off premise jest ich opłacalność, ponieważ jest to niewątpliwie doskonały sposób na zmniejszenie kosztów.

Pozwala na zmniejszenie kosztów w zakresie menu, ponieważ nie wszystkie potrawy nadają się do usług off premise. Zaleceniem jest wybranie tych idealnych, które zostaną przetransportowane. Stwórz małe, ale przyciągające wzrok menu.

Dzięki dopracowaniu opcji menu będziesz potrzebował mniej składników, skupisz się na bardziej efektywnym menu dla tej usługi i, tak długo jak będziesz do tego dążył, twoi dinerzy otrzymają swoje dania z podobną prezentacją do tej, którą oferujesz w swoim lokalu.

Jest to usługa ciesząca się dużym zainteresowaniem klientów

Ludzie zazwyczaj czerpią przyjemność z odwiedzania restauracji, jednak usługi off premise mają ogromne znaczenie i cieszą się niesamowitą popularnością, ponieważ są niezwykle przydatne w codziennym życiu każdego klienta.

Każdy z nas może mieć męczący dzień lub mało wolnego czasu. Usługi off-premise to szybkie i skuteczne rozwiązanie.

Dzięki prostemu dostępowi do aplikacji, kontaktowi z firmą lub zatrzymaniu się bez wysiadania z samochodu, klienci mogą cieszyć się swoimi ulubionymi potrawami w kilka minut.

Dodatkowo, brak tej usługi może popchnąć niektórych klientów do zamawiania jedzenia z innych restauracji. Jeśli więc nie masz usługi “na wynos”…. pomagasz konkurencji!

Zainwestuj w tę dynamikę i nie pozwól, by choć jeden klient prześlizgnął się przez szczeliny.

Wymagają niewiele miejsca na swój rozwój

Usługi off-premise do prowadzenia swojej działalności potrzebują jedynie przestrzeni kuchennej i pakowej, w przeciwieństwie do tradycyjnego modelu gastronomicznego, który wymaga również powierzchni do obsługi stołów.

Nie musisz inwestować w dodatkowe meble do miejsc pracy ani podejmować dużego wysiłku w celu udekorowania niewidocznej części lokalu. Wystarczy, że popracujesz nad wizerunkiem niewielkiej przestrzeni, którą rezerwujesz do obsługi swoich klientów.

Wyzwania związane z off premise w branży restauracyjnej

Wyzwania off-premise w branży gastronomicznej

Usługi off premise stawiają kilka wyzwań podczas ich wdrażania, ale nie martw się, bo nie są to wyzwania niemożliwe do pokonania.

Poznaj z nami wyzwania, z którymi możesz się spotkać wchodząc w biznes off premise i dowiedz się, jak je pokonać.

Duża konkurencja

Wiele restauracji włączyło ten rodzaj usług. W związku z tym naturalne byłoby, gdybyś miał kilka lokali jako konkurencję.

Najlepszym sposobem na przeciwdziałanie skutkom konkurencji jest oferowanie czegoś innowacyjnego i innego niż reszta.

Klienci są zmęczeni tymi samymi starymi restauracjami. Stwórz inną i oryginalną propozycję pod względem składników, opakowania i systemu dostaw, która przyciągnie uwagę Twoich potencjalnych klientów i zachęci ich do wybrania Ciebie zamiast reszty lokali.

Oprzyj się na swoich klientach. Zapytaj ich, co im się podoba w Twojej restauracji, a nawet – bez obaw – jakie aspekty zmieniliby, gdyby mieli taką możliwość.

W ten sposób możesz budować swój nowy biznes mając na uwadze ich opinie.

Mała kontrola nad doświadczeniem klienta

Kiedy oferujesz usługę poza lokalem, posiadanie kontroli nad doświadczeniem i opiniami klientów jest bardziej skomplikowane.

W tradycyjnej restauracji możesz podchodzić do klientów stolik po stoliku i pytać ich o poziom zadowolenia z jedzenia i obsługi. Możesz nawet natychmiast naprawić wszelkie problemy, które się pojawią.

Jednak kiedy jedzenie opuszcza Twój lokal, musisz znaleźć inne sposoby na uzyskanie tych informacji i upewnić się, że dostawy są realizowane prawidłowo, zwłaszcza jeśli dopiero zaczynasz.

Upewnij się, że Twoje dania opuszczają kuchnię w dobrym stanie i prezentacji oraz upewnij się, że produkt jest wysyłany i odbierany w odpowiednim czasie.

Potrawy muszą mieć odpowiednią temperaturę, wykorzystywać świeże składniki, być podawane w szczelnych pojemnikach i być produktem wysokiej jakości, którego oczekuje klient.

Dodatkowo zalecamy stałe sprawdzanie komentarzy i recenzji. Możesz również współpracować z innymi aplikacjami lub wygenerować własny formularz satysfakcji online, aby uzyskać obiektywne i bezpośrednie opinie od osób, które korzystają z Twoich usług poza lokalem.

Koszty aplikacji dostawczych

Aplikacje z dostawą do domu to sposób dla Twoich potencjalnych klientów na zapoznanie się z Twoją ofertą gastronomiczną i zamówienie Twoich potraw. Co więcej, powinieneś być obecny we wszystkich z nich, ponieważ są one najczęściej wykorzystywane przez Twoją grupę docelową i tam też znajduje się Twoja konkurencja.

Są one rozwiązaniem, nie ma co do tego wątpliwości, ale stanowią również problem kosztowy dla restauracji, ponieważ musisz im zapłacić od 15 do 30% zysku, który osiągasz z każdego zamówienia.

Nie korzystaj tylko z tych platform. Zaoferuj swoim klientom inne alternatywy składania zamówień, takie jak kontaktowanie się z Tobą poprzez telefon, stronę internetową lub media społecznościowe.

Dowiedz się więcej o innych powiązanych terminach w naszym Słowniku hotelarstwa i gastronomii.

Najczęściej zadawane pytania

Czym są usługi off-premise?

Off-premise obejmuje wszystkie usługi restauracyjne, aby zaoferować opcje dla klientów, którzy chcą konsumować poza lokalem.

Jakie są zalety usług off-premise?

Są opłacalne, cieszą się dużym popytem wśród klientów i wymagają niewielkiej przestrzeni do zagospodarowania.

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

PODSTAWOWE INFORMACJE O OCHRONIE DANYCH OSOBOWYCH

Przeznaczenie: Gestionar las solicitudes realizadas a través del sitio web, enviar comunicaciones comerciales y, en su caso, compras en línea.

Prawa: Acceso a, Corrección, cancelación, oposición y otros derechos como se explica en la “Información adicional”.

Odbiorcy: Los datos sólo se transmiten a los proveedores que tienen una relación contractual con Monouso.

Legitymizacja: Consentimiento del interesado.

Odpowiedzialny: Envalia Group, S.L.

Informacje dodatkowe: You can find additional information on data protection in our privacy policy

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Monouso Blog
Privacy Overview

This website uses cookies so that we can provide you with the best user experience possible. Cookie information is stored in your browser and performs functions such as recognising you when you return to our website and helping our team to understand which sections of the website you find most interesting and useful.