Jak przeprowadzić ankietę dla restauracji

Czy musisz poprawić słabe punkty swojego biznesu restauracyjnego? Gratulacje! Ankietę dla restauracji należy przeprowadzić w sposób praktyczny, ekonomiczny i poświęcając tylko trochę czasu.
Wiedząc, co klienci myślą o Twojej restauracji, będziesz wiedział, nad czym pracować, aby poprawić ich doświadczenia. Tak, że zawsze będą chcieli wrócić i wolą cię od swoich bezpośrednich konkurentów.
Zapoznaj się z poniższymi wskazówkami i dowiedz się, jak przeprowadzać badania satysfakcji, które pomogą Ci osiągnąć maksymalny poziom dobrego samopoczucia i zadowolenia Twoich gości. Do dzieła!
¿Qué encontrarás en este artículo?
Ankieta w restauracji Co to jest i do czego służy?
Mówimy tu o dokumencie w formacie tekstowym, w którym zadaje się serię pytań klientom restauracji. Jego format może być cyfrowy lub drukowany, w zależności od potrzeb każdego restauratora.
Celem ankietyprzeprowadzanej wśród klientów restauracji jest zaoferowanie im przestrzeni, w której mogą wyrazić swoją opinię na temat swoich doświadczeń w restauracji. Możesz otrzymać pozytywną informację zwrotną, ale czasami, będziesz miał również do czynienia z negatywnymi opiniami.
Ponadto, możesz wykorzystać dane zebrane w ankiecie, aby dowiedzieć się, co musisz poprawić np. w swojej restauracji:
- Będziesz wiedział, które obszary restauracji wymagają poprawy.
- Będziesz w stanie zmierzyć jakość potraw i produktów, które oferujesz klientom.
- Będziesz wiedzieć, czy kelnerzy oferują wysokiej jakości usługi, czy nie.
- Będziesz miał pojęcie, gdzie Twoja restauracja stoi w stosunku do konkurencji.
- Sprawdzisz, czy Twoje decyzje biznesowe są w pełni satysfakcjonujące dla Twoich klientów.
Rodzaje ankiet w restauracjach: czym się charakteryzują?

Aby dać Ci jasny pogląd na to, które badanie powinieneś zastosować w swojej restauracji, omówimy rodzaje istniejących ankieti ich cele.
Ankieta oceniająca produkt
Ten szablon ankiety dla restauracjipomoże Ci dowiedzieć się, czy powinieneś wprowadzić zmiany w produktach, które oferujesz w swojej restauracji. Jeśli otrzymujesz ciągłe negatywne opinie, najlepszą rzeczą do zrobienia jest zatrudnienie nowego dostawcy, który oferuje świeższe i lepszej jakości produkty.
Ankieta do oceny jakości usług
Jest to ankieta, która jest używana do badania aspektów związanych z obsługą klienta, na przykład, można dowiedzieć się, czy pracownicy traktują gości w sposób właściwy, a także, czy wykonują swoje usługi w sposób terminowy.
Ankieta dotycząca dostosowania cen i promocji
Dzięki temu badaniu dowiesz się, czy ceny, które stosujesz w swojej restauracji są adekwatne do jakości Twoich dań lub innych produktów. Jeśli otrzymujesz więcej negatywnych opinii, oznacza to, że powinieneś spróbować innych rodzajów ofert i promocji, aby przyciągnąć klientów
Ankieta dotycząca otwarcia nowej restauracji
Jeśli chcesz otworzyć nową restaurację w Hiszpanii, to dobrym pomysłem będzie wybranie tego typu badania. Zwłaszcza, że pozwoli Ci to ocenić różne aspekty, które są kluczowe dla zapewnienia rentowności biznesu.
- Gdzie jest idealne miejsce na otwarcie restauracji?
- Jakie są ceny, które pozwolą Ci mieć lepszą stopę dochodu?
- Jakie potrawy są najbardziej pożądane w zależności od obszaru, kultury i profilu klienta?
Dlaczego warto przeprowadzić badanie w restauracji?
Każdy, kto chce zarządzać biznesem restauracyjnym, musi zrozumieć, jak ważne jest poznanie opinii klienta. Zwłaszcza, że dzięki ich opiniom będziemy wiedzieli, czy osiągane są oczekiwane rezultaty.
Szablon ankiety satysfakcji klienta restauracjimoże zaoferować Ci następujące korzyści:
- Poprawisz poziom zadowolenia klientów, ponieważ będziesz wiedział, jak poprawić obsługę, którą otrzymują w Twojej restauracji.
- Zbierzesz spostrzeżenia, które pomogą Ci stworzyć kampanie marketingowe optymalizujące zyski i poprawiające obecność Twojej marki na rynku.
- Zdefiniujesz usługi istrategie cenowe, aby zapewnić, że Twoi klienci są zadowoleni z tego, co wydają w Twojej restauracji.
- Buduj lojalność klientów poprzez umożliwienie utrzymania wysokiej jakości usług.
- Wyjdźnaprzeciw potrzebom klientów, identyfikując obszary, które musisz poprawić w swojej restauracji.
Jak stworzyć ankietę dla mojej restauracji? Wyjaśniamy to krok po kroku
Nadszedł czas, abyś dowiedział się, jak przeprowadzić badanie satysfakcji w Twojej firmie hotelarskiej. Zobaczmy!
1. Wyznacz jasne cele
Po pierwsze, przed zastosowaniem ankiety musisz mieć jasność co do celów, jakie chcesz osiągnąć w swojej restauracji. Głównie dlatego, że wszystkie one mają różne cele i właściwą rzeczą do zrobienia jest zidentyfikowanie tego, który pasuje do Twoich potrzeb.
Aby to zrobić, musisz spotkać się z wszystkimi pracownikami restauracji. W tym momencie muszą omówić wszystko, co chcieliby wiedzieć o klientach. Każdy powinien być w to zaangażowany, od szefa kuchni po kelnerów.
2. Zadawaj właściwe pytania
Teraz, kiedy masz już jasność co do celów Twojego badania satysfakcji klienta, czas zacząć zadawać właściwe pytania. Mówimy tu o niezbędnym kroku do zapewnienia, że zbierasz informacje o prawdziwej wartości.
W tym przypadku możesz połączyć trzy istniejące formaty pytań ankietowych:
- Pytania bezpośrednie: odpowiedzi tak/nie.
- Pytania punktowane: Oceny od 1 do 20.
- Pytania opisowe: kelner może odpowiedzieć, na co chce.
3. Wybierz format ankiety
Kolejnym krokiem jest wybór prezentacji, w której zastosujesz ankietę w swojej działalności hotelarskiej. Warto zauważyć, że można zdecydować się na format cyfrowy lub drukowany, w zależności od koncepcji kreatywnej restauracji.
- Ankieta drukowana jest bardziej tradycyjna, odpowiednia dla restauracji rodzinnych, gdzie wielu dorosłych odwiedza restaurację.
- Ankieta cyfrowa to nowoczesna alternatywa, którą możesz zastosować na tablecie lub smartfonie. Idealny dla nowoczesnych restauracji z dużym ruchem młodych klientów, między 15 a 30 rokiem życia.
4. Analizuj i interpretuj wyniki
W końcu, kiedy masz już kilka ankiet wypełnionych przez gości Twojej restauracji, nadszedł czas na analizę i inteligentną interpretację wyników. Tutaj ważne jest, aby ustalić nowe linie działania, które pomogą Ci poprawić Twoje słabe punkty.
Pytania do klientów restauracji
Podamy kilka przykładów pytań dla klientów restauracjiw tej części wpisu.Czytaj dalej
Przykłady pytań bezpośrednich
Zacznijmy od bezpośrednich pytań, które możesz zastosować w swojej ankiecie:
- Czy potrawy zostały dostarczone na czas?
- Czy są Państwo zadowoleni z relacji jakości do ceny naszych potraw?
Przykłady pytań punktowych
Przejdźmy teraz do kilku przykładów pytań punktowanych do Twojej ankiety:
- Jak oceniasz uwagę otrzymywaną od naszego personelu w skali od 1 do 10?
- Jaki jest Pana/Pani ogólny poziom zadowolenia z naszych usług w skali od 1 do 10?
Przykłady pytań do opracowania
Na koniec przyjrzyjmy się kilku przykładowym pytaniom, dzięki którym klient będzie mógł wyrazić swoją opinię:
- Jakie jest według Ciebie najlepsze danie w naszym menu?
- Co Twoim zdaniem powinniśmy poprawić w naszej restauracji?
Cieszymy się, że mogliśmy pomóc Ci dowiedzieć się, jak przeprowadzić ankietę w restauracji. Mądrze jest zastosować swoje, ponieważ w końcu to klienci mają zawsze ostatnie zdanie.
PODSTAWOWE INFORMACJE O OCHRONIE DANYCH OSOBOWYCH
Przeznaczenie: Gestionar las solicitudes realizadas a través del sitio web, enviar comunicaciones comerciales y, en su caso, compras en línea.
Prawa: Acceso a, Corrección, cancelación, oposición y otros derechos como se explica en la “Información adicional”.
Odbiorcy: Los datos sólo se transmiten a los proveedores que tienen una relación contractual con Monouso.
Legitymizacja: Consentimiento del interesado.
Odpowiedzialny: Envalia Group, S.L.
Informacje dodatkowe: You can find additional information on data protection in our privacy policy