fbpx

Jak rozpocząć dostawy do domu własnej lub cudzej dostawy

Delivery o reparto a domicilio, aliados de la restauración actual

Nieważne jak to nazwiesz: Dostawa lub dostawa do domu, ważne jest, aby wiedzieć, że jest to jeden z wielkich sprzymierzeńców Twojej restauracji w obecnej sytuacji.

Na początku pandemii, która dotknęła nas od 2020 roku, dostawy służyły jako kamizelka ratunkowa dla wielu firm związanych z gastronomią.

Z tego powodu dostawa do domu stała się trendem wśród restauracji, wszystkich typów i o różnej długości lat.

Chcesz włączyć usługę dostawy do swojej restauracji? Chcesz mieć własną dostawę do domu? Chcesz spróbować szczęścia z usługą outsourcingu?

Czytaj dalej, oferujemy Ci szczegóły, które musisz znać, abyś mógł włączyć dostawę do swojej restauracji i zaoferować wysokiej jakości usługę, taką, na jaką zasługuje Twój klient.

Kroki do zaoferowania własnej usługi dostawy

Jest to najbardziej stroma droga na szczyt.

Jest to jednak droga, na której będziesz miał całkowitą kontrolę nad procesem.

Zanim podejmiesz decyzję, radzimy przeanalizować każdą z opcji i wybrać tę, która oferuje Ci najwięcej korzyści.

Do realizacji dostaw do domu, z własnym serwisem, potrzebny jest co najmniej jeden pojazd i kierowca.

Ponadto, aby móc realizować dostawy do domu, będziesz potrzebował:

  • Pojemniki na odpady: Jest to najważniejszy element po pojeździe, z oczywistych powodów. Wybierz pojemniki na żywność na wynos, w ten sposób będziesz mieć pewność, że Twoje jedzenie dotrze do celu w nienaruszonym stanie.
  • Strona internetowa lub aplikacja: Twoi klienci będą chcieli zobaczyć, co oferujesz, nie będą chcieli zamawiać tego samego za każdym razem. Najlepszą opcją jest korzystanie z sieci społecznościowych, strony internetowej i aplikacji mobilnej. To jest podstawa.
  • Płatności online: Istnieje wiele opcji, dzięki którym Twoi klienci mogą płacić za swoje zamówienia online. Wybierz platformy, które najlepiej pasują do Twojego klienta docelowego, a nie będziesz miał żadnych przeszkód dla nich, aby dokonać zakupu.
  • Zamknięty pojemnik: Aby mieć pewność, że jedzenie dotrze do miejsca przeznaczenia w nienaruszonym stanie i gorące, potrzebujesz zamkniętego pojemnika, w którym jedzenie jest przenoszone z Twojej restauracji na adres dostawy.
  • Ochrona: Twoim obowiązkiem jest upewnienie się, że zapewniasz swoim pracownikom i klientom wszystkie środki bezpieczeństwa biologicznego. Żel hydroalkoholowy, rękawiczki, maski, czapki, to tylko niektóre z produktów, które należy wziąć pod uwagę.

Dostawa do domu z usługą outsourcingu

W naszym kraju istnieje wiele możliwości outsourcingu usług dostawczych.

Firmy świadczące usługi dostawy do domu mają pewne zalety, które możesz wykorzystać na swoją korzyść. Jest to wiatr na Twoją korzyść, który możesz wykorzystać, aby poruszać się szybciej podczas pierwszych kroków dostawy do domu.

Na przykład, posiadają konta w mediach społecznościowych z zaawansowanymi kampaniami marketingowymi, dobrze wypozycjonowaną stronę internetową, aplikację mobilną z wieloma pobraniami, krótko mówiąc, cyfrowy ekosystem, który przyniesie Ci korzyści już dzięki samej obecności.

>  Ciemna kuchnia: co to jest i co może zrobić dla Twojej firmy

Jak to działa?

Ludzie logują się do aplikacji mobilnej lub strony internetowej firmy, stamtąd zamawiają i płacą za swoje zamówienie. Otrzymasz powiadomienie o przygotowaniu zamówienia.

Zgodnie z podaną przez Ciebie godziną, dostawca z firmy przyjedzie do Twojej restauracji, odbierze zamówienie i zrealizuje dostawę do domu.

Aby dołączyć do którejkolwiek z tych platform, wystarczy zarejestrować swoją restaurację na platformie, która oferuje najlepsze korzyści. Jeśli tak, firma pobierze od Ciebie opłatę za założenie konta.

Oprócz opłaty za założenie firmy, którą stosują niektóre firmy kurierskie, należy wziąć pod uwagę prowizje, które będą pobierane za korzystanie z ich usług.

W poniższej tabeli znajdują się najbardziej istotne dane firm, które są bardziej obecne w kraju:

WpisoweKomisjaPłatność na platformieBezpieczna dostawa
Po prostu jedzN/A30% + VATxx
Uber EatsN/A30% + VAT + 0,2xx
Deliveroo324 + VAT35% + VATxx
Glovo150 € + VAT40% + VATxx

Koszty te mają charakter referencyjny.

Jeśli interesuje Cię więcej na temat prowizji Uber Eats Hiszpania, ile Glovo pobiera od restauracji lub jakiejkolwiek innej firmy, powinieneś wiedzieć, że schemat płatności zależy od negocjacji, jakie podejmiesz z wybraną firmą.

Jak zarejestrować swoją restaurację w aplikacji?

Chociaż kroki dla każdej firmy mogą mieć niewielkie zmiany, ogólnie rzecz biorąc, kroki, aby zapisać się restauracja do aplikacji dostawy są następujące:

Komunikacja wstępna

Pierwszym krokiem jest komunikacja z aplikacją i poinformowanie ich, że zamierzasz dołączyć do ich usług.

W krótkim czasie otrzymają Państwo informacje potrzebne do pomyślnego rozpoczęcia i zakończenia procesu.

To pierwsze spotkanie może odbyć się osobiście,w siedzibie firmy, lub za pośrednictwem poczty elektronicznej wskazanej na odpowiedniej stronie internetowej.

Ocena Państwa wniosku

Po wykonaniu pierwszego kroku, należy zarejestrować się na platformie.

Twoja propozycja zostanie przeanalizowana przez osoby odpowiedzialne za przyjęcie i w terminie wskazanym przez firmę, odpowiedzą one na Twoją prośbę o członkostwo.

Należy pamiętać, że w tym momencie jest bardzo prawdopodobne, że będą prosić o dodatkowe informacje na temat Twojej restauracji. Ważne jest, aby mieć wszystkie dokumenty w porządku.

Należy podać informacje

Po otrzymaniu rejestracji nadszedł czas na przesłanie informacji do aplikacji.

To jest ten moment, na który czekałeś. Załaduj menu, które zamierzasz sprzedawać za pośrednictwem aplikacji.

Ważne jest, abyś podał jak najwięcej informacji, dzięki czemu będziesz miał pewność, że Twoi klienci wiedzą, co dostaną w swoim długo oczekiwanym zamówieniu.

Jak dzielona jest prowizja?

Czy prowizja wydaje Ci się wyższa niż myślałeś?

Wyjaśniamy, jak rozdzielana jest prowizja, abyś zrozumiał, na co idą pieniądze, które pobierane są od firm zajmujących się depostingiem domów.

Przede wszystkim, część prowizji przeznaczana jest na utrzymanie aplikacji. Dzięki temu mają pewność, że oferują usługę o wysokiej dostępności i minimalizują awarie.

Kontynuując w zakresie aplikacji, pewien procent przeznaczany jest również na pozycjonowanie aplikacji na rynku. Ten aspekt obejmuje reklamę w mediach, fizycznych i cyfrowych, które firma uzna za konieczne.

Kolejna duża część prowizji jest przeznaczana na wynagrodzenia dla doręczycieli. Obejmuje to koszty zarządzania personelem. Coś, o co – jak dobrze wiesz – trzeba dbać, jak tylko się da.

>  Jak zrobić pyszny custard w plastikowym kubku

Ważne jest, abyś wiedział, że prowizja nie obejmuje płatności za promocje, oferty lub specjalne rabaty, które publikujesz w aplikacji.

Wszystkie te koszty będą na Twoim koncie.

Nie zapominaj jednak, że będziesz w tej samej aplikacji z konkurencją. Tak więc, musisz mieć bardzo dobrze zdefiniowaną strategię, aby wygrać preferencje diners.

Bezpieczna dostawa Czy jest to konieczne w dostawie?

W tak zwanej nowej rzeczywistości konieczne jest posiadanie bezpiecznego protokołu dostawy, który jest częścią odpowiedzialności, jaką masz wobec swoich pracowników i klientów.

Pierwszą rzeczą, którą musisz wziąć pod uwagę jest to, że zamówienia muszą mieć podwójne opakowanie zewnętrzne.

Pierwsza torba będzie miała kontakt z pracownikami, dostawcą i środowiskiem. Po przybyciu do domu klienta pracownik usuwa opakowanie i pozostawia worek, który ma kontakt tylko z klientem.

Chcesz poznać krok po kroku ten nowy system? Opowiem ci o tym wszystkim:

  • Po przybyciu na adres dostawy, doręczyciel dzwoni do Państwa klienta telefonicznie lub przez kontakt.
  • Umieszcza zamówienie w specjalnym miejscu i odchodzi na bezpieczną odległość.
  • W przypadku płatności na miejscu, wszystko będzie gotowe dla użytkownika, aby dokonać płatności. Sugeruje się, aby punkt sprzedaży skonfigurować w następujący sposób bezstronny.
  • Klient płaci za zamówienie, odbiera jedzenie i idzie do domu.
  • Po zamknięciu drzwi doręczyciel wyjmuje pozostałą torbę i wraca do centrum operacyjnego.

Własne czy zlecane na zewnątrz? Jakie są zalety i wady?

Niewątpliwie każda z modalności oferuje Państwu określone korzyści. Będziesz musiał po prostu usiąść, przeanalizować każdą propozycję i wybrać tę, która najlepiej pasuje do Twojego biznesu.

Poniżej znajduje się tabela porównawcza głównych zalet każdego z modeli.

Dostawa zlecona na zewnątrzDostawa wewnętrzna
Zniewolona publiczność, masowo generowany popytBrak bazy danych klientów
Masz samochód dostawczyPotrzebujesz samochodu dostawczego
Zmniejszenie przychodów z jednego zamówieniaPełny zysk
Zarządzanie personelem należy do Twoich obowiązkówZarządzanie ludźmi należy do Twoich obowiązków
Posiadasz platformę i system płatnościPotrzebujesz platformy i systemu płatności
Całkowity brak kontroli nad usługąTy decydujesz o wszystkim, co dotyczy dostawy
Reputacja aplikacji ma wpływ na Twój biznesReputacja zależy w 100% od Twoich usług

Czy wypełniając formularz, jestem wewnątrz aplikacji?

Nie, formularz służy do zapisania się do aplikacji. Aby jednak Twoja restauracja została zaakceptowana do dostawy do domu, zespół firmy oceni Twoją ofertę, a jeśli będzie ona odpowiadała Twoim interesom, skontaktuje się z Tobą i poinformuje Cię o krokach, jakie należy podjąć, aby pomyślnie zakończyć proces.

Czy mój biznes może być na wielu platformach jednocześnie?

To wszystko zależy od Twoich zainteresowań. Generalnie, firmy kurierskie nie mają problemu z tym, że dołączasz do różnych platform.

Co się stanie, jeśli zamówienie nie dotrze do celu?

W zależności od przypadku, zajmie się tym firma. Aby uniknąć niespodzianek, zalecamy przeanalizowanie tego punktu według każdej z firm, szczególnie w zakresie maksymalnego zasięgu i wyjątków.

Jak zarządzany jest zwrot zamówień?

Zwroty nie są dokonywane za pośrednictwem firmy. Dlatego klient musi udać się do miejsca, w którym zamówił jedzenie, aby dokonać zwrotu.

Opakowania dla bezpiecznej dostawy Państwa żywności

Bezpieczeństwo żywności i pracowników ma kluczowe znaczenie dla świadczenia usług dostawy do domu w czasach Covid-19.

Zapraszamy do odwiedzenia Monouso, serwisu specjalizującego się w sprzedaży produktów dla firm związanych z gastronomią: hoteli, restauracji czy cateringu.

W jednym miejscu znajdą Państwo opakowania na żywność, torby z dostawą do domu, szklanki, sztućce, serwetki i wszelkie inne produkty, które pozwolą na spożywanie posiłków bez żadnych niedogodności.

Ale skupiamy się tylko na uwadze dla Twoich klientów, mamy również produkty, których potrzebujesz dla swojego zespołu.

Czapki kucharskie, fartuchy, rękawice, maski, fartuchy i wszelkie inne wyposażenie związane z bezpieczeństwem i higieną, którego potrzebujesz w swojej firmie.

Wejdź do sklepu i odkryj wszystko, co mamy, aby ułatwić Ci prowadzenie firmy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

BASIC DATA PROTECTION INFORMATION

Responsible: Envalia Group, S.L.

Purpose: Gestionar las solicitudes realizadas a través del sitio web, enviar comunicaciones comerciales y, en su caso, compras en línea.

Legitimation: Consentimiento del interesado.

Recipients: Los datos sólo se transmiten a los proveedores que tienen una relación contractual con Monouso.

Rights: Acceso a, Corrección, cancelación, oposición y otros derechos como se explica en la “Información adicional”.

Additional information: You can find additional and detailed information on data protection in our privacy policy