fbpx

Czym jest lojalno艣膰 klient贸w w restauracjach i dlaczego jest tak wa偶na?

Nie ma nic lepszego dla firmy ni偶 nazywanie wi臋kszo艣ci swoich klient贸w “sta艂ymi klientami”. Na tym w艂a艣nie polega lojalno艣膰 klient贸w w restauracjach: na zapewnieniu, 偶e klienci s膮 tak zadowoleni, 偶e wracaj膮 do lokalu na lunch, kolacj臋, piwo itp.

Osi膮gni臋cie tego celu nie jest 艂atwe, poniewa偶 wp艂ywa na to kilka czynnik贸w, kt贸rych nie mo偶na kontrolowa膰, takich jak poda偶 restauracji w tej samej okolicy. Istniej膮 jednak techniki i strategie lojalno艣ciowe, dzi臋ki kt贸rym mo偶na stworzy膰 wi臋zi lojalno艣ciowe mi臋dzy plac贸wk膮 a odwiedzaj膮cymi j膮 go艣膰mi.

Dla lojalnego klienta zawsze b臋dziesz pierwszym wyborem? kto nie chcia艂by, aby tak si臋 sta艂o? W ten spos贸b tworzy si臋 wi臋藕 emocjonalna, kt贸ra nie tylko podtrzymuje zwi膮zek klienta z mark膮, ale tak偶e wp艂ywa na sprzeda偶.

Dowiedzmy si臋 nieco wi臋cej na temat lojalno艣ci klient贸w w restauracjach, aby zrozumie膰 jej znaczenie w 艣wiecie restaura cyjnym i dlaczego nale偶y d膮偶y膰 do jej osi膮gni臋cia.

Czym jest lojalno艣膰 klient贸w?

Zadowolenie klient贸w to dobry system lojalno艣ciowy w restauracjach

Og贸lnie rzecz ujmuj膮c, budowanie lojalno艣ci klient贸w oznacza zdobywanie ich lojalno艣ci poprzez sprawianie, by uwa偶ali Ci臋 za firm臋 pierwszego wyboru i regularnie odwiedzali/kupowali od Ciebie.

W bran偶y gastronomicznej lojalno艣膰 klienta w restauracji oznacza, 偶e klient sporadyczny staje si臋 klientem sta艂ym, poniewa偶 wykazuje pewne upodobanie do us艂ug (jedzenia, atmosfery itp.).

Osi膮gni臋cie tej wi臋zi jest bardzo wa偶ne w sektorze, w kt贸rym wyst臋puje tak wiele wzlot贸w i upadk贸w, jak w bran偶y hotelarskiej. Posiadanie grupy cz臋stych bywalc贸w restauracji mo偶e oznacza膰 r贸偶nic臋 mi臋dzy dobrym a z艂ym miesi膮cem. Ponadto wszyscy ci powracaj膮cy klienci z du偶ym prawdopodobie艅stwem polec膮 Ci臋 swoim znajomym, dzi臋ki czemu zyskasz wspania艂膮 reklam臋 organiczn膮: word of mouth.

Lojalno艣膰 a nowi klienci

Budowanie lojalno艣ci klient贸w jest o wiele 艂atwiejsze ni偶 pozyskiwanie nowych, dlatego te偶 jest to zadanie, do kt贸rego nale偶y podej艣膰 powa偶nie. W pierwszym przypadku konkurujesz sam ze sob膮: go艣膰 jest ju偶 w Twojej restauracji, musisz tylko zapewni膰 mu doskona艂e wra偶enia z posi艂ku, kt贸re sprawi膮, 偶e b臋dzie chcia艂 go powt贸rzy膰

Jednak w drugim przypadku pozyskiwanie klient贸w dla restauracji jest o wiele bardziej skomplikowane, poniewa偶 nie tylko trzeba udowodni膰 swoj膮 warto艣膰, ale tak偶e konkurowa膰 z innymikonkurencyjnymi firmami.

8 strategii lojalno艣ciowych dla klient贸w restauracji

Stopnie lojalno艣ci klient贸w w restauracjach

Sukces przedsi臋biorstwa mo偶na mierzy膰 na r贸偶ne sposoby. Najprostszym z nich jest rentowno艣膰, ale te najbardziej wymagaj膮ce koncentruj膮 si臋 na lojalno艣ci klient贸w restauracji, co jest krokiem wykraczaj膮cym poza sprzeda偶.

Wykorzystywanie okazji, nawet gdy s膮 one niekorzystne, jest uwa偶ane za pozytywny aspekt zdobywania lojalno艣ci klient贸w i sk艂aniania ich do powtarzania i powracania do restauracji

W tym momencie zapewne doskonale zdajesz sobie spraw臋 z tego, jak wa偶na jest lojalno艣膰 klient贸w w restauracjach i pewnie zadajesz sobie pytanie “jak budowa膰 lojalno艣膰 klient贸w”.

Jak ju偶 wspomnieli艣my, pozyskiwanie nowych klient贸w jest prawdopodobnie najtrudniejszym zadaniem przy otwieraniu restauracji, dlatego po przybyciu nowych go艣ci nale偶y do艂o偶y膰 wszelkich stara艅, aby ich nie straci膰. W tym celu mo偶esz skorzysta膰 z technik lojalno艣ciowych, kt贸re pomog膮 Ci to osi膮gn膮膰.

Przyjrzyjmy si臋 najwa偶niejszym z nich i przyjrzyjmy si臋 kilku przyk艂adom strategii lojalno艣ciowych:

1. Doskona艂o艣膰 us艂ug

Najwa偶niejsz膮 rzecz膮 dla lojalno艣ci klient贸w w restauracjach jest oferowanie jak najlepszej obs艂ugi. Je艣li tak nie jest, pozosta艂e punkty trac膮 warto艣膰.

Aby klienci ch臋tnie wracali do Twojego lokalu, wa偶ne jest, aby za pierwszym razem mieli satysfakcjonuj膮ce do艣wiadczenia, zar贸wno je艣li chodzi o serwowane potrawy, jak i obs艂ug臋 czy nienagann膮 czysto艣膰 pomieszcze艅. Jest to podstawowa triada, kt贸ra zapewnia powtarzalno艣膰 wizyt.

Nie zapominaj o tym, 偶e tylko klient, kt贸ry opu艣ci restauracj臋 zadowolony, b臋dzie chcia艂 wr贸ci膰 do niej ponownie.

2. Stw贸rz wyj膮tkow膮 i niepowtarzaln膮 atmosfer臋

Jedzenie nie jest jedynym czynnikiem, kt贸ry sprawia, 偶e klienci wracaj膮 do Twojej restauracji. Je艣li zadbasz o atmosfer臋 w swojej restauracji, sprawisz, 偶e klienci b臋d膮 czuli si臋 komfortowo, przychodz膮c do Twojej restauracji, i b臋d膮 chcieli do niej wraca膰.

Aby stworzy膰 atmosfer臋, nale偶y zadba膰 o dekoracje, o艣wietlenie, komfort akustyczny i meble. Oznacza to, 偶e nale偶y stworzy膰 przyjemne, czyste i gustowne otoczenie, w kt贸rym panuje intymne o艣wietlenie pozwalaj膮ce si臋 zrelaksowa膰, w kt贸rym muzyka jest odpowiednio g艂o艣na i sprzyja rozmowom oraz w kt贸rym znajduj膮 si臋 wygodne sto艂y i krzes艂a (lub fotele czy sofy).

3. Przyjazny i uwa偶ny personel

Przeszkol sw贸j zesp贸艂, aby uzyska膰 blisk膮, pe艂n膮 szacunku i profesjonaln膮 obs艂ug臋.

Innym aspektem, kt贸ry jest wysoko ceniony przez go艣ci, jest spos贸b traktowania. W takim przypadku na to, czy ich do艣wiadczenia s膮 zadowalaj膮ce, czy nie, maj膮 wp艂yw takie czynniki, jak np:

  1. Szybko艣膰 i sprawno艣膰 obs艂ugi
  2. Bliskie i pe艂ne szacunku traktowanie
  3. Znajomo艣膰 menu i jego sk艂adnik贸w umo偶liwiaj膮ca rozwi膮zywanie w膮tpliwo艣ci podczas sk艂adania zam贸wienia
  4. Odpowiedni stosunek liczby kelner贸w do liczby stolik贸w

Rozwi膮zywanie kryzys贸w

Przeszkol sw贸j zesp贸艂, aby potrafi艂 rozwi膮zywa膰 najcz臋stsze sytuacje kryzysowe w restauracji: zwroty jedzenia, skargi na op贸藕nienia lub b艂臋dy itp. Je艣li zarz膮dzanie problemem jest dobre, mo偶e on sta膰 si臋 natychmiastow膮 lojalno艣ci膮, a nie ma nic lepszego ni偶 poczucie bycia wys艂uchanym i szybkie znalezienie rozwi膮zania

Dobrym pomys艂em jest opracowanie kompleksowego planu zarz膮dzania kryzysowego w ramach wst臋pnego szkolenia pracownik贸w.

4. Traktowanie VIP-贸w

Kolejnym wa偶nym aspektem prowadzenia procesu lojalno艣ciowego w restauracjach jest stworzenie grupy klient贸w VIP.

Je艣li ju偶 zidentyfikowa艂e艣 “swoich sta艂ych bywalc贸w”, nadszed艂 czas, aby da膰 im do zrozumienia, 偶e s膮 Twoimi sta艂ymi bywalcami. Nie ma nic lepszego ni偶 klub klienta, kt贸ry umo偶liwia bezpo艣redni kontakt z nim (za po艣rednictwem poczty elektronicznej) w celu przesy艂ania mu informacji VIP, ofert specjalnych i promocji. Oczywi艣cie, ekskluzywne.

Programy lojalno艣ciowe dla restauracji mog膮 r贸wnie偶 pom贸c w zape艂nieniu restauracji w godzinach lub dniach poza szczytem. Wystarczy skoncentrowa膰 promocje dla VIP-贸w na godzinach poza szczytem, a przestan膮 one mie膰 taki charakter. Happy hours, 2 w cenie 1, darmowe desery, darmowe koktajle co 3 wizyty…. Istnieje wiele sposob贸w nagradzania lojalno艣ci klient贸w, a jednocze艣nie jej wzmacniania.

5. Blisko艣膰 w sieciach spo艂eczno艣ciowych

Serwisy spo艂eczno艣ciowe dla restauracji s膮 艣wietnym narz臋dziem do zdobywania nowych klient贸w, ale tak偶e do budowania lojalno艣ci w艣r贸d tych, kt贸rzy ju偶 Ci臋 znaj膮.

W tym celu nale偶y pokaza膰 si臋 blisko w sieciach spo艂eczno艣ciowych, opowiada膰 o wydarzeniach z przesz艂o艣ci (w kt贸rych mog膮 uczestniczy膰 i czu膰 si臋 zidentyfikowani), organizowa膰 konkursy lub loterie i dzieli膰 si臋 tym, co publikuj膮 na Tw贸j temat.

Dzi臋ki tym wszystkim inicjatywom zach臋casz klient贸w do interakcji z Twoim kontem, co jest bardzo korzystne w ramach dzia艂a艅 lojalno艣ciowych.

6. Zr贸偶nicuj swoje us艂ugi

Ludzie s膮 stworzeni z przyzwyczajenia. Je艣li u艂atwisz dost臋p do swojej restauracji lub menu, z 艂atwo艣ci膮 zyskasz sta艂ych klient贸w. Dlatego tak wa偶ne jest, aby zwielokrotni膰 swoj膮 obecno艣膰: na terenie zak艂adu i w Internecie.

Je艣li jeszcze go nie masz, by膰 mo偶e nadszed艂 czas, aby uruchomi膰 us艂ug臋 dostawy lub odbioru z Twojej siedziby. To zwielokrotnia mo偶liwo艣ci dla Twoich klient贸w, kt贸rzy mog膮 do Ciebie wraca膰 nawet w te dni, kiedy nie maj膮 ochoty wychodzi膰 z domu. Co wi臋cej, b臋d膮 bardzo wdzi臋czni, 偶e mog膮 na Ciebie liczy膰 (czy raczej powinni艣my powiedzie膰 “bardzo lojalni”?).

W tym celu nale偶y stworzy膰 menu online i promowa膰 je lub wsp贸艂pracowa膰 z firm膮 oferuj膮c膮 dostawy do domu (Just Eat, Glovo, Uber Eats).

Dobrym pomys艂em jest tak偶e umo偶liwienie sprawdzania na bie偶膮co statusu stolik贸w w restauracji online i rezerwowania stolika na 15-30 minut. Je艣li klient wie, 偶e ma swoje miejsce w Twojej plac贸wce, szanse na jego wizyt臋 rosn膮.

7. “Darmowe rzeczy” jako powitanie

Nikt nie lubi s艂odyczy, dlatego technik膮 i strategi膮 marketingow膮 dla restauracji, kt贸ra bardzo dobrze si臋 sprawdza, jest wykorzystanie darmowych prezent贸w na powitanie klient贸w. W zale偶no艣ci od stylu plac贸wki, ten “prezent” b臋dzie mia艂 bardzo r贸偶ny charakter

Przyk艂ady promocji w restauracjach: je艣li prowadzisz steakhouse, mo偶esz przynie艣膰 im bu艂k臋 z domowym aioli, gdy b臋d膮 czeka膰 na swoje zam贸wienie; je艣li Twoja kuchnia jest w艂oska, mo偶esz podarowa膰 im grisini i mas艂o; je艣li prowadzisz bar tapas, dlaczego nie o偶ywi膰 ich napoju talerzem chips贸w lub kilkoma darmowymi oliwkami?

Albo na po偶egnanie

Wyr贸b sobie nawyk rozdawania go艣ciom resztek (za ich zgod膮), aby mogli zabra膰 do domu to, czego jeszcze nie doko艅czyli. Do tego celu s艂u偶膮 pojemniki na wynos, kt贸re doskonale nadaj膮 si臋 do wszelkiego rodzaju przetwor贸w: pude艂ka po hamburgerach, torebki dla ps贸w, papierowe opakowania t艂uszczoodporne, pude艂ka po sushi lub miseczki z pokrywkami.

8. Warto艣膰 dodana

Istniej膮 pewne szczeg贸艂y lub narz臋dzia lojalno艣ciowe, kt贸re mog膮 stanowi膰 warto艣膰 dodan膮 do Twojej oferty, przyci膮gn膮膰 ludzi do Twojej restauracji i przekszta艂ci膰 ich w sta艂ych klient贸w.

Niekt贸re z tych inicjatyw to:

  • Oferuje bezp艂atny dost臋p do Internetu i stacje 艂adowania
  • Posiadanie menu cyfrowego
  • Publikuj swoje codzienne menu w mediach spo艂eczno艣ciowych
  • Baza danych do sk艂adania gratulacji z okazji urodzin
  • Inwestowanie w dobr膮 kaw臋

Pami臋taj, 偶e wszystkie te strategie nale偶y opracowa膰, dostosowuj膮c je do grupy docelowej, stylu restauracji, a nawet lokalizacji, w kt贸rej si臋 znajdujesz. Nie chodzi o dostosowanie swojej wizji, ale o dostosowanie dzia艂alno艣ci do potrzeb klienta. Dobr膮 cech膮 posiadania wielu sta艂ych klient贸w jest to, 偶e mo偶na si臋 od nich wiele nauczy膰 o tym, jak ulepszy膰 swoj膮 dzia艂alno艣膰.

Masz klucze do rozpocz臋cia budowania lojalno艣ci klient贸w w restauracjach. Teraz zwo艂aj spotkanie ze swoim zespo艂em i ustal plan dzia艂ania, kt贸ry pozwoli Ci osi膮gn膮膰 ten cenny status u wi臋kszo艣ci Twoich klient贸w.

Zostaw odpowied藕

Tw贸j adres e-mail nie zostanie opublikowany.

PODSTAWOWE INFORMACJE O OCHRONIE DANYCH OSOBOWYCH

Przeznaczenie: Gestionar las solicitudes realizadas a trav茅s del sitio web, enviar comunicaciones comerciales y, en su caso, compras en l铆nea.

Prawa: Acceso a, Correcci贸n, cancelaci贸n, oposici贸n y otros derechos como se explica en la 鈥淚nformaci贸n adicional鈥.

Odbiorcy: Los datos s贸lo se transmiten a los proveedores que tienen una relaci贸n contractual con Monouso.

Legitymizacja: Consentimiento del interesado.

Odpowiedzialny: Envalia Group, S.L.

Informacje dodatkowe: You can find additional information on data protection in our privacy policy

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.