8 wskazówek, które sprawią, że gastronomiczny neuromarketing zadziała w Twojej restauracji

Neuromarketing gastronomiczny to zestaw narzędzi i strategii mających zastosowanie w obsłudze Twojej restauracji, jego celem jest nadanie priorytetu obecnym i potencjalnym gościom. Ten rodzaj marketingu dla restauracji pozwala rozpoznać, jacy są klienci, których obsługujesz i skupić na nich obsługę.
Czytaj dalej i poznaj 8 najskuteczniejszych trików, dzięki którym neuromarketing gastronomiczny z powodzeniem zadziała w Twoim biznesie.
¿Qué encontrarás en este artículo?
- 1 Neuromarketing Gastronomiczny Co to jest?
- 2 Podstawowe strategie budowania menu restauracji
- 3 Neuromarketing gastronomiczny poza menu
- 3.1 Znaczenie pisania perswazyjnego
- 3.2 Wykorzystaj nazwę pochodzenia swoich produktów
- 3.3 Wskaż, co chcesz, aby zobaczyli
- 3.4 Neuromarketing i porcje
- 3.5 Profesjonalne obrazy
- 3.6 Zwróć uwagę na sposób, w jaki patrzysz na menu
- 3.7 Zapomnij o menu w stanie nieważkości
- 3.8 Nawet czcionka jest przekonywująca
- 3.9 Wybierz kolory, które mają sens
- 4 Monouso: Produkty, które wzmocnią Twój gastronomiczny neuromarketing
Neuromarketing Gastronomiczny Co to jest?

Neuromarketing gastronomiczny jest dziedziną marketingu gastronomicznego opartą na procesie wyboru restauracji i jedzenia, które będą spożywać. Po jego zbadaniu uzyskuje się wyniki, które ułatwiają projektowanie profili konsumenckich w celu zastosowania strategii marketingowych, które mogą pomóc w zwiększeniu atrakcyjności nowych klientów.
Poprzez neuromarketing restauracji oceniane są takie aspekty jak m.in. najlepiej sprzedające się dania, smaki, prezentacje, co pozwala zidentyfikować możliwości poprawy, aby pójśćdalej.
Poniżej przedstawiamy 8 strategii gastronomicznego neuromarketingu, które pomogą zwiększyć skuteczność Twoich działań marketingowych, zarówno w środowisku cyfrowym, jak i offline.

Menu restauracji jest jednym z pierwszych kontaktów, że diner ma z biznesu, nie pozostawiaj go na bok w swoich strategiach. Ważne jest, aby stosować neuromarketing w każdym elemencie Twojej restauracji, wykorzystując w pełni każdą przestrzeń i kanał działalności.
Czy wiesz, że możesz stworzyć menu swojej restauracji wykorzystując neuromarketing? Oto kilka wskazówek, które możesz zastosować w praktyce.
Po pierwsze, trzeba być ostrożnym przy ustalaniu cen dla każdego dania . Błędem jest ułożenie menu według cen, czyli od najtańszego do najdroższego. To spowoduje, że ludzie będą kupować najtańsze opcje, a nie to, co chcą konsumować. Posortuj je jak chcesz, ale nie według ceny.
Innym ważnym aspektem jest to, że klienci chcą mieć więcej informacji o każdym daniu, więc umieszczenie opisu – krótkiego i szokującego – każdego dania zmotywuje ich do zamówienia. Nie zapomnij o przykuwającym uwagę menu, z obrazkami lub projektem zgodnym ze stylem Twojej restauracji. Dzięki temu widokowi oczarujesz gości i zmotywujesz ich do konsumpcji.

Gastronomiczny neuromarketing jest najlepszą alternatywą, aby poprawić wpływy Twojej firmy. Jak można się domyślić, dotyczy to nie tylko menu Twojej restauracji.
Zwróć uwagę na te gastronomiczne sztuczki neuromarketingowe i na to, jak mogą wpłynąć na obsługę w Twojej restauracji, aby zachęcić Cię do zastosowania ich w swoim lokalu.
Znaczenie pisania perswazyjnego
Pisanie perswazyjne w ramach neuromarketingu jest ważne, aby generować uczucia i emocje u klientów, którzy czytają menu Twojej restauracji. Używając słów opisujących smaki i zapachy poszczególnych dań, klienci będą je sobie wyobrażać i z ciekawością próbować.
Dobrym pomysłem jest napisanie krótkiej, kilkuwierszowej historyjki, wyjaśniającej doznania, jakich doświadczy klient po pierwszym kęsie Twojego dania
Wykorzystaj nazwę pochodzenia swoich produktów
Dla konsumentów nazwa pochodzenia Państwa produktów jest synonimem wysokiej jakości, świeżej i naturalnej żywności.
Poinformuj w menu o każdym ze składników, z których składa się każde danie. Jeśli któraś z nich ma oznaczenie pochodzenia, wykorzystaj ją jak najlepiej! Twoi klienci będą wiedzieli, że są w restauracji, która traktuje wszystkopoważnie.
Wskaż, co chcesz, aby zobaczyli
Zalecenie jest takie, że strukturyzujesz swoje menu w sposób, który prowadzi klientów do treści, które chcesz, aby zobaczyli. Wykorzystaj obszary, które zwykle są widoczne jako pierwsze w menu, aby umieścić najbardziej pożądane dania i napoje, a także specjalności lub sugestie dnia.
Gorące strefy” to początek i koniec każdej z sekcji menu Twojej restauracji.
Neuromarketing i porcje
Inną strategią neuromarketingową jest umieszczanie w menu restauracji różnych wielkości porcji. Posiadając dużą, średnią i małą porcję, klienci mają więcej opcji do zamówienia, w zależności od ich możliwości zakupowych i stopnia głodu.
Na ogół wybierają średnie porcje, bo są bardziej ekonomiczne, nie mając wiedzy o zamawianej porcji. Jednocześnie są one bardziej opłacalne niż pozostałe.
Profesjonalne obrazy
Wykorzystaj profesjonalne zdjęcia w menu swojej restauracji, które podkreślą jakość oferowanych przez Ciebie dań. Upewnij się, że zdjęcia uchwycą każdy szczegół, fakturę i kolor dania. W neuromarketingu gastronomicznym obrazy mają ogromne znaczenie dla przekonania gości.
Najlepszą rzeczą jest to, że można dodać zdjęcia potraw w fizycznym menu i na stronie internetowej, tak, że każdy może je zobaczyć i mają większą szansę na przyciągnięcie.
Na podstawie wcześniejszych badań neuromarketingu gastronomicznego, klienci zwracają większą uwagę na pewne obszary w menu , jak już wspomnieliśmy. Na przykład, lewy górny i prawy dolny róg są tymi, które przyciągają najwięcej uwagi.
Jeśli kelner zwraca uwagę na to, jak goście patrzą na menu podczas zamawiania, łatwiej jest umieścić ważne pozycje w menu według stref.
Waga menu restauracji jest ważna, ponieważ ma znaczenie wśród klientów. W neuromarketingu ważne jest, aby menu restauracji miało umiarkowaną wagę, nie było ciężkie i nie do opanowania.
Jeśli jest zbyt lekki, ludzie nie przywiązują do niego większej wagi. Z drugiej strony, jeśli ma nie przesadzoną wagę, sprawia wrażenie eleganckiej restauracji
Nawet czcionka jest przekonywująca
Czcionka, której używasz jest ważna, aby wywołać pozytywną reakcję wśród Twoich gości. Dla części pikantnej zalecane są czcionki kanciaste. W części poświęconej deserom użyj zaokrąglonych czcionek.
Jeśli chcesz podkreślić znaczenie menu, użyj czcionki kursywnej. W żadnym wypadku nie należy używać czcionek, które są trudne do odczytania lub nie pasują do stylu restauracji.
Wybierz kolory, które mają sens
Kolory są również doskonałym elementem w neuromarketingu gastronomicznym, służącym do przekazywania emocji gościom. Jeśli używasz mocnych kolorów, takich jak czerwony, pomarańczowy lub żółty, to zwiększa apetyt klientów. Wręcz przeciwnie, niebieski ma tendencję do zmniejszania apetytu.
Aby stworzyć naturalną i zdrową atmosferę, zieleń i brąz są odpowiednimi odcieniami.
Monouso: Produkty, które wzmocnią Twój gastronomiczny neuromarketing

Jednym z powodów, dla których klienci decydują się na zamówienie w Twojej restauracji jest jakość i styl każdego z elementów, w tym naczyń, opakowań, serwetek, uniformów kelnerów, wszystko wpływa na decyzję.
W Monouso, naszym sklepie internetowym, znajdziesz katalog pełen produktów dla cateringu i restauracji takich jak Twoja. Znajdziecie tu Państwo produkty takie jak talerze, tace, szklanki, pojemniki i sztućce, których znakiem rozpoznawczym jest jakość i oszczędność. Możesz wybrać każdy z naszych produktów w kolorach, rozmiarach, kształtach i ilościach, których potrzebujesz, zgodnie z potrzebami Twojego zakładu.
PODSTAWOWE INFORMACJE O OCHRONIE DANYCH OSOBOWYCH
Przeznaczenie: Gestionar las solicitudes realizadas a través del sitio web, enviar comunicaciones comerciales y, en su caso, compras en línea.
Prawa: Acceso a, Corrección, cancelación, oposición y otros derechos como se explica en la “Información adicional”.
Odbiorcy: Los datos sólo se transmiten a los proveedores que tienen una relación contractual con Monouso.
Legitymizacja: Consentimiento del interesado.
Odpowiedzialny: Envalia Group, S.L.
Informacje dodatkowe: You can find additional information on data protection in our privacy policy