Czy musisz poprawi膰 s艂abe punkty swojego biznesu restauracyjnego? Gratulacje! Ankiet臋 dla restauracji nale偶y przeprowadzi膰 w spos贸b praktyczny, ekonomiczny i po艣wi臋caj膮c tylko troch臋 czasu.
Wiedz膮c, co klienci my艣l膮 o Twojej restauracji, b臋dziesz wiedzia艂, nad czym pracowa膰, aby poprawi膰 ich do艣wiadczenia. Tak, 偶e zawsze b臋d膮 chcieli wr贸ci膰 i wol膮 ci臋 od swoich bezpo艣rednich konkurent贸w.
Zapoznaj si臋 z poni偶szymi wskaz贸wkami i dowiedz si臋, jak przeprowadza膰 badania satysfakcji, kt贸re pomog膮 Ci osi膮gn膮膰 maksymalny poziom dobrego samopoczucia i zadowolenia Twoich go艣ci. Do dzie艂a!
Ankieta w restauracji Co to jest i do czego s艂u偶y?
M贸wimy tu o dokumencie w formacie tekstowym, w kt贸rym zadaje si臋 seri臋 pyta艅 klientom restauracji. Jego format mo偶e by膰 cyfrowy lub drukowany, w zale偶no艣ci od potrzeb ka偶dego restauratora.
Celem ankietyprzeprowadzanej w艣r贸d klient贸w restauracji jest zaoferowanie im przestrzeni, w kt贸rej mog膮 wyrazi膰 swoj膮 opini臋 na temat swoich do艣wiadcze艅 w restauracji. Mo偶esz otrzyma膰 pozytywn膮 informacj臋 zwrotn膮, ale czasami, b臋dziesz mia艂 r贸wnie偶 do czynienia z negatywnymi opiniami.
Ponadto, mo偶esz wykorzysta膰 dane zebrane w ankiecie, aby dowiedzie膰 si臋, co musisz poprawi膰 np. w swojej restauracji:
- B臋dziesz wiedzia艂, kt贸re obszary restauracji wymagaj膮 poprawy.
- B臋dziesz w stanie zmierzy膰 jako艣膰 potraw i produkt贸w, kt贸re oferujesz klientom.
- B臋dziesz wiedzie膰, czy kelnerzy oferuj膮 wysokiej jako艣ci us艂ugi, czy nie.
- B臋dziesz mia艂 poj臋cie, gdzie Twoja restauracja stoi w stosunku do konkurencji.
- Sprawdzisz, czy Twoje decyzje biznesowe s膮 w pe艂ni satysfakcjonuj膮ce dla Twoich klient贸w.
Rodzaje ankiet w restauracjach: czym si臋 charakteryzuj膮?

Aby da膰 Ci jasny pogl膮d na to, kt贸re badanie powiniene艣 zastosowa膰 w swojej restauracji, om贸wimy rodzaje istniej膮cych ankieti ich cele.
Ankieta oceniaj膮ca produkt
Ten szablon ankiety dla restauracjipomo偶e Ci dowiedzie膰 si臋, czy powiniene艣 wprowadzi膰 zmiany w produktach, kt贸re oferujesz w swojej restauracji. Je艣li otrzymujesz ci膮g艂e negatywne opinie, najlepsz膮 rzecz膮 do zrobienia jest zatrudnienie nowego dostawcy, kt贸ry oferuje 艣wie偶sze i lepszej jako艣ci produkty.
Ankieta do oceny jako艣ci us艂ug
Jest to ankieta, kt贸ra jest u偶ywana do badania aspekt贸w zwi膮zanych z obs艂ug膮 klienta, na przyk艂ad, mo偶na dowiedzie膰 si臋, czy pracownicy traktuj膮 go艣ci w spos贸b w艂a艣ciwy, a tak偶e, czy wykonuj膮 swoje us艂ugi w spos贸b terminowy.
Ankieta dotycz膮ca dostosowania cen i promocji
Dzi臋ki temu badaniu dowiesz si臋, czy ceny, kt贸re stosujesz w swojej restauracji s膮 adekwatne do jako艣ci Twoich da艅 lub innych produkt贸w. Je艣li otrzymujesz wi臋cej negatywnych opinii, oznacza to, 偶e powiniene艣 spr贸bowa膰 innych rodzaj贸w ofert i promocji, aby przyci膮gn膮膰 klient贸w
Ankieta dotycz膮ca otwarcia nowej restauracji
Je艣li chcesz otworzy膰 now膮 restauracj臋 w Hiszpanii, to dobrym pomys艂em b臋dzie wybranie tego typu badania. Zw艂aszcza, 偶e pozwoli Ci to oceni膰 r贸偶ne aspekty, kt贸re s膮 kluczowe dla zapewnienia rentowno艣ci biznesu.
- Gdzie jest idealne miejsce na otwarcie restauracji?
- Jakie s膮 ceny, kt贸re pozwol膮 Ci mie膰 lepsz膮 stop臋 dochodu?
- Jakie potrawy s膮 najbardziej po偶膮dane w zale偶no艣ci od obszaru, kultury i profilu klienta?
Dlaczego warto przeprowadzi膰 badanie w restauracji?
Ka偶dy, kto chce zarz膮dza膰 biznesem restauracyjnym, musi zrozumie膰, jak wa偶ne jest poznanie opinii klienta. Zw艂aszcza, 偶e dzi臋ki ich opiniom b臋dziemy wiedzieli, czy osi膮gane s膮 oczekiwane rezultaty.
Szablon ankiety satysfakcji klienta restauracjimo偶e zaoferowa膰 Ci nast臋puj膮ce korzy艣ci:
- Poprawisz poziom zadowolenia klient贸w, poniewa偶 b臋dziesz wiedzia艂, jak poprawi膰 obs艂ug臋, kt贸r膮 otrzymuj膮 w Twojej restauracji.
- Zbierzesz spostrze偶enia, kt贸re pomog膮 Ci stworzy膰 kampanie marketingowe optymalizuj膮ce zyski i poprawiaj膮ce obecno艣膰 Twojej marki na rynku.
- Zdefiniujesz us艂ugi istrategie cenowe, aby zapewni膰, 偶e Twoi klienci s膮 zadowoleni z tego, co wydaj膮 w Twojej restauracji.
- Buduj lojalno艣膰 klient贸w poprzez umo偶liwienie utrzymania wysokiej jako艣ci us艂ug.
- Wyjd藕naprzeciw potrzebom klient贸w, identyfikuj膮c obszary, kt贸re musisz poprawi膰 w swojej restauracji.
Jak stworzy膰 ankiet臋 dla mojej restauracji? Wyja艣niamy to krok po kroku
Nadszed艂 czas, aby艣 dowiedzia艂 si臋, jak przeprowadzi膰 badanie satysfakcji w Twojej firmie hotelarskiej. Zobaczmy!
1. Wyznacz jasne cele
Po pierwsze, przed zastosowaniem ankiety musisz mie膰 jasno艣膰 co do cel贸w, jakie chcesz osi膮gn膮膰 w swojej restauracji. G艂贸wnie dlatego, 偶e wszystkie one maj膮 r贸偶ne cele i w艂a艣ciw膮 rzecz膮 do zrobienia jest zidentyfikowanie tego, kt贸ry pasuje do Twoich potrzeb.
Aby to zrobi膰, musisz spotka膰 si臋 z wszystkimi pracownikami restauracji. W tym momencie musz膮 om贸wi膰 wszystko, co chcieliby wiedzie膰 o klientach. Ka偶dy powinien by膰 w to zaanga偶owany, od szefa kuchni po kelner贸w.
2. Zadawaj w艂a艣ciwe pytania
Teraz, kiedy masz ju偶 jasno艣膰 co do cel贸w Twojego badania satysfakcji klienta, czas zacz膮膰 zadawa膰 w艂a艣ciwe pytania. M贸wimy tu o niezb臋dnym kroku do zapewnienia, 偶e zbierasz informacje o prawdziwej warto艣ci.
W tym przypadku mo偶esz po艂膮czy膰 trzy istniej膮ce formaty pyta艅 ankietowych:
- Pytania bezpo艣rednie: odpowiedzi tak/nie.
- Pytania punktowane: Oceny od 1 do 20.
- Pytania opisowe: kelner mo偶e odpowiedzie膰, na co chce.
3. Wybierz format ankiety
Kolejnym krokiem jest wyb贸r prezentacji, w kt贸rej zastosujesz ankiet臋 w swojej dzia艂alno艣ci hotelarskiej. Warto zauwa偶y膰, 偶e mo偶na zdecydowa膰 si臋 na format cyfrowy lub drukowany, w zale偶no艣ci od koncepcji kreatywnej restauracji.
- Ankieta drukowana jest bardziej tradycyjna, odpowiednia dla restauracji rodzinnych, gdzie wielu doros艂ych odwiedza restauracj臋.
- Ankieta cyfrowa to nowoczesna alternatywa, kt贸r膮 mo偶esz zastosowa膰 na tablecie lub smartfonie. Idealny dla nowoczesnych restauracji z du偶ym ruchem m艂odych klient贸w, mi臋dzy 15 a 30 rokiem 偶ycia.
4. Analizuj i interpretuj wyniki
W ko艅cu, kiedy masz ju偶 kilka ankiet wype艂nionych przez go艣ci Twojej restauracji, nadszed艂 czas na analiz臋 i inteligentn膮 interpretacj臋 wynik贸w. Tutaj wa偶ne jest, aby ustali膰 nowe linie dzia艂ania, kt贸re pomog膮 Ci poprawi膰 Twoje s艂abe punkty.
Pytania do klient贸w restauracji
Podamy kilka przyk艂ad贸w pyta艅 dla klient贸w restauracjiw tej cz臋艣ci wpisu.Czytaj dalej
Przyk艂ady pyta艅 bezpo艣rednich
Zacznijmy od bezpo艣rednich pyta艅, kt贸re mo偶esz zastosowa膰 w swojej ankiecie:
- Czy potrawy zosta艂y dostarczone na czas?
- Czy s膮 Pa艅stwo zadowoleni z relacji jako艣ci do ceny naszych potraw?
Przyk艂ady pyta艅 punktowych
Przejd藕my teraz do kilku przyk艂ad贸w pyta艅 punktowanych do Twojej ankiety:
- Jak oceniasz uwag臋 otrzymywan膮 od naszego personelu w skali od 1 do 10?
- Jaki jest Pana/Pani og贸lny poziom zadowolenia z naszych us艂ug w skali od 1 do 10?
Przyk艂ady pyta艅 do opracowania
Na koniec przyjrzyjmy si臋 kilku przyk艂adowym pytaniom, dzi臋ki kt贸rym klient b臋dzie m贸g艂 wyrazi膰 swoj膮 opini臋:
- Jakie jest wed艂ug Ciebie najlepsze danie w naszym menu?
- Co Twoim zdaniem powinni艣my poprawi膰 w naszej restauracji?
Cieszymy si臋, 偶e mogli艣my pom贸c Ci dowiedzie膰 si臋, jak przeprowadzi膰 ankiet臋 w restauracji. M膮drze jest zastosowa膰 swoje, poniewa偶 w ko艅cu to klienci maj膮 zawsze ostatnie zdanie.