Koszty stałe restauracji: poznaj je, opanuj i zredukuj

Koszty stałe restauracji: poznaj je, opanuj i zredukuj.

Znajomość kosztów stałych restauracji jest niezbędna do właściwego zarządzania biznesem.

Koszty te obejmują ważne dla restauracji wydatki, których nie można pominąć.

Oprócz kosztów stałych restauracji, istnieją inne rodzaje kosztów, które powinieneś znać jako menedżer biznesu.

Na czym polegają poszczególne rodzaje kosztów, jakie wydatki wchodzą w ich skład i jakie działania pomogą Ci je zredukować. Odkryj to wszystko w tym artykule i przygotuj się na zwiększenie zysków swojej restauracji.

Koszty stałe restauracji: koszty bezpośrednie i pośrednie

Koszty stałe restauracji: koszty bezpośrednie i pośrednie

Koszty stałe restauracji to te wydatki, które muszą być poniesione, aby biznes mógł prawidłowo funkcjonować.

Restauracja zawsze musi ponosić te koszty, niezależnie od zysków, jakie uzyskała lub nie uzyskała.

Te stałe koszty restauracji dzielą się na koszty bezpośrednie i pośrednie.

Pośrednio

Jakie są koszty pośrednie restauracji?

Są to te, które nie są wyraźnie zawarte w zakupie produktów potrzebnych do wykonania każdego dania w Twoim menu.

Obejmują one płatności podatkowe, wydatki administracyjne i finansowe oraz wynagrodzenia kierowników i menedżerów.

Czasami obejmują one również opłaty za media, takie jak prąd, internet czy telefon.

Bezpośrednio

Są to wydatki ponoszone przez restaurację, aby mogła ona oferować swoje usługi. Konkretnie, są to te, które są generowane z zakupu produktów, które trzeba zaoferować swoje produkty.

Do bezpośrednich kosztów stałych restauracji należą surowce, zapłata za niektóre usługi oraz robocizna do przygotowania potraw.

Czy wszystkie koszty są stałe?

Czy wszystkie koszty są stałe?

Chociaż istnieją stałe koszty prowadzenia restauracji, niesą to jedyne koszty związane z prowadzeniem działalności.

W zależności od sprzedaży, jaka występuje w przedsiębiorstwie, dzieli się je na koszty stałe lub zmienne.

Poprawiono

Koszty stałe restauracji to takie, które pomimo zmiennych ruchów sprzedaży pozostają na tym samym poziomie.

Czynsz za wynajem lokalu, wypłata wynagrodzeń, robocizna, podatki komunalne i szkolenie personelu to niektóre z kosztów stałych.

Zmienne

Jeśli chodzi o koszty zmienne restauracji, to są one takie, które zmieniają się w zależności od sprzedaży, jaką prowadzi restauracja , więc mogą być mniejsze lub większe niż za pierwszym razem.

Do głównych kosztów zmiennych restauracji należy zakup surowców, opłacenie usług oraz dodatkowej siły roboczej, niezbędnej w przypadku organizacji imprez wewnątrz i na zewnątrz lokalu.

Półstałe i półzmienne koszty prowadzenia restauracji

Częściowo stałe i częściowo zmienne koszty restauracji

W restauracjach istnieją również wydatki, które nie są ujęte w klasyfikacji jako stałe lub zmienne, ponieważ są one częścią obu tych kategorii.

Wydatki te znane są jako półstałe i półzmienne koszty restauracji.

Koszty częściowo stałe

Koszty częściowo stałe mają tę część, która nie zmienia się w zależności od funkcjonowania restauracji. Mówimy o minimum, które jest niezależne od tego, jak zmienia się aktywność.

Usługi takie jak woda, energia i gaz są częściowo stałymi kosztami restauracji.

Koszty częściowo zmienne

W tego typu kosztach zazwyczaj nie ma wahań, chyba że restauracja przekroczy wolumen swojej działalności.

Przykładem kosztu półzmiennego w restauracji jest wynajęcie dodatkowego personelu, niezbędnego do obsługi klientów, gdy zakład ma wszystkie stoły pełne i nie ma wystarczającej liczby pracowników obsługi, którzy mogliby się nimi zająć.

Tego typu koszty należy brać pod uwagę szczególnie w sezonach wakacyjnych: letnim lub podczas tradycyjnych świąt.

Koszty dotyczące przyszłości i przeszłości

Koszty dotyczące przyszłości i przeszłości

Koszty historyczne i standardowe to narzędzia, które pozwolą Ci mieć kontrolę nad finansami restauracji w przyszłości.

Pomimo różnych terminów, przy obliczaniu standardowego cięcia bierze się pod uwagę cięcie historyczne.

Zobaczmy, jakiemu przypadkowi odpowiada każdy z nich.

Historyczny

Koszty historyczne pozwalają przewidzieć, jak będą wyglądały finanse restauracji w przyszłości, na podstawie kosztów bieżących.

Aby dokonać szacunków kosztów historycznych, należy wziąć pod uwagę wydatki administracyjne i finansowe, zyski i inne interesujące informacje zawarte w księgach rachunkowych lub fakturach.

Standard

Koszty standardowe restauracji to koszty, które są przewidywane na kolejne miesiące, kwartały lub semestry.

W celu ustalenia kosztów standardowych konieczne jest posiadanie kosztów historycznych, tak aby były one na nich oparte i nie różniły się znacznie.

Jak obniżyć koszty stałe restauracji?

Jak obniżyć koszty stałe restauracji?

Koszty stałe restauracji, wbrew temu co myślisz, można zredukować. Oto kilka wskazówek, jak je kontrolować i ograniczać.

Zawęź swoje menu

Menu restauracji nie musi mieć kilku stron dań i napojów, aby było najlepsze

Wskazane jest, aby menu Twojej restauracji zawierało wybór dań, które charakteryzują się jakością i oryginalnością.

Weź pod uwagę dania, które są sukcesem sprzedażowym w biznesie, te które oferują Ci najlepszą rentowność i zostaw je w swoim menu.

Tworzenie i promowanie wykorzystania kart technicznych

Utwórz i wypełnij karty danych technicznych dla każdego dania, które jest częścią menu.

Dzięki zastosowaniu tych kart technicznych swoich dań możesz obniżyć koszty stałe szkoleń, ponieważ wszystko będzie odpowiednio udokumentowane.

Kupuj bezpośrednio

Nie korzystaj z usług osób trzecich w celu nabycia produktów, żywności i składników potrzebnych do przygotowania dań z Twojego menu.

Kupuj bezpośrednio od dostawcy. W ten sposób unikasz płacenia prowizji za zarządzanie usługami i zakupami dla Ciebie.

Zadbaj o swoich dostawców

Mieć harmonijne i pełne zaufania relacje z każdym dostawcą restauracji. Musisz dbać o nich z taką samą intensywnością, z jaką dbasz o swoich klientów.

Mając dobre relacje z nimi, zagwarantujesz wysokiej jakości surowce, których potrzebuje restauracja, w przystępnych cenach.

Zadbaj o swoje zapasy

Codziennie kontroluj produkty, które przychodzą i wychodzą z zapasów , aby zapewnić, że zawsze masz surowce, których potrzebujesz w restauracji.

W tej kontroli należy zarządzać datami ważności każdego produktu i ilością, która jest używana w ciągu dnia.

W ten sposób można skontaktować się z dostawcą, gdy naprawdę potrzebujesz i nie kupować niczego, czego nie potrzebujesz.

Z drugiej strony, metoda ta jest idealna, aby mieć kontrolę nad wykorzystaniem surowców i zapobiec ich marnotrawieniu.

Porównaj się z konkurencją

Przyjrzyj się ofertom firm konkurencyjnych i podkreśl, czym się od nich różnisz . Ten punkt pomoże Ci wprowadzić ulepszenia w obsłudze restauracji.

Jest to również korzyść, jeśli chodzi o osiąganie porozumień z dostawcami na zakup surowców, pokazując oferty konkurencji i uzyskanie rabatów, które korzystają obie strony w cenach.

Uczyń z marketingu cyfrowego swojego wielkiego sprzymierzeńca

Postaw na marketing cyfrowy. Jest to idealny partner, aby Twoja restauracja stała się znana.

Aby to zrobić, pomyśl o strategiach reklamowania swojej restauracji w sieciach społecznościowych, wyszukiwarkach, reklamach na stronach internetowych osób trzecich lub poprzez e-mail marketing.

A co z sieciami społecznościowymi? Oczywiście! Uwzględnij je w swoich działaniach Digital Marketingowych

Popraw stałe koszty zakupu produktów dla Twojej restauracji

Zwiększenie kosztów stałych zakupu produktów dla Twojej restauracji

Oprócz posiadania dobrego dostawcy na zakup żywności do przygotowania posiłków, potrzebujesz takiego, który ma zastawę stołową, która poprawi koszty stałe Twojej restauracji.

W Monouso, naszym sklepie internetowym, znajdziesz niezawodnego dostawcę z produktami wysokiej jakości i sprawnymi dostawami w ciągu kilku dni.

Na naszej stronie internetowej mają Państwo do dyspozycji niezbędną zastawę stołową oraz pojemniki na żywność, za pomocą których można podać każde danie z menu, przeznaczone do konsumpcji przez klientów zarówno wewnątrz jak i na zewnątrz lokalu.

Najlepsze jest to, że każdy produkt jest dostępny w rozmiarach, kolorach, kształtach i ilościach, które dostosują się do Twojej restauracji.

Odwiedź nas i odkryj różnorodność produktów, które mamy dla Twojej restauracji.

FAQ

Jakie są koszty stałe restauracji?

Możemy wyróżnić koszty bezpośrednie i pośrednie. Koszty bezpośrednie to te, z którymi restauracja musi się zmierzyć, aby móc oferować swoje usługi. Koszty pośrednie to takie, które nie dotyczą wyłącznie nabycia produktów niezbędnych do przygotowania potraw z menu.

Co to są koszty półstałe?

Są to takie, które są minimalne, niezależne od działalności. Na przykład woda, energia i gaz.

Jak ograniczyć koszty stałe restauracji?

Koszty stałe restauracji można ograniczyć ograniczając menu, tworząc i promując korzystanie z kart technicznych, unikając pośredników, dbając o dostawców, dbając o stany magazynowe i stawiając na Marketing.

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

PODSTAWOWE INFORMACJE O OCHRONIE DANYCH OSOBOWYCH

Przeznaczenie: Gestionar las solicitudes realizadas a través del sitio web, enviar comunicaciones comerciales y, en su caso, compras en línea.

Prawa: Acceso a, Corrección, cancelación, oposición y otros derechos como se explica en la “Información adicional”.

Odbiorcy: Los datos sólo se transmiten a los proveedores que tienen una relación contractual con Monouso.

Legitymizacja: Consentimiento del interesado.

Odpowiedzialny: Envalia Group, S.L.

Informacje dodatkowe: You can find additional information on data protection in our privacy policy

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Monouso Blog
Privacy Overview

This website uses cookies so that we can provide you with the best user experience possible. Cookie information is stored in your browser and performs functions such as recognising you when you return to our website and helping our team to understand which sections of the website you find most interesting and useful.