Czyszczenie stołu: co to jest i jak się to robi?

Uczenie się właściwego stołu de-cluttering etiquette zapewnia że twój goście czują wygodnego i mieć przyjemnego jadalnego doświadczenie. To z pewnością nie jest byle jakie zadanie. Ten aspekt jest bowiem bezpośrednio związany z profesjonalizmem biznesu hotelarskiego.
Niewątpliwie nakrywanie stołu odpowiednimi technikami jest synonimem ekskluzywności i delikatności. Dlatego dziś pokażemy Ci prawidłowy sposób przeprowadzania gratowania dla wysokiej jakości usług gastronomicznych. Jesteś zainteresowany, to czytaj dalej!
¿Qué encontrarás en este artículo?
Co to jest czyszczenie stołu?
W fachowym słownictwie gastronomicznym termin “czyszczenie stołu” oznacza usunięcie naczyń ze stołu po ich użyciu. Wyrażenie to ma francuskie korzenie i zostało zaadaptowane do naszego języka, by być używane głównie w gastronomii.
W praktyce możemy to zaobserwować, gdy kelner podchodzi do stolika klienta i wyjmuje sztućce, szklanki itp. Funkcja ta może być również wykonywana przez asystenta.
W ten sposób będziesz miał zespół, który sprawnie zadba o szczegóły odgruzowania, pokazując porządek i elegancję.
Jak czyścić stół: 7 podstawowych zasad
Ogołocenie stołu w restauracji lub innym biznesie gastronomicznym wymaga bardzo specyficznej etykiety. Dlatego poniżej przedstawiamy 7 zasad, o których warto pamiętać:
- Jeśli przy stole siedzi kilka osób, należy poczekać , aż wszyscy skończą swoje jedzenie lub napoje. Poza dziwnymi przypadkami, kiedy powiedziano ci inaczej, unikaj podnoszenia talerzy, dopóki grupa nie skończy
- Należy pamiętać, że istnieją znaki, które sugerują, że diner skończył swój posiłek. Jest to zauważalne np. wtedy, gdy na talerzu nie ma już resztek jedzenia lub kelner nie skosztował go przez ponad 15 minut. Zdarza się również, że twój klient na pustym talerzu połóż nóż i widelec
- Unikaj hałasów podczas sprzątania, wyjmując naczynia sprawnymi ruchami. Dla wielu dinerów nadmierna obecność personelu w pobliżu stolika jest denerwująca, zadbaj również o ten szczegół.
- Podobnie należy poprosić kelnera o potwierdzenie, że jest gotowy do rozpoczęcia obnażania stołu. Robisz to subtelnym gestem, pytając, czy możesz usunąć talerz.
- Rozpocznij proces od prawej strony użytkownika, zawsze w tej samej kolejności, w której podawałeś jedzenie. Procedura ta zostanie zmodyfikowana jedynie w przypadkach, gdy dostęp do jadłodajni jest dla Ciebie niemożliwy lub gdy stanowisz uciążliwość.
- Tradycyjna etykieta w branży hotelarskiej mówiła kiedyś, że najpierw należy obsługiwać panie i osoby starsze. W ostatnich latach te przestarzałe zasady odchodzą w niepamięć na rzecz bardziej egalitarnego traktowania
- Staraj się nie usuwać zbyt wielu płyt jednocześnie. Lepiej jest przejść przez ten proces jeszcze kilka razy, zanim zaryzykuje się wypadki
Inne aspekty, które należy wziąć pod uwagę przy rozliczaniu naczyń w restauracji
Oprócz powyższych, w procesie odszypułkowywania powinieneś zadbać o następujące szczegóły:
- Jeśli na zastawie znajdują się resztki jedzenia, należy nieco odsunąć się od klienta, aby przenieść je na pierwszy talerz. Przechyl lekko tułów, aby subtelnie oddalić się od knajpy. W ten sposób unikniesz nieprzyjemnych incydentów i ochronisz uczciwość gości.
- Podczas wyjmowania sztućców i talerzy unikaj stawiania ich na kredensach. Zamiast tego wykorzystaj powierzchnię wózka do serwowania.
- Podczas zdejmowania okularów należy unikać wkładania palców do ich wnętrza. Należy je wyjmować pojedynczo i układać na tacy do serwowania
- Taca służąca do przenoszenia kieliszków nie powinna być staw iana na stole kolatorów.
- Gdy nadejdzie czas podawania deserów, oczyść powierzchnię stołu usuwając okruchy. Proces ten powinien być szybki, aby zapewnić sprawną obsługę. Pamiętaj o dyskrecji i ograniczeniu czynników rozpraszających uwagę.
- Należy również usunąć pétit ménage (solniczki i pieprzniczki), gdy klienci nie będą już jeść chleba, sera czy masła. Skorzystaj również z okazji, aby wyczyścić naczynia na te przedmioty.
- Dopóki na wózku do serwowania znajduje się brudny materiał, żaden członek zespołu nie pójdzie do kuchni z pustymi rękami. Przyspiesza to pracę i pozwala zaoszczędzić czas. Dodatkowo należy jednocześnie uzupełniać elementy w szafce, aby zawsze mieć pod ręką to, czego potrzebujemy.
- Na koniec sprawdź, czy pozycje na fakturze są prawidłowo wyszczególnione. Podobnie sprawdź stan tacki zbierającej. Powinien mieć wizerunek Twojego biznesu hotelowego, być czysty i reprezentacyjny
I tak kończymy ten ciekawy artykuł o prawidłowym procesie sprzątania stołu w Twojej restauracji, kawiarni czy barze. Przeszkol swoich kelnerów i zrób kilka ćwiczeń, aby doskonalić prawidłowe techniki.
Na czym polega czyszczenie stołu?
Usunąć naczynia ze stołu, po ich użyciu. Wyrażenie to ma francuskie korzenie i zostało zaadaptowane do naszego języka, by być używane głównie w branży hotelarskiej i gastronomicznej.
Zasady czyszczenia stołu
1. Czekamy, aż wszyscy jadący skończą.
2. Unikamy hałasu podczas procesu.
3. Informujemy klienta o tym, co zamierzamy zrobić.
4. Proces rozpoczynamy od prawej strony użytkownika.
5. Staraj się nie usuwać zbyt wielu płyt jednocześnie.
W jaki sposób powinien być przedstawiony rachunek?
Sprawdź, czy pozycje na fakturze są prawidłowo wyszczególnione. Podobnie sprawdź stan tacki zbierającej. Musi mieć wizerunek Twojego biznesu hotelowego, być czysty i reprezentacyjny.
PODSTAWOWE INFORMACJE O OCHRONIE DANYCH OSOBOWYCH
Przeznaczenie: Gestionar las solicitudes realizadas a través del sitio web, enviar comunicaciones comerciales y, en su caso, compras en línea.
Prawa: Acceso a, Corrección, cancelación, oposición y otros derechos como se explica en la “Información adicional”.
Odbiorcy: Los datos sólo se transmiten a los proveedores que tienen una relación contractual con Monouso.
Legitymizacja: Consentimiento del interesado.
Odpowiedzialny: Envalia Group, S.L.
Informacje dodatkowe: You can find additional information on data protection in our privacy policy