fbpx

Restauracja SWOT: naucz si臋 jak to zrobi膰

Pierwsze kroki przedsi臋wzi臋cia s膮 skomplikowane, poniewa偶 to one wyznaczaj膮 przysz艂o艣膰 restauracji, wi臋c trzeba podejmowa膰 w艂a艣ciwe decyzje, aby nie mie膰 problem贸w w d艂u偶szej perspektywie. W tym aspekcie pomocna mo偶e by膰 analiza SWOT Analiza SWOT jest wa偶nym narz臋dziem wykorzystywanym do identyfikacji pewnych aspekt贸w, takich jak mocne strony, szanse, s艂abo艣ci i zagro偶enia, kt贸re pomagaj膮 w podejmowaniu decyzji i stosowaniu strategii w biznesie.Dowiedz si臋 , jak stworzy膰 w swojej restauracji matryc臋 SWOT, jak stosowa膰 jej strategie w swojej restauracji i osi膮gn膮膰 sukces.

Co to jest restauracja SWOT?

驴Qu茅 es FODA de un restaurante?Jak wspomniano powy偶ej, analiza SWOT to mocne strony, zagro偶enia, s艂abe strony i szanse, jakie ma ka偶da firma.Metoda ta polega na tym, aby wiedzie膰, jakie s膮 wewn臋trzne i zewn臋trzne czynniki, kt贸re w r贸偶ny spos贸b b臋d膮 wp艂ywa膰 na rozw贸j Twojej firmy.Maj膮c te dane w r臋ku, zaczniesz opracowywa膰 strategie radzenia sobie z zagro偶eniami, minimalizowania s艂abo艣ci, wykorzystywania szans i jak najlepszego wykorzystania swoich mocnych stron.Zobaczmy, jeden po drugim, elementy, kt贸re s膮 cz臋艣ci膮 matrycy DOFA lub SWOT, w obu przypadkach m贸wimy o tym samym.

Mocne strony

Mocn膮 stron膮 restauracji s膮 pozytywne czynniki, kt贸re maj膮 Pa艅stwo w swojej dzia艂alno艣ci.Aby go 艂atwo zidentyfikowa膰, mo偶na by zada膰 sobie pytanie, co oferuj臋 i jaka jest r贸偶nica mi臋dzy mn膮 a reszt膮?W tym przypadku zidentyfikuj膮 one oferowane przez Ciebie us艂ugi, kt贸re uczyni膮 Ci臋 wyj膮tkowym i pozostawi膮 w艣r贸d pierwszych wybor贸w klient贸w.R贸偶norodno艣膰 w menu, zmiany w menu w zale偶no艣ci od p贸r roku, oferowanie us艂ugi dostawy, posiadanie miejsca parkingowego, do艣wiadczony personel, lokalizacja w 艂atwo dost臋pnym miejscu oraz ceny to niekt贸re z atut贸w, kt贸re sprawi膮, 偶e b臋dziecie si臋 Pa艅stwo r贸偶ni膰 od reszty.

Mo偶liwo艣ci

W cz臋艣ci dotycz膮cej szans w matrycy SWOT przedstawione s膮 zewn臋trzne aspekty, kt贸re mo偶na wykorzysta膰 na swoj膮 korzy艣膰, aby wyr贸偶ni膰 si臋 w swojej bran偶y . Te czynniki nie powinny by膰 kontrolowane przez ciebie.Aby je zidentyfikowa膰, mo偶na zada膰 sobie pytania, takie jak: jaka jest zmiana sezonu? Jakie s膮 aktualne trendy i jak mog臋 z nimi pracowa膰? I przeanalizuj zmiany, kt贸re zachodz膮 na rynku.W艣r贸d strategii, kt贸re mog膮 pom贸c Ci w wykorzystaniu Twoich mo偶liwo艣ci s膮: zak艂adanie firmy w obszarze turystycznym, posiadanie przestrzeni do organizowania uroczysto艣ci, posiadanie kilku oddzia艂贸w, placu zabaw dla dzieci i oferowanie us艂ug dostawczych.

S艂abe strony

S艂abo艣ci膮 restauracji s膮 szczeg贸艂y, kt贸re szkodz膮 lub nie pozwalaj膮 na prawid艂owe funkcjonowanie plac贸wki . Stabilno艣ci s膮 wewn臋trzne, musisz mie膰 moc, aby je kontrolowa膰.W tej cz臋艣ci swojej matrycy SWOT wa偶ne jest, aby zada膰 sobie pytanie, jakie s膮 wady Twojej firmy i co musisz poprawi膰, aby przej艣膰 do konkurencji.Zak艂ad o z艂ej lokalizacji, b臋d膮cy nowym przedsi臋biorstwem na rynku gastronomicznym, nieposiadaj膮cy niezb臋dnego kapita艂u, nieposiadaj膮cy niezb臋dnych wymog贸w lub przeszkolonego personelu to niekt贸re z przedstawionych s艂abych stron.

Zagro偶enia

Zagro偶eniem s膮 te czynniki zewn臋trzne, kt贸re nie pozwalaj膮 na rozw贸j i funkcjonowanie Twojej restauracji w 100%. B臋d膮c na zewn膮trz, nie s膮 pod nasz膮 kontrol膮.W sektorze gastronomicznym istniej膮 setki zagro偶e艅. Na przyk艂ad, je艣li otworzysz restauracj臋 na tej samej ulicy i zaoferujesz lepsze ceny, Twoi klienci mog膮 preferowa膰 t臋 opcj臋 i przesta膰 konsumowa膰 w Twojej firmie.Ponadto, zwi臋kszone koszty produkt贸w u偶ywanych do gotowania mog膮 prowadzi膰 do strat, a nie zysk贸w.

Strategie SWOT dla restauracji

Estrategias FODA para restaurantesPo uko艅czeniu matrycy SWOT i zidentyfikowaniu ka偶dego z aspekt贸w, wa偶ne jest, aby podj膮膰 decyzje dotycz膮ce strategii, kt贸re zostan膮 wykorzystane do wprowadzenia ulepsze艅 w Twojej firmie i zaplanowa膰 w przypadku pojawienia si臋 zagro偶enia dla Twojej restauracji.Istniej膮 cztery strategie, kt贸re zosta艂y stworzone na podstawie analizy SWOT restauracji, aby osi膮gn膮膰 oczekiwane zmiany iby膰 restauracj膮 wymagan膮 przez wielu.

Defensywny

Strategia obronna opiera si臋 na wykorzystaniu mocnych stron restauracji i zapobieganiu zagro偶eniom maj膮cym wp艂yw na wyniki zak艂adu. Zawsze skupiaj si臋 na zwi臋kszaniu liczby atut贸w restauracji. Jest to jedna z najbardziej skomplikowanych strategii, ale stosowana przez du偶e sieci restauracyjne, takie jak McDonald’s i pracuj膮ca dla nich.Mimo, 偶e zosta艂 zaatakowany przez ilo艣膰 kalorii zawartych w ka偶dym produkcie w menu, zatrudnili oni szef贸w kuchni z gwiazdkami Michelin do zaprojektowania charakterystycznych hamburger贸w w celu odwr贸cenia uwagi.

Ofensywny

Strategia ofensywna ma na celu wykorzystanie mocnych stron i mo偶liwo艣ci restauracji , tak aby s艂abe strony znikn臋艂y lub zaj臋艂y tylne miejsce.Jedn膮 z g艂贸wnych technik ukrywania s艂abo艣ci i zagro偶e艅 dla biznesu jest wykorzystanie narz臋dzi marketingowych do promowania oferowanych przez nie us艂ug.Istniej膮 znane restauracje, kt贸re wykorzystuj膮 wizyty celebryt贸w do zamieszczania na swoich portalach spo艂eczno艣ciowych i wygrywaj膮 wizyty os贸b, kt贸re chc膮 zje艣膰 w miejscu, kt贸re odwiedzili ich idioci.

Re-Orientation

Strategia reorientacyjna ma na celu wykorzystanie ka偶dej okazji w Twojej restauracji, aby zaj膮膰 si臋 wewn臋trznymi s艂abo艣ciami Twojej firmy.Nie jest to skomplikowana strategia do wdro偶enia, ale nale偶y zadba膰 o to, aby s艂abe punkty nie przeszkadza艂y w wykorzystywaniu mo偶liwo艣ci.Ponadto, w trakcie wdra偶ania tej strategii, mo偶na pracowa膰 wewn臋trznie nad popraw膮 wszystkich s艂abych punkt贸w i ich ca艂kowitym wyeliminowaniem.

Przetrwanie

Strategia przetrwania polega na pracy nad zmniejszeniem zagro偶e艅 i s艂abo艣ci, kt贸re uniemo偶liwiaj膮 restauracji rozw贸j i wej艣cie do konkurencji.Strategia ta reprezentuje wszystkie ograniczenia, jakie mo偶na mie膰 przy inwestowaniu w biznes gastronomiczny.

Zostaw odpowied藕

Tw贸j adres e-mail nie zostanie opublikowany.

PODSTAWOWE INFORMACJE O OCHRONIE DANYCH OSOBOWYCH

Przeznaczenie: Gestionar las solicitudes realizadas a trav茅s del sitio web, enviar comunicaciones comerciales y, en su caso, compras en l铆nea.

Prawa: Acceso a, Correcci贸n, cancelaci贸n, oposici贸n y otros derechos como se explica en la 鈥淚nformaci贸n adicional鈥.

Odbiorcy: Los datos s贸lo se transmiten a los proveedores que tienen una relaci贸n contractual con Monouso.

Legitymizacja: Consentimiento del interesado.

Odpowiedzialny: Envalia Group, S.L.

Informacje dodatkowe: You can find additional information on data protection in our privacy policy

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.