fbpx

Biznesplan otwarcia restauracji

Tworzenie biznesplan otwarcia restauracji może być przytłaczające; ponieważ ideą jest ułatwienie tego zadania, przedstawiamy wybiórczy przewodnik, który pozwoli nie tylko najlepiej zdefiniować projekt, ale także oszacować jego ekonomiczną/finansową opłacalność. Uwaga!

Jak sporządzić biznesplan dla restauracji?

Niezależnie od wybranego modelu lub sektora, planowanie strategii biznesowej jest trudnym zadaniem, rzeczywistością, od której segment restauracji nie ucieka; nie powinno to jednak być powodem do porzucenia pomysłu, w końcu mówimy o niszy o dużej rentowności w Hiszpanii, biorąc pod uwagę część czasu wolnego i budżetu, która idzie do restauracji.

Od czego zacząć pisanie biznes planu dla restauracji?

Nie każdy ma niezbędny kapitał do rozwijania swojego projektu, stąd potrzeba inwestora, biznes plan dla restauracji może mieć znaczenie, po tym wszystkim, pokazać prawdziwy plan, w którym jest jasne, co mówisz, oznacza profesjonalizm.

Stworzenie przepisu na sukces wymaga posiadania niezbędnych składników, choć może wydawać się ekscytującą przygodą, otwarcie restauracji wymaga czasu i wysiłku, w przeciwnym razie, możliwe jest, aby być częścią 60% firm, które zawodzą przed pierwszym rokiem. Poziom konkurencji w branży oznacza, że ciężka praca, wytrwałość i oferowanie dobrego jedzenia nie wystarczą; chociaż nie ma dokładnej formuły, sukces można uwarunkować:

  • Posiadać odpowiednie przeszkolenie
  • Przestrzeganie ustalonych procedur operacyjnych
  • Przed rozpoczęciem działalności należy mieć oryginalny i atrakcyjny plan marketingowy

Choć większość ludzi skupia się na wystroju lokalu i opracowaniu menu, te trzy aspekty – często niedoceniane – stają się kluczowe dla udanego otwarcia, które w połączeniu z dobrym biznesplanem zapewni właściwy kierunek, ponieważ będzie jasne, jakie możliwości i pułapki będzie musiała pokonać przyszła firma, jeszcze przed otwarciem swoich drzwi.

Badania wstępne są wszystkim:

Posiadanie dobrego biznes planu dla restauracji wymaga dokładnych badań wstępnych, w których nie tylko ocenia się to, co sektor oferuje lub ogranicza, ale także potencjalnych klientów, nowe trendy i rynek lokalny; w ten sam sposób należy rozważyć konkurencję, aspekty prawne, kanały zakupu i dostawców, ponieważ stanowią one główne aspekty, o które należy zadbać.

Obiektywizm jest elementarny zarówno w analizie wewnętrznej jak i zewnętrznej, bycie uczciwym, określenie dostępnych zasobów – technicznych, ekonomicznych i ludzkich – czyni bardziej realnym zrozumienie potrzeb docelowej klienteli, a co za tym idzie, sposobu ukierunkowania koncepcji i struktury rentownego biznesu, który pozwala na jego pozycjonowanie.

>  Nazwy piekarni, chwytliwe i oryginalne

Klucze do sukcesu w nowej restauracji:

Zdecydowana większość zgodzi się, że serwis i oferta gastronomiczna są niekwestionowanymi gwarantami sukcesu restauracji; choć nie są one dalekie od rzeczywistości – ponieważ pierwszy z nich reprezentuje doświadczenie i ostateczny odbiór, jaki odbierze klient, podczas gdy drugi jest sam w sobie racją bytu restauracji – wyraźna konkurencyjność wymaga znacznie więcej:

  • Odpowiednia atmosfera, chodzi o to, aby miejsce oferowało atmosferę odpowiednią do koncepcji biznesu i potrzeb lub gustów docelowej publiczności
  • Atrakcyjne menu, jest przecież kluczowym narzędziem komunikacji i sprzedaży; zaleca się, aby szef kuchni był zaangażowany w jego przygotowanie, oprócz oferowania najbardziej opłacalnych dań na widoku
  • Konkurencyjne ceny, klient chce płacić zgodnie z tym, co otrzymuje, nie zaniedbując kosztów surowców i sytuacji na rynku lokalnym
  • Strategia komunikacji, nie mówimy tylko o reklamie i public relations, ale także o obecności cyfrowej ukierunkowanej na grupę docelową. Po nawiązaniu tej więzi, łatwiej będzie osiągnąć długo oczekiwaną lojalność, tę publiczność, która staje się bezwarunkowa i przyciąga nowych klientów
  • Odpowiednie produkty higieniczne, które zaspokoją potrzeby zarówno pracowników, jak i klientów.

Powody, dla których wiele restauracji upada:

Brak dobrego biznesplanu dla restauracji jest główną przyczyną niepowodzenia większości projektów; przed pierwszym daniem jest długa droga, więc planowanie każdego szczegółu staje się kluczowe.

Według ekspertów, biznesplan dla restauracji powinien zawierać na okładce branding firmy– w tym nazwę, datę i logo – oraz bardzo dobrze określać koncepcję restauracji, tak aby każdy, kto go czyta, był podekscytowany pomysłem.

Jak to osiągnąć? Podkreślając nie tylko potrawy, które zamierzasz serwować, ale również szczegółowy opis usługi, którą chcesz zaoferować, dbając o podkreślenie tego plusa, który uczyni miejsce wyjątkowym i innowacyjnym.

Zbadaj rynek:

Wytyczanie drogi do sukcesu wymaga również, aby biznesplan dla restauracji był dokumentem żywym, to znaczy takim, który można regularnie przeglądać w celu oceny jego rozwoju i mierzenia postępów; musi być również zasilany badaniami rynku, które pozwalają na wgląd w konkurencję, a jednocześnie informują o potrzebach grupy docelowej, dane, które z kolei pozwalają na opracowanie funkcjonalnego schematu marketingowego.

Jasna deklaracja misji, czyli innymi słowy bycie bezpośrednim w misji, przekłada się na stworzenie konceptualnej wizji, w której idea biznesu jest zsyntetyzowana w słowach do tego stopnia, że przykuwa uwagę.

>  Jak kontrolować inwentaryzację w restauracji: najważniejsze wskazówki

Znaczenie marketingu w biznesplanie:

W ramach strategii biznesowej, plan marketingowy stanowi funkcjonalne i niezbędne narzędzie; w obliczu tak dużej konkurencji, word of mouth, staje się podstawową bronią do radzenia sobie z konkurencją.

Przyciąganie klientów wykracza poza korzystanie z mediów społecznościowych; na poziomie fizycznym wymaga to uczestnictwa w wydarzeniach społecznych, oferowania zniżek dla nowych klientów i dołączenia do lokalnego stowarzyszenia handlowego; w świecie online, imperatywem jest posiadanie intuicyjnej strony internetowej, która pozwala nawet na rezerwację.

I na tym kończy się nasza lista wskazówek dotyczących tworzenia biznesplanu

Mamy nadzieję, że Ci się podobało i uznałeś to za przydatne!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

BASIC DATA PROTECTION INFORMATION

Responsible: Envalia Group, S.L.

Purpose: Gestionar las solicitudes realizadas a través del sitio web, enviar comunicaciones comerciales y, en su caso, compras en línea.

Legitimation: Consentimiento del interesado.

Recipients: Los datos sólo se transmiten a los proveedores que tienen una relación contractual con Monouso.

Rights: Acceso a, Corrección, cancelación, oposición y otros derechos como se explica en la “Información adicional”.

Additional information: You can find additional and detailed information on data protection in our privacy policy